یک دکور خوب برای حمام باید طوری باشد که هم زیبا باشد و هم قابل‌استفاده. جاحوله‌ای و جایگاه‌های تزئینی برای وسایل مختلف باعث زیبایی حمام شده و همچنین باعث می‌شود در حمام احساس راحتی کنید. حمام را شلوغ و نامرتب نکنید بلکه طوری که دوست دارید فضای آن را تزئین کنید. در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع اکسسوری حمام می‌پردازیم.

 

روش اول | فضاهایی که مورداستفاده برای اکسسوری حمام

 اکسسوری حمام

۱ . یک آیینهٔ تزئینی پیدا کنید.

آینه یکی از مهم‌ترین اکسسوری حمام است و اگر این آینه حالت تزئینی هم داشته باشد به زیبایی بیشتر فضای حمام کمک می‌کند. می‌توانید اشکال مختلف مثل آینه‌های گرد، مربعی، و بیضی را انتخاب کنید تا ببینید کدام از همه مناسب‌تر است. سعی کنید از یک‌شکل واحد برای وسایل مختلف استفاده کنید و وسایلی با اشکال مختلف تهیه نکنید.

  • دقت داشته باشید که اندازهٔ آینه به‌قدر کافی بزرگ باشد تا بتوانید به‌خوبی از آن استفاده کنید.
  • آویزان کردن آیینه با طناب از سقف باعث می‌شود فضای حمام جالب‌تر شود.

ابزار حمام

۲ . یک حوله در کنارسینک آویزان کنید.

با این اکسسوری حمام شما و مهمان‌هایتان راحت‌تر می‌توانید جایی برای خشک‌کردن دستانتان پیدا کنید. یک حلقه برای اطراف حوله تهیه کنید و آن را کنار سینک قرار دهید تا آب به تمام نقاط حمام نپاشد.

  • به‌عنوان جایگزین می‌توانید یکجا حوله‌ای ایستاده تهیه کنید و کنار سینک قرار دهید. این کار برای کسانی که خانهٔ اجاره‌ای دارند و نباید دیوار را سوراخ کنند انتخاب مناسبی است.

اکسسوری حمام

۳ . گوش پاک‌کن و پنبه را در ظروف کوچک شیشه‌ای بریزید.

اکسسوری حمام مثل لوازم‌آرایشی بهداشتی که روزانه مصرف می‌کنید را در فضاهای پنهان حمام قرار دهید تا از شلوغ شدن فضا جلوگیری کنید. در این صورت استفاده از آن‌ها هم ساده‌تر خواهد بود.

  • برای تزئین کردن از قانون ۳ استفاده کنید. برای مثال ۳ ظرف را کنار هم قرار دهید تا توازن بین آن‌ها برقرار شود. در این ظرف‌ها می‌توانید گوش پاک‌کن، پنبه و یا حتی باند بریزید.

اکسسوری حمام

۴ . صابون‌های زینتی تهیه کنید تا جلوه بهتری به فضا بدهید.

مصرف این نوع صابون‌ها تنها این نیست که کنار صابون‌های دیگر در ظرف کوچکی قرار بگیرند. این صابون‌ها نه‌تنها فضای حمام را زیباتر می‌کنند بلکه رایحهٔ خوبی به حمام می‌دهد. این صابون‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم‌خانگی تهیه کنید.

  • می‌توانید اشکال مختلفی از این صابون‌ها مثل شکل صدفی یا گل تهیه کنید. شکلی را انتخاب کنید که با دکور حمام هماهنگ باشد.
  • همچنین می‌توانید با توجه به فصل و یا مناسبت از انواع مختلف صابون استفاده کنید.

اکسسوری حمام

۵ . از شمع و یا عود استفاده کنید تا بوهای نامطبوع از بینم بروند.

شمع و یا عود را می‌توانید در قسمت‌هایی که استفاده‌ای ندارند و یا روی توالت فرنگی بگذارید. با این کار هر بار که وارد حمام می‌شوید بوی خوشی به مشامتان می‌رسد. وجود شمع همچنین حس آرامش به فضا می‌دهد.

  • اسپری‌های حمام را در جایگاه قابل‌دسترسی بگذارید تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.
  • به‌عنوان جایگزین می‌توانید از بوخورهای مخصوص استفاده کنید تا عطر و بوی خاصی به حمام بدهد.

اکسسوری حمام

۶ . چند گیاه کوچک لیوانی در حمام نگهداری کنید.

گیاه‌های لیوانی حس تازگی به فضا می‌دهند. از گیاهانی مثل سوسن که نیاز به نور و یا آب زیادی ندارند استفاده کنید تا نگهداری هم برایتان سخت نباشد.

  • گیاهانی که نیاز به نور زیادی ندارند به‌خوبی در حمام رشد می‌کنند بخصوص اگر نور طبیعی و یا پنجره در حمام ندارید.
  • همچنین می‌توانید از گیاهان مصنوعی استفاده کنید تا بدون نیاز به مراقبت به فضایتان رنگ و روی خوبی بدهند.

اکسسوری حمام

۷ . مایع دستشویی را در یک ظرف زیبا بریزید.

به‌جای استفاده از ظرف پلاستیکی مایع دستشویی می‌توانید یک ظرف سرامیکی و یا شیشه‌ای زیبا برای حمام تهیه کنید. باید از سبکی استفاده کنید که با دکور حمام هماهنگ باشد. این ظروف را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم‌خانگی تهیه کنید.

  • مایع دستشویی‌های بزرگ برای افرادی که بخواهند ظرف مایع را مجدداً پر کنند مناسب هستند.

اکسسوری حمام

۸ . بسته دستمال‌کاغذی را در یک کاور بگذارید.

یک جعبه دستمال‌کاغذی در حمام بگذارید تا مهمانان مجبور نباشند برای درست کردن آرایش و یا تمیز کردن بینی از دستمال توالت استفاده کنند. بااینکه معمولاً بسته‌های دستمال‌کاغذی طرح دار هستند اما ممکن است متناسب با دکور شما نباشند. در این صورت می‌توانید بسته را زیر یک کاور پنهان کنید.


مقالات مرتبط :


روش دوم | از پارچه‌های کتان و فرش‌های کوچک استفاده کنید

 اکسسوری حمام

۱ . روی زمین پادری بیندازید تا هرگونه رطوبت را به خود جذب کند.

پادری را درست کنار وان و جلوی در حمام بیندازید تا رطوبت با فضای بیرون از حمام تماسی نداشته باشد. پادری را انتخاب کنید که خاصیت جذب بالایی داشته باشد و ضد سرخوردن باشد تا به زمین بچسبد. پادری حمام را می‌توان در اکثر فروشگاه‌های لوازم‌خانگی تهیه کرد.

اکسسوری حمام

۲ . حوله‌های را شبیه به هم خریداری کنید.

در طول چند سال ممکن است چندین نوع مختلف حوله خریده باشید که باهم تناسبی نداشته باشند. برای این‌که ظاهری مرتب و منسجم به حمام بدهید یکدست حوله یک‌شکل و یکرنگ تهیه کنید.

  • اگر نمی‌توانید یکدست حوله جدید خریداری کنید بهتر است حوله‌هایی که رنگ مشترک دارند را در حمام بگذارید و بقیه را در یک کمد دور از دید نگهداری کنید.

اکسسوری حمام

۳ . حوله‌های تمیز و تاشده را در یک سبد نزدیک وان قرار دهید.

حوله‌ها وقتی تاشده باشند ظاهر مرتب‌تری دارند. سبد باید به‌قدری بزرگ باشد که ۳ الی ۴ حوله در آن جای بگیرد در این صورت دسترسی به آن‌ها آسان‌تر خواهد بود بعلاوه ظاهر زیبایی هم به حمام می‌دهد.

  • همچنین می‌توانید چند دستمال تا کنید و کنار وان بگذارید تا مهمان‌ها بتوانند دستانشان را خشک کنند.

اکسسوری حمام

۴ . پرده کنار وان را تعویض کنید.

پرده‌ای زیبا می‌تواند کمک کند فضای جالب‌تری به حمام بدهید. اگر دکور حمامتان رنگارنگ است باید پرده‌ای انتخاب کنید که بارنگ‌های اصلی هماهنگ شود. یک پردهٔ تمیز پلاستیکی زیر آن آویزان کنید تا پردهٔ جدید خیس نشود.

  • برای این‌که به حمام حال و هوای سرگرم‌کننده‌ای بدهید یک پردهٔ جدید با طرحی جالب تهیه کنید.

اکسسوری حمام

۵ . از قرار دادن قالیچه و یا کاور روی توالت فرنگی خودداری کنید.

کاورهای کرکی نه‌تنها از مد افتاده‌اند بلکه به‌راحتی جرم می‌گیرند. به‌عنوان جایگزین و در صورت نیاز می‌توانید یک پادری جلوی توالت فرنگی بیندازید.

 

روش سوم | از دکورهای دیواری استفاده کنید

 اکسسوری حمام

۱ . یک تابلو یا اثر هنری روی دیوار خالی آویزان کنید.

اکسسوری حمام مانند انتخاب تابلویی که قیمت زیادی نداشته باشد چراکه ممکن است در فضای حمام رطوبت بگیرد. اثرات هنری روی بوم و یا نقاشی‌های بدون قاب به خود رطوبت نمی‌گریند چراکه زیر شیشه قرار دارند و با رطوبت تماسی ندارند.

  • اگر تابلوی شما قاب دارد سعی کنید در و یا پنجرهٔ حمام را باز بگذارید تا رطوبت در داخل حمام نماند.

اکسسوری حمام

۲ . از اثرات سه‌بعدی استفاده کنید تا خطر رطوبت گرفتن وجود نداشته باشد.

اکسسوری حمام مثل اثرات مشابه مجسمه حالت برجستگی دارند و جلوه خاصی به حمام می‌دهند. موادی مانند گچ و یا فلز در اثر قرار گرفتن در معرض رطوبت صدمه‌ای نمی‌بینند. سعی کنید تنها از یک اثر سه‌بعدی استفاده کنید تا زیاد در چشم نباشد.

  • هیچ تابلویی را در نزدیکی دوش حمام آویزان نکنید چراکه رطوبت گرم در مدت‌زمان طولانی به آن صدمه وارد می‌کند.

اکسسوری حمام

۳ . فضا را بارنگ کردن دیوار حمام عوض کنید.

اگر رنگ اضافه در خانه دارید می‌توانید با رنگ کردن دیوارهای حمام تنوع ایجاد کنید. رنگی را انتخاب کنید که با بقیه وسایل و اکسسوری حمام تناسب داشته باشد. قبل از زدن رنگ روی دیوار آن را روی یک کاغذ امتحان کنید.

  • سعی کنید رنگ را به‌صورت افقی به دیوار بزنید تا جالب‌تر به نظر برسد.
  • دایره‌هایی بارنگ روشن‌تر ایجاد کنید تا فضای مفرحی ایجاد شود.
  • برای تنوع می‌توانید یک دیوار را با پررنگ‌تر از بقیه رنگ کنید.

اکسسوری حمام

۴ . یک زمینه برای دیوار طراحی کنید.

برای اکسسوری حمام می‌توانید زمینه‌هایی از جنس کاشی جلوه‌ای جذاب به حمام می‌دهند. اکثر این طرح‌ها به‌صورت چسبی هستند درنتیجه به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را روی دیوار بزنید. سعی کنید طرحی را انتخاب کنید که با دکور حمامتان متناسب باشد.

  • دقت داشته باشید جنسی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت مقاوم باشد.

 

روش چهارم | از درهم‌ریختگی خودداری کنید

اکسسوری حمام

۱ . یک کابینت و یا شلف نصب کنید.

این وسایل کمک می‌کنند حمام را مرتب کنید و از حالت شلختگی خارج کنید. از کابینت‌های بلند استفاده کنید تا حوله‌ها و لوازم بهداشتی در آن‌ها جای بگیرند.

  • کابینت می‌تواند زیر سینک قرار بگیرد تا مسواک‌ها، خوش‌بوکننده‌ها، و سایر وسایل بهداشتی در آن قرار بگیرد.
  • شلف‌های بالای توالت فرنگی فضای بیشتری برای دستمال توالت فراهم می‌کند.

اکسسوری حمام

۲ . قلاب‌های مخصوص به پشت در وصل کنید تا حوله و لباس‌ها را از آن‌ها آویزان کنید.

حوله و لباس‌هایتان را پشت در و خارج از دید آویزان کنید. می‌توانید انواع مختلفی از این گیره‌ها را تهیه کنید. اگر می‌خواهید در حمام سالم بماند می‌توانید این گیره‌ها را به دیوار پشت در وصل کنید.

  • گیره‌های پلاستیکی جایگزین مناسب و ارزان‌تری برای گیره‌های فلزی هستند.
  • اگر در محیط رطوبتی زندگی می‌کنید آویزان کردن حوله‌ها باعث می‌شود مرطوب بمانند. یکجا حوله‌ای کنار وان قرار دهید تا حوله در این محل خشک بشود.

اکسسوری حمام

۳ . کابینت داروها را پشت آینه پنهان کنید.

نگهداری جعبه‌های قرص و جعبه کمک‌های اولیه در داخل کابینت باعث می‌شود فضای حمام مرتب‌تر باشد. یک کابینت با درهای آینه‌دار تهیه کنید تا خود کابینت پنهان بماند و آن را بالای سینک نصب کنید تا در دسترس باشد.

اکسسوری حمام

۴ . قفسه‌هایی برای شامپو و صابون در نظر بگیرید.

اکسسوری حمام مثل این قفسه‌ها را می‌توان به بدنهٔ دوش متصل کرد. قفسه را در محلی نصب کنید که قابل‌دسترسی باشد. هرگونه صابون و شامپو را در این قفسه نگهداری کنید تا فضای مرتبی داشته باشید. هر محصولی را که مدت زیادی مصرف نکرده‌اید دور بریزید تا محیط حمام شلوغ نشود.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.