میوه های خوشمزه و آبدار پر از خاصیت هستند ولی یک مشکل بزرگ هم دارند . آن هم چکیدن آب میوه ها روی لباس و لوازم دیگر است. گیلاس، توت فرنگی،آلبالو، گلابی و … لکه های ماندگاری روی پارچه به جا می گذارند.

در صورتی که چند قطره آب میوه روی فرش یا لباسی بریزد، می توان فورا آن را آبکشی و تمیز کرد. اما از بین بردن لکه میوه از روی مبل به این آسانی ها نیست و باید تا حد امکان بدون خیس شدن اسفنج های داخل مبل، لکه را از بین بیرد. به یاد داشته باشید که هرچه سریع تر برای پاک کردن لکه میوه از روی مبل اقدام کنید، شانس بیشتری برای راحت شدن از دست آن خواهید داشت.

از بین بردن لکه میوه از روی مبل با پارچه ابریشمی

از بین بردن لکه میوه از روی مبل با پارچه ابریشمی

پیش از شروع لکه بری، به جنس پارچه مبل توجه کنید. اگر پارچه مبلمان از جنس ابریشم است، برای پاک کردن لکه میوه از روی مبل کافی است آب و الکل سفید را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و تکه ای پنبه را با آن خیس کرده، روی لکه قرار دهید تا کاملا پاک شود.

سپس با دستمال مرطوب روی پارچه مبل بکشید تا الکل های اضافی نیز تمیز شود. علاوه بر لکه میوه ها، لکه قهوه از روی مبل هم به سختی پاک می شود.

از بین بردن لکه انار از روی مبل

از بین بردن لکه میوه از روی مبلاز بین بردن لکه میوه از روی مبل

خوردن انارهای سرخ رنگ و آبدار بسیار لذت بخش است و از بیماری هایی مثل سرماخوردگی نیز جلوگیری می کند. اما کافی است یک دانه انار روی مبل له شود یا قطره ای از آب آن روی پارچه مبل بچکد تا لکه ای سرسخت و پر رنگ روی مبل ایجاد شود.

برای از بین بردن لکه میوه از روی مبل سریع عمل کنید و همان زمان که لکه انار خیس است با انکشت یا تکه ای پنبه چند قطره مایع ظرف شویی روی لکه انار بمالید و نیم ساعت لکه و مایع ظرف شویی را به حال خود رها کنید. سپس با کمک یک ظرف آب سرد و یک حوله تمیز مایع ظرف شویی و لکه را کاملا از روی مبل تمیز کنید و تا خشک شدن کامل مبل، روی آن ننشینید.

مقالات مرتبط:

  1. شال مبل چیست؟
  2. کوسن مبل چیست؟
  3. از بین بردن لکه رنگ از روی مبل
  4. بهترین روش تمیزکردن مبل در منزل

استفاده از آب اکسیژنه برای از بین بردن لکه میوه از روی مبل

آب اکسیژنه برای از بین بردن لکه میوه از روی مبل

در صورتی که هیچ یک از روش های بالا برای تمیز کردن لکه میوه از روی مبل جواب نداد، مجبورید از یک ماده قوی تر استفاده کنید. در این مرحله برای پاک کردن لکه میوه از داروخانه یک بطری آب اکسیژنه تهیه کنید. تکه ای پنبه آغشته به آب اکسیژنه را حدود ۳ تا ۵ دقیقه روی لکه میوه قرار دهید و سپس با آب و حوله تمیز محل لکه را پاک کنید.

از بین بردن لکه میوه از روی مبل ساده است ولی دقت کنید آب اکسیژنه می تواند رنگ پارچه را هم از بین ببرد. پس قبل از تمیز کردن لکه، چند قطره آب اکسیژنه روی قسمتی از مبل که دیده نمی شود بریزید و اگر پس از ده دقیقه تغییری در رنگ پارچه ایجاد نشد با آن تمامی لکه های روی مبل را تمیز کنید.

آیا روش های معرفی شده برای از بین بردن لکه میوه از روی مبل را تاکنون امتحان کرده اید؟ به نظرتان کدام شیوه تاثیر بیشتری دارد؟

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.