فرقی ندارد که دیوار منزل گچی باشد، با رنگ پوشیده شده باشد یا دارای کاغذ دیواری باشد. همیشه ممکن است در اثر یک اتفاق لکه ای بر روی آن جا خوش کند و به این سادگی ها تمیز نشود. یکی از موادی که ممکن است کاغذ دیواری را کثیف کند نوشابه است. خوشبختانه از بین بردن لکه نوشابه از روی کاغذ دیواری کار چندان دشواری نیست. خصوصا اگر لکه تازه باشد. مهم ترین نکته در تمیز کردن لکه نوشابه از روی کاغذ دیواری قابل شستشو بودن آن است. زیرا در صورتی که کاغذ دیواری غیر قابل شستشو باشد، رطوبت به زیر آن نفوذ کرده و موجب ور آمدن یا باد کردن کاغذ دیواری خواهد شد.

هنگام از بین بردن لکه نوشابه از روی کاغذ دیواری یا به طور کلی هر نوع لکه دیگر، توجه کنید که کاغذ دیواری نیز تا حد مشخصی دوام دارد و اگر برای پاک کردن لکه ای، از مواد شوینده قوی یا وسایلی مانند برس و سیم ظرف شویی استفاده کنید، ممکن است تکه هایی از کاغذ دیواری را سوراخ کنید. از بین بردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری دشوارتر از پاک کردن لکه نوشابه است. البته ما قبلا در مقاله ” روش های تضمینی تمیز کردن کاغذ دیواری و پاک کردن انواع لکه ” به طور کامل به روش های پاک کردن انواع لکه از روی کاغذ دیواری اشاره کرده ایم که به شما پیشنهاد می‌کنم این مطلب را نیز از دست ندهید!

از بین بردن لکه نوشابه از روی کاغذ دیواری با آب

از بین بردن لکه نوشابه از روی کاغذ دیواری با آب

در صورتی که لکه نوشابه هنوز مرطوب است یا تنها چند ساعت از ایجاد شدن آن می گذرد، برای پاک کردن لکه نوشابه از روی کاغذ دیواری از آب و یک دستمال حوله ای تمیز استفاده کنید. کافی است دستمال را با آب نم دار کرده و روی لکه ها بکشید تا پاک شده و حالت چسبان نوشابه از روی دیوار تمیز شود.

 تمیز کردن لکه نوشابه قدیمی از روی کاغذ دیواری

در صورتی که در چند هفته گذشته لکه ای از نوشابه روی کاغذ دیواری ایجاد شده باشد، احتمالا تا الان بسیار چسبناک شده و گرد و غبار زیادی به خود جذب کرده است. به همین دلیل ممکن است آب خالی برای از بین بردن لکه نوشابه از روی کاغذ دیواری کافی نباشد. در چنین شرایطی برای تمیز کردن لکه نوشابه از روی کاغذ دیواری ، از یک ماده شونده معمولی مثل مایع ظرف شویی استفاده کنید.

تمیز کردن لکه نوشابه قدیمی از روی کاغذ دیواری

از بین بردن لکه نوشابه از روی کاغذ دیواری با مواد شوینده بسیار آسان است. تنها لازم است چند قطره مایع ظرف شویی را در ظرف آبی بریزید و هم بزنید تا کف کند. سپس تکه ای اسفنج را در محلول آب و مایع ظرف شویی فرو برده و آب اضافی آن را بگیرید. پاک کردن لکه نوشابه از روی کاغذ دیواری با این اسفنج مرطوب کاری بسیار آسان خواهد بود.

نکته قابل توجه به هنگام از بین بردن لکه نوشابه از روی کاغذ دیواری با مواد شوینده: با توجه به اینکه ممکن است برخی از مواد شوینده به رنگ کاغذ دیواری صدمه بزنند، بهتر است ابتدا هر نوع ماده پاک کننده ای را روی قسمت کوچکی از کاغذ دیواری که پشت مبلمان ( یا هر قسمتی که دیده نمی شود) امتحان کنید و چند دقیقه منتظر بمانید. در صورتی که رنگ کاغذ دیواری از بین نرفت، از آن برای تمیز کردن لکه اصلی که در معرض دید قرار دارد استفاده کنید.

به نظرتان این راه ها برای از بین بردن لکه نوشابه از روی کاغذ دیواری موثر است؟

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.