این روزها استفاده از کاغذ دیواری های مدرن با قابلیت شستشو یا طرح های متفاوت بسیار رواج پیدا کرده است. حوادث مختلفی ممکن است سبب کثیف شدن دیوار و کاغذ دیواری های رنگ روشن شود. اما اگر از کاغذ دیواری قابل شستشو استفاده می کنید نگران لکه های روی آن نباشید. زیرا می توانید اغلب این آلودگی ها، حتی لکه قهوه که بسیار ماندگار است را با روش های خانگی کاملا پاک کنید. در ادامه این مطلب از پین ورک با سه راه موثر برای از بین بردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری آشنا می شویم. البته ما قبلا در مقاله ” روش های تضمینی تمیز کردن کاغذ دیواری و پاک کردن انواع لکه ” به طور کامل به روش های پاک کردن انواع لکه از روی کاغذ دیواری اشاره کرده ایم که به شما پیشنهاد می‌کنم این مطلب را نیز از دست ندهید!

پاک کردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری با آب

پاک کردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری با آب

در صورتی که لکه قهوه تازه است و هنوز ماندگار نشده، با استفاده از یک دستمال کاغذی یا دستمالی از جنس نخ پنبه و آب سرد برای از بین بردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری کمک بگیرید. سعی کنید دستمال را فقط روی لکه بکشید تا از پخش شدن آن به سایر قسمت های کاغذ دیواری جلوگیری شود. در صورتی که مدت زیادی از پاشیدن قهوه نگذشته باشد، آب سرد آن را کاملا تمیز خواهد کرد.

از بین بردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری با سرکه

از بین بردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری با سرکه

سرکه یکی از پاک کننده های طبیعی بسیار عالی است که می توان از آن برای زدودن انواع لکه ها استفاده کرد. این پاک کننده عالی و بی ضرر برای از بین بردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری نیز استفاده می شود. زیرا خاصیت اسیدی سرکه و قهوه موجب می شود تا سرکه در پاک کردن آن موفق تر از آب عمل کند. برای محو کردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری با سرکه، به یک اسفنج تمیز یا یک پارچه ترجیحا پنبه ای، و مقداری سرکه سفید نیاز خواهید داشت. اسفنج یا پارچه را به سرکه آغشته کنید و چند لحظه روی لکه قهوه نگه دارید و سپس به آرامی اسفنج را روی آن بکشید تا لکه کاملا تمیز شود. سپس با اندکی آب و یک دستمال باقیمانده سرکه را از روی کاغذ دیواری تمیز کنید.

آخرین راه تمیز کردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری

تمیز کردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواریاز بین بردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری

در صورتی که هیچ کدام از روش های ذکر شده برای تمیز کردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری موثر نبود، تنها راه استفاده از انواع لکه برهای شیمیایی موجود در بازار است. در صورتی که نمونه ای از کاغذ دیواری دارید، بهتر است ابتدا اندکی از محلول لکه بر را روی آن امتحان کنید و در صورت آسیب ندیدن تکه کاغذ دیواری نمونه، آن را روی دیوار نیز امتحان نمایید. به طور کلی از بین بردن لکه قهوه از روی فرش بسیارساده تر از کاغذ دیواری است.

مقالات مرتبط:

نکته مهم برای از بین بردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری

توجه داشته باشید که حتی مرغوب ترین انواع کاغذ دیواری نیز تا اندازه مشخصی دوام دارند. به همین دلیل اگر هیچ روشی برای از بین بردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری کار ساز نبود، بهتر است آن را به حال خود رها کنید. زیرا ممکن است با شستشو و ساییدن زیاد کاغذ دیواری، علاوه بر اینکه موفق به پاک کردن لکه از روی آن نشوید، به بخش هایی از کاغذ دیواری آسیب زده و باعث پاره شدن آن شوید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.