به روز ترین گل ها برای دسته گل عروس چه گل هایی هستند؟ کدام گل ها برای استفاده به عنوان گل عروسی مناسب تر هستند؟ با بامیلوبلاگ همراه باشید تا با ۱۰ مورد از بهترین گل ها برای مراسم عروسی یا دسته گل عروس آشنا شوید.

گل‌های جشن عروسی سمبل عشق حقیقی، وفاداری، صداقت و استحکام روابط هستند. دسته گل‌ها، گل‌هایی که داخل جیب کت آقای داماد می‌گذارند، دسته گل عروس خانم و گل‌های روی ماشین یا هر چیزی که در یک جشن عروسی با گل تزئین شده باشد، همه‌ی آنها شادی، عشق و سرور را به همراه خود برای جشن عروسی به ارمغان می‌آورد. در ادامه نام ده گلی را برای شما می‌آوریم که اگر در هر جای دنیا به مراسم عروسی بروید آنها را خواهید دید.

۱۰- گاردنیا

گل‌های همیشه سبز گاردنیا به خاطر رایجه‌ی خوششان مشهور هستند. گل گاردنیا یکی از مشهورترین گل‌های عروسی است و احتمالا یکی از پیشنهادهای آقای گل فروش به عروس و داماد نیز خواهد بود. این گل سمبل شادی و صداقت است. این گل به خاطر بوی بسیار خوبش معمولاً در دسته‌گل‌های عروس استفاده می‌شود. این گل معمولاً در همه‌ی فصل‌های سال وجود دارد و قیمت آن هم کمی گران است. گل گاردنیا در اصل بیشتر در آفریقا، آسیای جنوبی و استرالیا در می‌آید. ارتفاع گیاهی که این گل از آن می‌روید بین دو تا ده متر است و در اواسط بهار و تابستان شکوفه می‌دهد. اگر به دنبال گاردنیای گرد می‌گردید تنها در دو رنگ سفید و زرد کم‌رنگ می‌توانید آن را پیدا کنید، این گل برگ‌های سبز تیره‌ای دارد.

۹- سوییت پیا

گل رمانتیک سوییت پیا به خاطر رایحه‌ی بسیار بی‌همتایش مشهور است. این گل رنگ‌های مختلفی دارد از جمله سفید، صورتی و بنفش. رنگ‌های متنوع این گل از نقاط قوت این گل است، رنگ‌های متنوع آن به ما مجال می‌دهد تا با هر نوع تزئینی بتوانیم از رنگ‌های متفاوت این گل‌ها استفاده کنیم. اگر در تزئینات و دسته گل عروس از این گل استفاده کنید، بوی بسیار شیرین این گل جشن عروسی شما را پر خواهد کرد و میهمانانتان را مدهوش. این گل ظریف و زیبا سمبل عشق است. شما می‌توانید از این گل در تزئین باغچه‌ و گلدان‌های خانه‌تان استفاده کنید. این گل در جزیره‌ی سیسیلی در جنوب ایتالیا پیدا می‌شود. این گیاه از خانواده‌ی گیاهان پیچنده است و تا ارتفاع دو متر رشد می‌کند. معمولا اواسط تابستان شکوفه می‌دهند. از بوی بسیار شیرین و دل‌انگیز این گل در صنعت عطرسازی هم استفاده می‌شود.

۸- استفانوتیس

استفانوس رایحه‌ی بسیار خوبی دارد و معمولاً در جشن عروسی از آن استفاده می‌کنند. بیشتر دسته‌گل‌های عروس با این گل تزئین می‌شود. این گل سمبل شادی است. نام دیگر استفانوس یاسمین ماداگاسکار است. از چند متری می‌توان رایحه‌ی این گل را تشخیص داد. در کل سال این گل را می‌توانید پیدا کنید و قیمت آن نسبتاً گران است. این گل همیشه سبز در ماداکاسکار، استرالیا و آفریقا پیدا می‌شود. ارتفاu این گل تا ده متر هم می‌رسد. این گل در ابتدای تابستان شکوفه می‌دهد و برای نگهداری از آن باید در دمای خنک گذاشته شوند.

۷- رنونکلوس یا آلاله

گل رنونکلوس یا آلاله بهترین انتخاب برای مراسم عروسی یا دسته‌گل عروس است، زیرا در انتخاب رنگ این گل دست شما باز است. رنگ‌های این گل نارنجی، سفید و زردپرتقالی است و همین باعث می‌شود که با هر نوع تزئینی ست شوند. این گل‌ها را می‌توان در اندازه‌های کوچک نیز پیدا کرد، زنونکلوس پر از گلبرگ است و قیمت آن گران است. این گل سمبل جذابیت پر طراوت است. اگر آقای داماد دسته‌گلی پر از آلاله به شما هدیه دهد بدانید که به زبان بی‌زبانی دارد به شما می‌گوید که «شما خیلی جذاب هستید» معمولا برای تزئین جیب کت آقای داماد از این گل استفاده می‌کنند. این گل در ماه مارس (اسفند-فروردین) جوانه می‌زند البته زمان شکوفه‌زدن آن به پیاز این گل بستگی دارد.

۶- پوئنی یا گل صد تومانی

گل صد تومانی بوی بسیار شدیدی دارد، این گل در آمریکای شمالی، آسیا و اروپا دیده می‌شود. در تزئینات سالن عروسی و دسته‌گل عروس از این گل استفاده می‌کنند. این گل سمبل چین و هند نیز است. گل صد تومانی در اصل سمبل شانس خوب و ازدواج فرخنده است. گل صدتومانی در رنگ‌های مختلف، قرمز، سفید و زرد وجود دارد. در دسته‌گل‌ها از رنگ‌های مختلف این گل استفاده می‌کنند. این گل حدود صد سال است که به وجود آمده. گل‌های گرد و خوشبوی آن معمولاً در ماه آپریل تا جون شکوفه می‌زنند. نام این گل از نام خدای تندرستی در یونان گرفته شده. در چین باستان از این گل در مصارف دارویی هم استفاده می‌شده. گل صد تومنی پیشینه‌ی تاریخی دارد و یکی از گل‌هایی است که از دوران قدیم مورد استفاده قرار گرفته.

۵- هایدرنجا یا گل ادریس

تنوع رنگی این گل بسیار زیاد است، شما می‌توانید این گل را در رنگ‌های سفید، صورتی، آبی پیدا کنید. معمولا به علت ظرافت این گل برای تزئین دست گل عروس از آن استفاده می‌کنند. ترکیب گل ادریس با دیگر گل‌ها زیبایی آن را دو چندان می‌کند.قیمت این گل گران است و معمولا برای تزئین سالن عروسی از آن استفاده می‌کنند. اگر آقای داماد دسته گل عروس خانم را با گل‌های ادریس تزئین کند انگار دارد به زبان بی‌زبانی به عروس‌خانم می‌گوید «تو قلب منی». پس عروس خانم‌ها بهتر است به دسته‌گلی که آقای داماد برای‌شان می‌خرد توجه کنند. در کل جهان هفتاد و پنج گونه از گل ادریس وجود دارد. این گل‌ معمولا در سرتاسر آسیا و آمریکا پیدا می‌شود و بعضی از این گونه‌ها تا ۳ متر ارتفاع دارند و ارتفاع گونه‌های دیگر آن تا ده متر هم می‌رسد. این گل در اوایل بهار شکوفه می‌دهد. رنگ این گل به اسید خاکی بستگی دارد که در آن رشد می‌کنند.

مقالات مرتبط:

۴- لیلی یا گل برف

گل برف در آسیا و اروپا دیده می‌شوند و به خاطر رایحه‌ی شیرین آن معمولا در تزئینات عروسی از این نوع گل استفاده می‌شود. اندازه‌ی این گل کوچک است پس اگر می‌خواهید دست گل زیبایی داشته باشید بهتر است از تعداد زیادی از این گل استفاده کنید. این گل را معمولا در کنار دیگر گل‌ها تزئین می‌کنند تا زیبایی دست‌گل‌شان دو چندان شود.گل برفی نماد بهار است و همچنین به شادی، سلامتی دلالت دارد. گل برفی در بهار و پاییز شکوفه می‌زند. گل‌های زنگوله مانند زیبای آنها ۶ گلبرگ دارد. بوی بسیار دلنشین این گل نه تنها آدم‌ها بلکه پروانه‌ها را هم به سمت خود می‌کشاند. این گل خاصیت دارویی دارد و عفونت‌های اداری، سنگ کلیه و عفونت چشم را برطرف می‌کند.

۳- کالا لیلی یا گل شیپوری

گل سنتی که در جشن‌های عروسی از آن استفاده می‌شود همین گل شیپوری است. این گل در آفریقا پیدا می‌شود. شکل ترومپت مانند این گل به رنگ‌های صورتی، زرد، نارنجی است و بوی شدیدی ندارد. دو نوع گل شیپوری وجود دارد که معمولا در جشن‌های عروسی از آن‌ها استفاده می‌کنند. گل‌های شیپوری که ساقه‌ی بلندی دارند و اندازه‌شان بزرگ‌تر است که معمولا در تزئین دست‌گل‌ها از آن استفاده می‌کنند و گل‌های شیپوری کوچک که اندازه‌شان کوچک‌تر است و جیب کت آقای داماد را با آن تزئین می‌کنند. در یونانی «کالا» به معنای زیبا است. در تمام سال شما می‌توانید این گل را خریداری کنید و قیمت آن به نسبت گل‌های دیگر گران است.

۲- لاله

گل لاله هفتاد و پنج گونه دارد. و رنگ‌های آن سفید، صورتی، زرد ، بنفش و سرخ است. گل لاله نماد عشق است و گلی بسیار زیبا است، به همین دلیل هم در تزئین سالن‌های عروسی و هم تزئین دست‌گل از آن استفاده می‌کنند. نگران نباشید شما در طول سال می‌توانید برای عروسی‌تان از این گل استفاده کنید. گل‌های لاله در فصل بهار شکوفه می‌دهند و همانطور که می‌دانیم هر شاخه‌اش یک گل دارد.

۱- رز

یکی از معروف‌ترین گل‌های عروسی گل رز است. هزار گونه گل رز وجود دارد. وارد هر گل‌فروشی که بشوید مدل‌های مختلف رز را خواهید دید. رنگ‌های آن بسیار متنوع است اما رز سفید، زرد و البته قرمز معروف‌ترین رنگ‌های آن است. گل‌های رز در تمام طول سال موجود هستند و رایحه‌ی بسیار خوبی دارند. گل زیبای رز سمبل عشق، شادی و زیبایی است. در تزئین سالن‌های عروسی، دسته‌گل‌ها و تزئین ماشین عروس و جیب آقای داماد از این گل استفاده می‌کنند. رنگ گل‌های رز بسیار مهم است. رز قرمز یکی از معروف‌ترین گونه‌های رز است که سمبل عشق حقیقی است. وقتی به کسی گل رز قرمز هدیه می‌دهید نشان علاقه و عشق شما به طرف مقابل است. از زمان‌های کهن تا کنون از این گل در مراسم عروسی استفاده می‌شده. گل زرد سمبل دوستی است. رز سفید سمبل خلوص و معصومیت و رز صورتی سمبل عشق و قدردانی است.

شما دوست دارید از کدام از این گل‌ها برای دسته گل عروس یا مراسم عروسی استفاده کنید؟

اگر وقت کافی ندارید یا استرس برگزاری مراسم عروسی شما را کلافه کرده است می‌توانید با خیال راحت همه چیز را به ما بسپارید. نیروهای متخصص تشریفات مجالس عروسی پین‌ورک مسئولیت برگزاری مراسم شما را برعهده خواهند گرفت.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

6 سال پیش ایمان علیشاهی

درباره نویسنده

نوشتن رو دوست دارم چون بهم امید و انرژی میده. بهم این قدرت رو میده که هرچی نتونستم بگم رو بنویسم

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.