قهوه یک نوشیدنی بسیار مفید برای از بین بردن خواب آلودگی است. به همین دلیل است که بسیاری از مردم دنیا از جمله ما ایرانیان به این نوشیدنی خوش عطر علاقه داریم. اما قهوه علاوه بر عطر و طعم خوبی که دارد، خاصیت رنگ دهی بالایی دارد و حتی برای رنگ کردن مو نیز از آن استفاده می شود. حال تصور کنید ریختن چنین ماده پر رنگی روی لباس چه فاجعه ای به بار می آورد. اما نگران نباشید، پین ورک برای از بین بردن لکه قهوه از روی لباس چند راه حل خانگی ساده را به شما پیشنهاد می دهد که به رنگ اصلی لباستان هم صدمه ای نخواهد زد.

از بین بردن لکه قهوه از روی لباس با آب سرد

از بین بردن لکه قهوه از روی لباس با آب سرد

خشکشویی و لکه بری آنلاین

بهترین متخصص با کمترین قیمت

اگر در محل کار یا خانه هستید و مقداری قهوه روی لباستان ریخته ، برای از بین بردن لکه قهوه از روی لباس بدون معطلی به دستشویی بروید و لباستان را پشت و رو کنید و از پشت لکه روی آن آب سرد بریزید تا لکه پیش از ماندگار شدن، تمیز شود. اگر بجای آب ریختن از پشت پارچه آب را مستقیما روی لکه بریزید، لکه قهوه روی لباس پخش می شود. از بین بردن لکه قهوه از روی فرش هم چندان ساده نیست پس مراقب باشید.

سرکه سفید، پاک کننده همه کاره

سرکه سفید، پاک کننده همه کارهاز بین بردن لکه قهوه از روی لباس

یکی از روش های از بین بردن لکه قهوه از روی لباس استفاده از سرکه است. پس در صورتی که آب برای تمیز کردن لکه قهوه از روی لباس تان کافی نبود، قسمت لک شده را برای چند دقیقه در کاسه ای حاوی سرکه سفید بخیسانید. به دلیل آنکه قهوه ماهیت اسیدی دارد، سرکه سفید در تمیز کردن آن بسیار موثر است.

جوش شیرین برای از بین بردن لکه قهوه از روی لباس

جوش شیرین برای از بین بردن لکه قهوه از روی لباس

جوش شیرین بسیار ارزان است و در تمیز کردن انواع لکه ها کاربرد دارد. پس بهتر است یک بسته از آن را در منزل داشته باشید تا در صورت لزوم برای از بین بردن لکه قهوه از روی لباس از آن استفاده کنید. شیوه پاک کردن لکه قهوه از روی لباس بسیار آسان است. فقط باید لکه را مرطوب کرده و روی آن جوش شیرین بریزید. سپس آن را با یک مسواک تمیز، حوله یا دست روی لکه بمالید تا شاهد محو شدن لکه قهوه از روی لباستان باشید.


مقالات مرتبط:

 از بین بردن لکه قهوه از روی لباس با لیمو ترش

لیموترش نیز می تواند در پاک کردن لکه قهوه از روی لباس موثر باشد و تنها لازم است مقداری آب لیموترش طبیعی روی لکه قهوه بریزید تا محو شود. البته برای استفاده از لیمو ترش باید به چند نکته توجه کنید. اولین نکته این است که لیموترش طی واکنش با شکر ایجاد لکه می کند. پس اگر قهوه تان را شیرین میل می کنید، ابتدا لباستان را آب بکشید تا مولکول های شکر داخل لکه شسته شوند.

همچنین امکان دارد خود لیموترش روی لباستان لکه زرد ایجاد کند. پس بهتر است مقداری از آبلیمو را روی قسمت های پایینی یا داخلی لباس که دیده نمی شوند بریزید و اگر رنگ لباس تغییر نکرد، آن را مستقیما روی لکه بریزید.

برای از بین بردن لکه قهوه از روی لباس  چه راه بهتری می شناسید؟

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.