در طول روز مواد رنگی متفاوت لکه های گوناگونی بر روی سطوح مختلف بر جای می گذارند. برخی از این لکه ها به آسانی تمیز می شوند. اما برای پاک کردن گروه دیگر باید از پاک کننده های شیمیایی کمک گرفت و شاید هرگز نتوان این لکه ها را از بین برد. یکی از سرسخت ترین لکه ها، لکه خون است و اوضاع زمانی بدتر می شود که اتفاقی یک پشه را روی کاغذ دیواری بکشید یا تصادفا انگشت بریده شده تان با کاغذ دیواری برخورد کرده و یک لکه سرخ رنگ برجای بگذارد. نگران نباشید، مجبور نیستید کاغذ دیواری ها را عوض کنید یا برای همیشه یک لکه قرمز رنگ را روی آن تحمل نمایید. در ادامه چند روش کاربردی و ساده برای از بین بردن لکه خون از روی کاغذ دیواری را پیشنهاد می دهیم که قابل اجرا روی کاغذ دیواری های قابل شستشو است. البته ما قبلا در مقاله ” روش های تضمینی تمیز کردن کاغذ دیواری و پاک کردن انواع لکه ” به طور کامل به روش های پاک کردن انواع لکه از روی کاغذ دیواری اشاره کرده ایم که به شما پیشنهاد می‌کنم این مطلب را نیز از دست ندهید!

از بین بردن لکه خون از روی کاغذ دیواری با نوشابه

از بین بردن لکه خون از روی کاغذ دیواری با نوشابه

نوشابه یکی از نوشیدنی های خوش طعمی است که کاربردهای فراوانی در تمیز کردن سطوح و لکه های مختلف نیز دارد. به منظور از بین بردن لکه خون از روی کاغذ دیواری می توانید تکه ای پارچه یا اسفنج را به نوشابه آغشته کنید و سپس با کمک آن کار تمیز کردن لکه خون را از روی کاغذ دیواری را آغاز نمایید. اگر لکه خون قدیمی است، بهتر است اسفنج را چند دقیقه روی لکه خون نگه دارید تا نوشابه خاصیت تمیز کنندگی بیشتری از خود نشان دهد.

سرکه برای از بین بردن لکه خون از روی کاغذ دیواری

سرکه برای از بین بردن لکه خون از روی کاغذ دیواری

سرکه سفید یکی از پاک کننده های طبیعی و بی ضرر است که در تمیز کردن بسیاری از لکه ها از جمله لکه خون، موفق عمل می نماید. اما لازم است بدانید که سرکه سفید تنها قادر به زدودن لکه های خون تازه است. پس اگر در کمتر از ۲۴ ساعت از ایجاد شدن لکه گذشته است، برای از بین بردن لکه خون از روی کاغذ دیواری یک دستمال را آغشته به سرکه سفید نمایید و آن را برای چند دقیقه روی قسمت خونی قرار داده و سپس به آرامی تمیز کنید تا لکه کاملا محو گردد. در صورت نیاز این عمل را چند مرتبه تکرار نمایید.

از بین بردن لکه خون از روی کاغذ دیواری با هیدروژن پراکسید

از بین بردن لکه خون از روی کاغذ دیواری با هیدروژن پراکسید

در صورتی که با یک لکه خون قدیمی بر روی کاغذ دیواری مواجه شده اید و هیچ یک از پاک کننده های غیر شیمیایی قادر به تمیز کردن آن نیستند، بهتر است برای از بین بردن لکه خون از روی کاغذ دیواری از هیدروژن پراکسید یا همان آب اکسیژنه ۳ درصد استفاده کنید. برای این کار یک دستمال را با آب اکسیژنه مرطوب کنید و لحظاتی روی لکه قرار دهید. سپس به آرامی لکه را پاک کنید. این محلول را می توانید از داروخانه تهیه نمایید. توجه داشته باشید که اگرچه آب اکسیژنه محافظ رنگ است، در عین حال خاصیت سفید کنندگی نیز دارد. پس بهتر است ابتدا آن را روی تکه های اضافی باقیمانده از کاغذ دیواری امتحان کنید.

برای از بین بردن لکه خون از روی کاغذ دیواری چه راه های دیگری را امتحان کرده اید؟ راهکار های پاک کردن لکه خون از روی لباس را میدانید؟

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید 🙂

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.