چه مهمانی برای صرف شام باشد، چه یک کباب‌پزی در حیاط خلوت و یا حتی چند نفر از دوستانتان را برای نوشیدن قهوه دعوت کرده باشید، در هر صورت باید خانه‌ی خود را برای این دعوت آماده کنید. در ادامه راه‌های سریع مرتب کردن خانه را به شما آموزش می‌دهیم تا به راحتی خانه‌ی خود را آماده کرده و خود را برای میزبانی مهمانانتان آماده کنید. در این مطلب از پین‌ورک به بررسی روش‌ها و راه‌های سریع مرتب کردن خانه می‌پردازیم و امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید و کاربردی باشد.

تأثیرگذاری اولیه

اولین ناحیه‌ای که باید به آن توجه کنید، محل ورود به خانه است، چرا که اولین جایی است که مهمانان با آن برخورد می‌کنند. باید مطمئن شوید که ورودی اصلی، تمیز و برای خوش‌آمد گویی به مهمانان آماده است. اگر درب ورودی‌تان پنجره دارد، آن را تمیز کنید و مطمئن شوید روی کف آن ناحیه هیچ چرک و یا آلودگی وجود ندارد. مطمئن شوید که فضای کافی برای کفش‌ها و پالتو‌ها، چه در کمد و چه در راهرو وجود دارد. چیزی که من به آن علاقه‌ی زیادی دارم، داشتن یک DPA و یا یک منطقه‌ی تعیین شده برای قرار دادن کیف و وسایل مهمانان است. به این ترتیب، هرکس وسیله‌ای با خود آورده باشد، می‌داند که دقیقاً آن را باید کجا بگذارد، جای آن امن است و در پایان شب نیز می‌داند آن را از کجا پیدا کند.

پنجره‌ها را تمیز کنید

نیازی نیست که این کار را برای همه‌ی اتاق‌ها انجام دهید؛ تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که پنجره‌های اتاقی که مهمانان شما آنجا می‌نشینند را از داخل و خارج تمیز کنید. ما غالباً به پنجره‌ها توجه نمی‌کنیم، اما زمانی که گرد و غبار آن را پوشانده باشد و یا اثرات انگشت بر روی آن نمایان باشد، بر زیبایی و تمیزی خانه‌تان اثر می‌گذارند و آن را زشت و کثیف جلوه می‌دهند. تمیز کردن پنجره‌ها کار بسیار آسانی است و از طرفی تأثیر بسیار زیادی هم دارد.

آماده‌سازی دستشویی و حمام

شکی وجود ندارد که مهمانان از دستشویی و حمام استفاده خواهند کرد. در مرحله‌ی اول بهتر است لوازم بهداشتی خود را از کابینت آنجا بردارید؛ چراکه ممکن است مهمانان شما به آن نگاه کنند و قطعاً احساس بهتری خواهید داشت اگر مطمئن باشید هیچ وسیله‌ی شخصی وجود ندارد که آن‌ها پیدا کنند. در مرحله‌ی بعد، مطمئن شوید که حوله‌های تمیز و مایع دستشویی به اندازه‌ی کافی وجود دارد. اگر در یک فضای کوچک و با تنها یک حمام و دستشویی زندگی می‌کنید، حوله‌های خود را از آنجا بردارید. قطعاً دوست ندارید که مهمانان، دست‌هایشان را با همان حوله‌ای که بدنتان را خشک می‌کنید، خشک کنند. حتماً دستمال توالت به اندازه‌ی کافی در دسترس باشد، قطعاً دوست ندارید کسی مجبور شود که آن را جستجو کند. مطمئن شوید که سیفون توالت به درستی کار خواهد کرد.

مرتب کردن خانه

از بین بردن بهم ریختگی خانه

یکی از راه‌های سریع مرتب کردن خانه این است که به هم ریختگی خانه‌ی خود را از بین ببرید. حتی اگر خانه‌ی شما از نظر زیبایی در سطح مطلوبی هم باشد، هنوز هم ایده‌ی خوبی است که هرگونه به‌هم ریختگی را رفع کنید. این همان چیزی است که من و همسرم، چاد، قبل از رسیدن مهمان‌ها انجام می‌دادیم. وقتی که تعداد مهمان‌ها زیاد باشد، هرگونه به هم ریختگی کوچکی، بزرگ به نظر می‌رسد؛ بنابراین وسایل غیرضروری را در یک مکان موقت خواهیم گذاشت و هنگامی‌که مهمانی تمام شد، همه‌ی آن‌ها را سر جایش برمی‌گردانیم.

حتماً به یاد داشته باشید که هر وسیله‌ی ارزشمندی را که دوست ندارید بشکند‌، قبل از مهمانی در یک مکان امن قرار و غیر قابل دسترس دهید. چرا که زمان مهمانی ، مردم ممکن است دست و پا چلفتی باشند. مطمئنا دوست ندارید وسایل ارزشمندتان بشکند و یا کثیف شود.

 

زمان غذا خوردن

دو نوع مهمانی وجود دارد. یکی از آن‌ها مهمانی‌های رسمی و تجملاتی است که برای صرف شام از ظروف چینی استفاده می‌کنند. نوع دیگر مهمانی‌ها، مهمانی‌های غیررسمی است که ممکن است از ظروف یک‌بار مصرف برای شام خوردن استفاده کنند. هر دو هم جوانب مثبتی دارد و هم جوانب منفی. بنده به‌شخصه دوست دارم از گزینه‌ی دوست دار محیط‌زیست بهره ببرم و در مهمانی‌ها از ظروف چینی استفاده کنم. اگر می‌خواهید که ظرف غذا‌ها به راحتی جمع شود و به سرعت درون سطل آشغال و یا سطل بازیافت قرار گیرد، استفاده از ظروف یک‌بار مصرف ایده‌ی بهتری است.

اما اگر از ظروف چینی و رسمی استفاده می‌کنید، نیاز است اندکی بیشتر وقت بگذارید تا مطمئن شوید به بهترین شکل ممکن به مهمان‌ها عرضه می‌شود. ظرف‌ها را درون مقداری آب داغ و سرکه فرو ببرید و با یک پارچه‌ی میکرو فیبر بافتی و صاف، آن‌ها را تمیز و خشک کنید. این کار واقعاً آن را صیقل می‌دهد و از شر هرچیزی که نباید آنجا باشد خلاص می‌شوید.

مرتب کردن خانه

کاری کنید که خانه‌تان بوی خوبی بدهد این یکی از راه‌های سریع مرتب کردن خانه است!

به محض اینکه مهمانان وارد خانه‌ی شما می‌شوند، بوی خانه، آن‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. شما باید فردی باشید که دیگران، هنگامی‌که در خانه‌اش قدم می‌گذارند، لبخند بزنند؛ نه اینکه در اثر بوی بد آن خس‌خس کند. بسیار خب، چه کاری می‌توانید برای آن انجام دهید؟ تعدادی گل تازه بخرید، چند عدد شمع روشن کنید، دود خوشبوی عصاره‌ی روغن اسنشیال را در فضا آزاد کنید. این شرایط دقیقاً همان چیزی است که از یک خانه‌ی دوست‌داشتنی انتظار دارم.

اگر مانند من گربه دارید، جعبه‌ی فضولات آن را خالی کنید و بر روی اسباب و اثاثیه‌ی خود، محصولات تازه کننده، اسپری کنید. در آخر، کف خانه را جاروبرقی بکشید تا از شر هر گونه گرد و غبار، شوره و یا موی ریخته شده توسط حیوان خانگی خلاص شوید تا به کسانی که به حیوان خانگی آلرژی دارند، احترام گذاشته باشید.

 

خود را برای بدترین اتفاقات نیز آماده کنید!

اگرچه دوست ندارید اتفاق بدی بیفتد، اما در هر صورت باید خود را برای بدترین‌ها آماده کنید. هنگامی‌که مهمانان به خانه‌ی شما آمدند، مطمئن شوید یک جعبه‌ی تمیز سازی اضطراری آماده کرده‌ باشید و آن را در دسترس قرار دهید. تهیه‌ی لکه پاک‌کن، تمیزکننده‌ی لباس و یک سطل زباله‌ی اضافی، برای آماده شدن با اتفاقات غیر منتظره کافی است.


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که برای دسترسی به راه‌های سریع مرتب کردن خانه در اینترنت جستجویی داشته باشید و یا اینکه از تمامی روش‌های بالا به عنوان یک چک لیست استفاده نمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.