سایت الکسا با استفاده از ابزارها و الگوریتم‌های خاص خود، ترافیک سایت‌های ایجاد شده در اینترنت را بررسی می‌کند و بر این اساس آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کند. هرچه ترافیک سایتی بیشتر باشد، رتبه‌ی الکسا بهتری به سایت تعلق می‌گیرد به این صورت که رتبه‌ی سایت مورد نظر به یک نزدیک می‌شود. درحالی که شیوه‌ی جمع‌آوری داده داده‌های الکسا ممکن است سوال برانگیز باشد، روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها به کلی می‌توانید ترافیک سایت خود را بهبود ببخشید تا رتبه الکسا سایت را بهبود ببخشید.

در این مطلب از پین‌ورک در مورد بهبود رتبه‌ی الکسا اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می‌دهیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

۱ . بهبود ترافیک سایت

۱ . نحوه‌ی رتبه‌بندی الکسا

رتبه الکسا

ابتدا باید نحوه‌ی رتبه‌گذاری الکسا بر سایت ‌های مختلف را متوجه بشیم. آماری که الکسا از سایت مورد نظر جمع می‌کند براساس نوار ابزار الکسایی است که کاربران سایت مورد نظر در مرورگر خود نصب کرده‌اند، این یعنی نمونه‌ای که الکسا برای گزارش آمار استفاده می‌کند بسیار اندک است چون تنها آمار ترافیک سایت محدود به کسانی است که نوار ابزار الکسا را بر روی مرورگر خود نصب کرده اند.

روش های تبلیغات

گوگل ادد

بنری

ایمیل و اس

  • به طور کلی برای افزایش رتبه الکسا خود میتوانید با تولید محتوای با کیفیت و بهینه سازی موتور جستجو، رتبه الکسا سایت خود را بهبود ببخشید.

یکی از راه های بهبود رتبه ی الکسا افزایش ورودی سایت است که یکی از راه های افزایش ورودی سئو مناسب سایت است که از راه های سئو مناسب تولید محتوای خوب است.

راه های دیگر افزایش ورودی سایت تبلیغات بنری، تبلیغات گوگل، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات پیامکی …

راه های بهبود رتبه الکسا   H2 ما در الکسا به دنبال افزایش ورودی هستیم و تمام راه های پیشنهادی نیز برای افزایش ورودی است.

افزایش ورودی سایت H3     به طور مستیم روی افزایش ورودی تاثیر میگذارد. انتشار محتوا،

پس از گذشت زمان باعث افزایش نرافیک میشود. سئو . تبلیغات و … H4

در الکسا پیج ویو و تعداد ورودی مهم است.

 

۲ . تولید محتوای باکیفیت

رتبه الکسا

یکی از راه‌های افزایش ترافیک سایت و در نتیجه بهبود رتبه الکسا تولید محتوای باکیفیت و منحصر به فرد است. بسته به این که سایت شما در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند، راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. اگر میخواهید ترافیک وبلاگتان را افزایش دهید، اطمینان حاصل کنید که تمام پست های شما بی نظیر نوشته شده‌اند. اگر سایت شما مبتنی بر عکس است، در جستجوی بهترین عکس‌ها در اینترنت برای سایت خود باشید.

۳ . انتشار مرتب محتوا

رتبه الکسا

داشتن یک برنامه منظم و مرتب برای انتشار محتوای سایت باعث میشود کاربران سایت مرتب سایت شما را چک کنند و به موتورهای جستجو این پیغام را می‌دهد که سایت شما فعال است.

  • اگر شما در حال نوشتن وبلاگ هستید، سعی کنید هفته‌ای یکبار آن را به روز کنید.

۴ . اشتراک‌گذاری محتوا

رتبه الکسا

در عصر شبکه‌های اجتماعی، اشتراک‌گذاری مطالب خود را در شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم ترین جنبه‌هایی است که باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود. این یعنی داشتن یک تیتر که باعث جلوه توجه شود، استفاده داز جملات جذاب و منحصر به فرد و تصاویر مرتبط و جذاب. این به این معنی است که وقتی کاربران محتوای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند، این محتوا برای سایر کاربران جذاب دیده شود و به سایت شما ورود کنند و باعث بهبود رتبه الکسا شود.

۵ . بروز کردن طراحی سایت

رتبه الکسا

سبک و استایل وب‌سایت‌ها بهتر است همواره در حال تغییر و به روز شدن باشد تا برای کاربرانی که از سایت شما دیدن می کنن خسته کنننده و قدیمی به نظر نرسد. اگر هنوز همان طراحی سایتی که چند قبل از آن استفاده میکردید را دارید، این نشان از عقب ماندگی سایت شما دارد پس همین امروز برای بروز رسانی آن اقدام کنید. یک سایت به روز با طراحی جدید باعث افزایش ترافیک و همچنین به حفظ تعداد بازدیدکنندگان کمک می‌کند.

۶ . نصب برنامه تقویت رتبه الکسا

رتبه الکسا

اگر برای بهبود رتبه الکسا سایت خود تلاش می‌کنید، می‌توانید از برنامه‌های زیادی برای انجام این کار استفاده کنید. این برنامه ها ترافیک سایت شما را با استفاده از کاربرانی که تولبار الکسا بر مرورگر آنها نصب است از سایت شما بازدید میکنند و ترافیک سایت را افزایش می دهند. برای استفاده از این برنامه ها باید هزینه کنید. البته بهبود رتبه ی الکسا با استفاده از این نرم افزارها کمی سوال برانگیز است. زیرا این روش ترافیک سایت شما را واقعا افزایش نمیدهد و تنها از بازدیدکننده های فیک استفاده میکند تا ربات‌های الکسا را به اشتباه بیندازد اما این روش به آسانی می‌تواند رتبه الکسای سایت را بهبود ببخشد.

  • افزایش تعداد کامنت در سایت نیز باعث افزایش فعالیت سایت شده و در نتیجه این روش نیز باعث بهبود رتبه الکسا می‌شود.

۲ . بهینه‌سازی سایت

۱ . بهینه‌سازی کلمات‌کلیدی

رتبه الکسا

استفاده از کلمات کلیدی صحیح به شما کمک می‌کند تا محتوای شما در نتایج اصلی گوگل ظاهر شود. برای این مورد میتوانید از ابزار گوگل ادورز برای پیدا کردن مهم‌ترین کلمات کلیدی استفاده کنید. این روش کمک میکند تا محتواهای تولیدی شما ببشتر دیده شوند.

  • مقاله‌ها بهترین مکان برای استفاده و بهینه‌سازی کلمات کلیدی است. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی در جاهای درستی از بدنه‌ی متن شما آورده شده‌اند. هر کدام از کلمات کلیدی که تعریف کردید را چند بار در طول متن تکرار کنید.
  • آدرس‌های اینترنتی: همچنین میتوانید به جای استفاده از کلمات کلیدی داخل متن، آن را در آدرس اینترنتی محتوای خود ظاهر کنید.

۲ . بهینه‌سازی تصاویر

رتبه الکسا

تصاویر در متن میتوانند از طریق موتورهای جستجوگر گوگل ترافیک سایت را افزایش دهند. کلمه‌ کلیدی باید در alt تصاویر (قسمت توضیحات تصاویر) نوشته شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که تصاویر با کمترین حجم و بهترین کیفیت در متن قرار بگیرند، زیرا بارگذاری تصاویر در مدت زمان طولانی، یک امتیاز منفی برای سایت شما محسوب میشود.

۳ . بک لینک‌گذاری

رتبه الکسا

بک لینک ها یکی از موثرترین روش ها برای افزایش ترافیک سایت محسوب میشوند. گذاشتن بک لینک از سایت خود باعث میشود رفت و آمد در سایت شما افزایش پیدا کند. اما این روش از طرف گوگل مورد انتقاد قرار گرفته است.

  • استفاده از بک لینک‌های قابل اطمینان در سایت خود، در میزان رتبه بندی شما در جستجوهای گوگل تاثیر دارد.

۴ . ایجاد نقشه‌سایت

رتبه الکسا

داشتن یک نقشه‌ی سایت مشخص کمک میکند تا ربات ها به راحتی نقشه ی سایت شما را تشخیص دهند که چگونه تنظیم شده است. یک نقشه‌ی سایت خوب کمک میکند تا صفحات سایت شما در موتورهای جستجوگر اصلی گوگل ظاهر شوند. نقشه سایت را هم خودتان و هم میتوانید از ابزاری برای تولید آن استفاده کنید.

  • نقشه سایت خود را در فهرست اصلی سرور وب خود قرار دهید.

۵ . بررسی ساختار سایت

رتبه الکسا

بررسی ساختار سایت باعث میشود شما بفهمیدد که ربات موتورهای جستجوگر به راحتی میتوانند روی سایت شما حرکت کنند. این بدان معنی است که تمام لینک ها و کاهای شما اثربخش بوده است. چندین سرویس آنلاین وجود دارد که به شما امکان می دهد شبیه سازی این ربات های خزنده را در سایت خود به شما می‌دهد.

  • شبیه سازهای معروفی مانند GSiteCrawle ، Screaming Frog و Xenu وجود دارند. این ربات‌های شبیه‌ساز در قسمت از سایت شما که دچار مشکل باشد را برای شما مشخص میکند و به شما نشان میدهد که این امر موجب میشود برای بهبود و رفع نقص آن قسمت از سایت خود بپردازید.

۶ . ارسال سایت به موتورهای جستجوگر اصلی

رتبه الکسا

سه سایتی میتوانید روی آنها متمرکز شوید گوگل، بینگ و یاهو است. ارسال سایت خود به این موتورهای جستجو کمک میکند تا سایت شما سریع فهرست شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد ارسال وب سایت خود به این راهنما مراجعه کنید.

۳ . تبلیغ‌ کردن سایت

۱ . ایجاد صفحات رسانه اجتماعی

رتبه الکسا

Facebook و Google+ که هر دو جزو محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی آنلاین هستند، به شما این امکان را می‌دهند تا صفحات رسانه‌های اجتماعی برای سایت خود ایجاد کنید. هر زمان که مطالب جدیدی را در سایت خود منتشر کنید، به هردوی این سرویس دهنده ها پیوند لینک فرستاده میشود.

۲ . ساخت اکانت توییتر

رتبه الکسا

میتوانید از حساب کاربری شخصی توییتر خود استفاده کنید یا برای سایت یا تجارت خود یک حساب کاربری جداگانه ایجاد کنید. لینک ها را به تمام محتواهای جدید خود ارسال کنید و از اکانت توییتر برای تعامل با خوانندگان و سایر سازندگان محتوا در همان مکان استفاده کنید.

  • توییتر یک محل بسیار عمومی است و باید بسیار در مورد چیزهایی که مورد وب‌سایت خود می‌گویید مراقب باشید. اگر کسی به توییت شما اهانت کرد که بیشتر از آنچه فکرش را میکنید اتفاق می افتد.

ایجاد لینکدین

در کل social sharing

۳ . ایجاد منبع RSS

رتبه الکسا

RSS به بازدید کنندگان شما این امکان را می‌دهد در هنگام بارگذاری محتوای جدید به بازدید کنندگان شما فوراً به آنها اطلاع داده می شوند. می توانید RSS خود را بصورت دستی ایجاد کنید یا از ابزارهای مختلفی برای ایجاد آن استفاده کنید.

۴ . ارسال ایمیل

رتبه الکسا

اگر سیستم ثبت نام کاربر دارید، مطمئن شوید که تمام کاربرانتان به طور خودکار در لیست پستی شما حضور داشته باشند. با ارسال محتوای جدید خود از طریق ایمیل، میتوانید سایت و محتوای خود را برجسته و با اهمیت نشان دهید و کاربرانی که مدتی شما را دنبال نکرده اند را نیز از این طریق میتوانیدد بدست آورید.

۵ . امکان اشتراک‌گذاری محتوای سایت از طریق کاربران

رتبه الکسا

به تمام مقاله های خود این امکان را بدهید را از طریق کاربران سایت قابلیت انتشار داشته باشند. سایتهایی مانند Reddit ، StumbleUpon و Digg می توانند در صورت ارسال صحیح محتوا ترافیک زیادی ایجاد کنند.


مقالات مرتبط :


در این مطلب از پین‌ورک در مورد نحوه‌ی رتبه‌بندی الکسا آشنا شدید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.