در مکان هایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی جرم ها و قارچ ها از یک نقطه ی کوچک سرک می کشند و کم کم تمام نقاط را آلوده و کثیف می کنند و گاهی نیز بیماری زا هستند. خوشبختانه راه خلاصی از این مزاحمان کوچک خیلی گران نیست. اگر میخواهید تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی فقط سه سوت طول بکشد، می توانید از نیروهای وسواسی و منظم پین ورک کمک بگیرید و اگر وقت آزاد دارید با روش های زیر به جنگ نیروهای پلیدی که دستشویی را تسخیر کرده اند، بروید:

الف) تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی با معجزه ی جوش شیرین و سفیدکننده ها

تمیز کردن توالت فرنگی با جوش شیرین

۱) از ترکیب آب داغ، صابون و جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین یک ماده ی پاک کننده ی ارزان و خیلی خفن است. با این دستورالعمل یک سلاح قوی برای مقابله با جرم ها و تمیزکردن دستشویی بسازید:
یک قاشق چایخوری صابون مایع، یک فنجان جوش شیرین، چند قطره روغن گیاهی مانند رزماری، اصطخدوس، نعنا یا عصاره ی مرکبات و آب به اندازه ای که ترکیب این مواد حالت خمیری پیدا کند اما خیلی هم سفت نشود. سپس از این مواد به نفاط کثیف بزنید و بعد از چند دقیقه اسکاچ بکشید. بعد از چند دقیقه تامل برای تمیز کردن توالت فرنگی اقدام کنید.

نظافت منزل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

سفیدکننده برای نظافت

۲) مقداری مایع سفیدکننده را ترجیحا در یک اسپری خالی بریزید و دو برابر مقدار آن، آب اضافه کنید.

Toilet cleaning

۳) مقداری از آن را روی کاشی و دیوارها اسپری کنید و اجازه دهید خشک شود. پس از چند دقیقه با یک اسکاچ محل اسپری شده را بسابید.

شستن منافذ

۴) سعی کنید شکاف ها و منافذ را با این محلول یا هر وسیله ی دیگری به خوبی تمیز کنید.

ب) تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی با سرکه

استفاده از سرکه در نظافت

۱) مقداری سرکه را در یک بطری بریزید. سرکه خاصیت اسیدی دارد و دشمن جرم ها و آلودگی هاست. به هیچ وجه آن را با آب رقیق نکنید تا یک پاک کننده ی قوی داشته باشید. سرکه را روی نقاط کثیف بریزید و تقریبا یک ساعت به آن زمان بدهید. بهتر است در این مدت تهویه را روشن کنید یا پنجره را باز بگذارید تا هوای تازه جریان پیدا کند.

شستن سرکه از کاشی

۲) بعد از یک ساعت محل را با آب بشویید و با یک حوله خشک کنید. اگر سرکه به خوبی شسته شود بوی آن از بین میرود.

پاک کنندگی سرکه

۳) سرکه از ایجاد جرم جلوگیری می کند.
سرکه حدود ۸۰% از جرم را از بین میبرد و از موثرترین راه ها برای نظافت و تمیز کردن توالت فرنگی است که هیچگونه ماده ی شیمیایی ندارد. اگر روی موادشیمیایی حساس هستید شوینده های طبیعی دیگری نیز وجود دارند که طرز تهیه آن ها را میتوانید در مقاله ی ” شوینده های طبیعی برای خانم های وسواسی ” ببینید.

سرکه حدود ۸۰% از جرم توالت و کاشی را از بین میبرد.

روش دوم تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی با سرکه:

  1. تعداد ۵ الی ۶ حوله کاغذی را در سرکه قرار دهید.
  2. دستمال های خیس شده در سرکه را روی لبه ی سنگ توالت قرار دهید. برای لبه های داخلی، حوله های کاغذی را رول کنید و زیر لبه ها قرار دهید و کمی فشار دهید. ۲۰ دقیقه اجازه بدهید در همین حالت قرار بگیرید تا توالت فرنگی تمیز‌تر شود.
  3. یک اسفنج را به جوش شیرین آغشته و یک قاشق نمک را به روی اسفنج بریزید.
  4. با کمک اسفنج لایه های باقی مانده از رسوبات و لکه ها را از بین ببرید. وقتی اسفنج آغشته شده به جوش شیرین را روی لک های موجود قرار می‌دهید لکه ها کم کم محو می‌شوند.

 

ج) جرم گیری کاسه توالت و کاشی‌ها با بوراکس

استفاده از بوراکس برای نظافت

۱) یک فنجان بوراکس را با یک گالن آب مخلوط کنید. بوراکس یک پاک کننده ی طبیعی و ارزان است که به عنوان حشره کش نیز بکار میرود. میتوانید آن را از سوپرمارکت ها نیز تهیه کنید.

تمیزکردن کاشی با جاروبرقی

۲) قبل از تمیزکردن محل جرم گرفته، روی آن جاروبرقی بکشید.
با این کار منشا جرم ها و قارچ ها و یا به اصطلاح هاگ قارچ ها از بین میرود و تمیزکردن محل راحت تر می شود.

جرم گیری توالت

۳) با اسکاچ و بوراکس محل آلوده را بسابید و مراقب باشید آلودگی را به سایر نقاط و کاشی ها منتقل نکنید. محل سابیده شده را با یک دستمال پاک کرده و اجازه دهید خشک شود. اگر در تمیزی آن شک دارید میتوانید از سرکه استفاده کنید.

د) جرم گیری و تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی با آمونیاک

استفاده از امونیاک

۱) به هیچ وجه آمونیاک و مایع سفیدکننده را با هم مخلوط نکنید.
ترکیب این دو بخاری ایجاد میکند که به شدت برای سلامتی ضرر دارد. حتی از ترکیب تمیزکننده هایی که کمی آمونیاک دارند، مانند شیشه شورها با سفیدکننده ها خودداری کنید.

تمیزکردن دستشویی با امونیاک شفاف

۲) از آمونیاک شفاف استفاده کنید. به هیچ وجه آمونیاک کف دار یا سایر انواع آن را خریداری نکنید.

جرم گیری کاسه توالت و کاشی

۳) آمونیاک را درون یک بطری اسپری بریزید و به سطوح جرم گرفته بپاشید. اجازه دهید برای یک یا دو ساعت باقی بماند وسپس اسکاچ بکشید و با یک حوله خشک کنید. در این مدت حتما راهی برای جریان هوا باز بگذارید.

ه) تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی با هیدروژن پراکسید

شستشو سرویش بهداشتی با هیدروژن پراکسید

۱) هیدروژن پراکسید با غلظت ۳% خریداری کرده و درون یک بطری تیره یا مات بریزید. زیرا اگر درمعرض نور قرار بگیرد خاصیت خود را از دست میدهد.  برای اثر بیشتر میتوانید کمی سرکه نیز به آن اضافه کنید.
ابتدا محلول را به یک نقطه بزنید و تست کنید که باعث محوشدن طرح و آسیب زدن به کاشی نشود. سپس نقاط جرم گرفته را اسپری کنید و اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه و حتی بیشتر بماند. در این مدت راهی برای جریان یافتن هوای تازه باز بگذرید زیرا بوی این محلول آزاردهنده است. سپس محل را خشک کنید.

این مقاله در مورد تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی و نحوه رفع جرم بود.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    05-11-2019

    کدومش خیلی جوابه پودر باشه که بشه ب اندازه چند هفترو برد پادگان.خدایی هیچ کدوم از بچه ها حال ندارن ۲بار نظافت بدن.نمیکشه

      ریحانه یزدانی 14-11-2019

      سلام دوست عزیز?با تمام روش‌های گفته شده در متن به راحتی میتونید کاشی‌ها رو تمیز کنید.

    14-10-2020

    سلام و بابت مطالب مفیدتون ممنون خانم یزدانی . از مطلب آخرتون بیشتر خوشم اومد