برای دکوراسیون داخلی منزل با کمی انگیزه و خلاقیت می‌توانید با توجه به یک سری جزئیات، چیدمانی همچون طراحان داخلی صعنت مد داشته باشید. در این نوشته قرار است با شال مبل یکی از وسائل تزئینی که شاید خیلی‌ها به آن توجهی ندارند، آشنا شوید. شال مبل را به راحتی با هزینه‌ی کم می‌توانید فراهم کنید. در ادامه‌ی این مطلب با پین‌ورک همراه باشید تا با ایده‌پردازی‌هایی در این مورد بیشتر آشنا شوید.

شال مبل چیست؟

مبل شویی

بهترین متخصص با کمترین قیمت

شال مبل چیست؟

در دکوراسیون داخلی منزل یکسری نکات کلی وجود دارد که می‌توان به خرید مبل و ست کردن آن با فرش و پرده اشاره کرد. اما برای تزئین و جلوه دادن به مبل می‌توان از اکسسوری‌هایی همچون کوسن مبل، شال مبل، پاف و … استفاده کرد. این اکسسوری‌ها باعث جذاب‌تر شدن فضای خانه می‌شوند.

شال مبل در واقع پارچه‌ای است که می‌تواند از جنس‌های مختلفی تهیه شود و به صورن مثلثی یا مستطیلی بر روی مبل یا پاف گذاشته شود. گاهی شال مبل می‌تواند تنها به عنوان تزئین روی مبل استفاده شود و گاهی به‌خصوص در زمستان به عنوان روانداز برای چرت زدن و راحتی بیشتر هنگام نشستن بر روی مبل استفاده شود.

در ادامه‌ی این نوشته شما را با انواع شال مبل و انواع روش‌های استفاده‌ از آن آشنا خواهیم کرد.

کاربرد شال مبل

تأثیر شال مبل در فضای خانه

رنگ انتخابی برای شال مبل، برای اینکه بهتر دیده شود باید رنگی مخالف با رنگ مبل باشد ولی متناسب با رنگ دکوراسیون منزل نیز باشد. رنگ شال مبل‌ بسته به نیاز و سلیقه‌ی شما می‌تواند تغییر کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید از یک شال پارچه‌ای با عرض زیاد و با طرح سنتی برای دیزاین داخلی بهره ببرید.

راه دیگر برای انتخاب رنگ شال مبل این است که آن را با رنگ یکی از کوسن‌ها ست کنید. در نظر گرفتن یک سری اصول می‌تواند در رسیدن به نتیجه‌ی مفید به شما کمک کند. اما با این حال ذات این اکسسوری‌ها تابع قانون خیلی جدی و سختی نیست.

شال مبل

برای انتخاب رنگ شال مبل چندتا دسته‌بندی به شما معرفی می‌کنیم به این صورت که اگر مبلمان شما طرح‌دار و از رنگ‌های زیادی در آن استفاده شده، می‌توانید از شال مبل‌های ساده استفاده کنید.

در دسته‌بندی دیگر اگر مبل شما دارای رنگی ساده و ملایم است می‌توانید از یک یا چند شال مبل رنگی با جنس‌های مختلف مانند پشمی، مخملی یا بافتنی استفاده کنید و به تاثیرگذارتر شدن فضا بیفزایید. در دسته‌بندی آخر می‌توانید شال مبل را با رنگ یکی از کوسن‌ها ست کنید و به یک هارمونی رنگی دست پیدا کنید.

استفاده از گل و گیاه و وسایل نوستالژی در دکوراسیون و نورپردازی خاص و شال مبل باعث می‌شود به یک فضای خاص دست پیدا کنید.

استفاده از شال مبل روی دسته

انواع استفاده از شال مبل

برای پوشش تمام مبل

استفاده از شال مبل به طوری که تمام مبل را بپوشاند هم می‌تواند جنبه‌ی تزئینی داشته و هم می‌تواند به عنوان کاور مبل استفاده شود. این حالت بیشتر برای فصل زمستان ایده‌آل و لذت بخش می‌باشد.

استفاده از این اکسسوری کاملا سلیقه‌ای است و از هیچ قانون خاصی پیروی نمی‌کند و با داشتن ذوق و سلیقه می‌توانید جلوه‌ای متفاوت به دکوراسیون مبل‌تان بدهید و فضای خانه را عوض کنید. در نظر گرفتن یک سری اصول می‌تواند در رسیدن به نتیجه شما کمک کند. اما در کل شال‌مبل بیشتر کاربرد دکوری دارد.

مقالات مرتبط:

  1. وسن مبل چیست؟
  2. از بین بردن لکه رنگ از روی مبل
  3. بهترین روش تمیزکردن مبل در منزل
  4. از بین بردن لکه میوه از روی مبل با ۳ ترفند خانگی قطعی و موثر

شال مبل تمام پوشش

بر روی دسته مبل

شال مبل را می‌توانید در وضعیت‌های مختلفی بر روی مبل قرار دهید. یکی از روش‌های پهن کردن شال روی مبل، استفاده از دسته مبل است. در این حالت می‌توانید از شال مبل با اندازه کوچک‌تری نسبت حالتی که تمام مبل را بپوشاند استفاده کنید. در این حالت شال مبل می‌تواند فقط دسته‌ی مبل را بپوشاند یا تا روی زمین ادامه پیدا کند ک این به سلیقه‌ی شما باز می‌گردد.

انواع شال مبل

شال مبل چیست

بر روی تکیه گاه مبل

در این حالت شما می‌توانید شال را یه صورت مثلثی یا به صورت مستطیلی تا کرده و بر روی تکیه‌گاه مبل پهن کنید و با چیدن کوسن‌ها فضای جذاب و چشم‌گیری را خلق کنید.

شال مبل یرروی تکیه گاه

بر روی نشیمن‌گاه مبل

در این حالت می‌توانید از شال‌های بزرگ یا کوچک استفاده کنید بطوریکه ادامه‌ی شال برروی زمین قرار بگیرد. از این حالت در زمستان از پارچه‌های خزدار یا مخملی استفاده کنید تا حس گرمی و لطافت را بوجود بیاورد و همچنین می‌توانید در تابستان از پارچه‌های خنک و لطیف تا حس خنکی را برای شما به القا کند.

شال مبل بر روی نشیمنگاه

بر روی پاف یا مبل های تکی

برای اینکه مبل‌های تکی بتوانند فضای دنجی را ایجاد کنند، می‌توانید با نورپردازی و استفاده از اکسسوری‌هایی مانند شال مبل به‌طوری که ادامه‌ی آن برروی زمین قرار بگیرد یا استفاده از پارچه‌های خزدار می‌تواند فضا و حسی متفاوت و لوکس را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از رنگ‌های تیره و روشن به محیط اطراف خود روح ببخشید.

شال مبل در مبل تکی                      شال مبل

برای مبل ال

اگر از مبل ال در اتاق نشینمن خود استفاده می‌کنید استفاده از شال را در مدل‌های مختلف به شما پیشنهاد می‌کنیم تا جلوه‌ای ویژه به مبل‌تان بدهد و از آن منظره لذت ببرید. چون این مبل‌ها فرم دلبازی دارند و استفاده از کوسن‌ها و شال مبل باعث جذاب‌تر شدن خانه‌ی شما می‌شود.

کافی است شال را در انتهای مبل ال به‌صورت مثلثی و دنباله‌دار بر روی زمین قرار دهید. استفاده از یک فرش رنگی که دارای تناسب رنگی با مبل است سبب می‌شود شال مبل شما بیشتر دیده شود.

شال مبل برای مبل ال

روی مبل دویا سه نفره

شال مبل را می‌توانید بر روی مبل‌های دو یا سه نفره امتحان کنید. این شال‌های مبل را می‌توانید برروی دسته مبل و یا زیر کوسن‌ها قرار دهید.

شال مبل چیست

انواع جنس شال مبل

از نظر جنس در انواع گوناگون وجود دارند. اینکه کدام جنس را می‌خواهید انتخاب کنید بستگی به سلیقه و رنگ دکوراسیون منزل شما دارد. اگر جزو افرادی هستید که با دیدن پتو و جنس‌های خز و مخملی حس گرما به شما دست می‌دهد باید مدل‌های لطیف و سبک را ترجیح بدهید و از آن در تغییر فضا و رنگ خانه‌ی خود استفاده کنید.

شما لازم نیست شال‌های مبل گران قیمتی خریداری کنید بلکه با هنر خود می‌توانید شال‌های مبل رنگی ببافید و از تناژهای رنگی مختلف بهره ببرید.

شال مبل چیست

شال مبل بافتنی

نیازی نیست همیشه از قانون خاصی در صنعت مد پیروی کرد. شما به راحتی می‌توانید با ایده پردازی‌های خلاقانه خود به یک دکوراسیون ایده‌ال دست پیدا کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک دکوراسیون لوکس داشته باشید.

استفاده از یک شال مبل بافتنی در این فضا به لوکس شدن دیزاین شما کمک زیادی می‌کند. همانند ژورنال‌های صنعت مد کشورهای اروپایی می‌توانید یک فضای خاص را در منزل خود مشاهده کنید که این کار با استفاده از شال مبل بافتنی فراهم می‌شود.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عزت قائمی 24-07-2020

    ازاطلاعات مفیدتون لذت بردم .ولی نتونستم استفاده کنم.برای مبل دونفره بارنگ طوسی دلم میخواد خودم شال مبل تهیه کنم البته مبل های تکی آن خردلی هستش.نظرتون چیه؟آیا پارچه های بافت مناسبی هست که بدوزم؟کجا؟