سگ‌ جزو حیواناتی است که با لیسیدن خودشان را تمیز می‌کنند و ضرورتی به حمام ندارند و حتی حمام کردن بیش از حد برای حیوان ضرر دارد.  اما برای داشتن سگ خانگی و رعایت بهداشت باید در سال چند بار شستن سگ تان را مدنظر داشته باشید، مخصوصا زمانی که در گل و خاک غلت می‌زنند حمام و تمیز کردنشان ضروری است.

درواقع سگ‌ها عاشق غلت زدن در زمین های کثیف و گلی هستند. فرضیه‌های زیادی هم وجود دارد که این علاقه ی آنها را توجیح می کند. بعضی ها می گویند سگ ها به طور غریزی و برای سرکوب کردن تمایلی که به شکار دارند این کار را انجام می دهند و بعضی از دامپزشکان معتقدند که سلیقه ی بویایی سگ ها با انسان ها تفاوت زیادی دارد به همین دلیل در چیزهایی غلت می زنند که ما از انها متنفریم.

درخواست نظافتچی منزل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

قسمت سخت ماجرا این است که ما به عنوان صاحب سگی که عاشق غلت زدن است، باید به فکر تمیزی و از بین بردن بوی بد او باشیم و هرچه زودتر بینی خود را نجات دهیم!!!

پین ورک برای شستن سگ بعد از غلت زدن در زمین کثیف راه حل های ساده ای دارد:

الف)  شستن سگ بعد از غلت زدن در پسماند لاشه حیوانات

غلت زدن سگ در زمین کثیف

۱) سگ را برس بکشید.
برس های مختلفی برای انواع سگ ها وجود دارد. با توجه نوع پوست و موی حیوان خود، برسی تهیه کرده و سگ را برس بکشید تا جرم ها و موادی که به او چسبیده جدا شود.
۲) با شامپو بشویید.
گاهی سگ ها در موادی غلت میزنند که علاوه بر سایر الودگی های محیطی ممکن است لاشه ی پرندگان و سایر حیوانات کوچک را نیز داشته باشد. بنابراین شستن سگ با شامپو امری ضروری به نظر میرسد.
اجازه دهید کف شامپو حدود ۱۰ دقیقه روی بدن سگ بماند و سعی کنید با دست یا هر وسیله ی دیگری بدن او را تمیز کنید.

 

ب) شستن سگ برای از بین بردن بوی بد آن

بوی بد سگ

گاهی ممکن است سگ به علل مختلف از جمله دوستی اشتباه با یک راسوی بی ادب، بوی بدی بگیرد که این کار سگ را نیز عصبانی می کند. برای حل این مشکل راهکارهای زیر را انجام دهید:
ترکیب هیدروژن پر اکسید
در یک کاسه ی فلزی مقداری جوش شیرین، هیدروژن پر اکسید و مایع ظرفشویی را ترکیب کنید و با این ترکیب سگ را بشورید. از شستن چشم ها و نقاط آسیب پذیر مانند جای زخم ها دوری کنید. سپس با آب گرم سگ را بشورید و اگر نیاز بود دوباره این کار را انجام دهید تا بوی بد به خوبی برطرف شود.
سپس سگ را با شامپو بشویید و خشک کنید.

ج) شستن سگ بعد از غلت زدن در فضولات و لجن

غلت زدن سگ در لجن

  1. برای خلاص شدن از شر کثیفی و بوی بد سگی که در فضولات و لجن زار غلت زده است، ابتدا سگ را برس بکشید و به خوبی با شامپوی مخصوص سگ بشویید.
  2. حتما از دستکش برای تمیز کردن سگ استفاده کنید.
  3. با تجربه ها می گویند اضافه کردن پوست پرتقال به آب حمام کمک زیادی به راحت شسته شدن چربی ها می کند.
  4. کف شامپو حداقل ۱۰ دقیقه باید روی بدن سگ بماند.

شامپو سگ : معرفی چند شامپو سگ خوب

به منظور مبارزه با خاک و باکتری‌های که به بدن سگ شما وارد شده‌اند نیاز به یک ابزار مناسب دارید و اون چیزی نیست جز یک شامپو سگ خوب و با کیفیت. اگر سوال شما برای شستن سگ از چه شامپویی استفاده کنم هست این بخش را بخوانید.

پوشش مویی سگ‌ها که روی بدنشان قرار دارد در جاهای مختلف با هم تفاوت دارد. این تفاوت ناشی از جنس و طول مختلف موها است که بر اثر تجربه متوجه خواهید شد در شستن آن‌ها تفاوت قائل شوید. برای شستن سگ‌ها میتوانید از افراد باتجربه کمک بخواهید.

بین پوست انسان و پوست سگ‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد یکی از این اختلاف‌ها، تفاوت PH بین پوست انسان و پوست سگ‌ها می‌باشد. پوست انسان بسیار اسیدی است و PH آن حدود ۵ است اما پوست سگ‌ها تقریبا خنثی است و  PH آن حدود ۷ می‌باشد. بنابرابن شامپویی که برای خودتان استفاده می‌کنید را برای استحمام سگ‌تان استفاده نکنید. برای شستشوی سگ خانگی به طور روزانه از شامپوهای مرطوب و ملایم استفاده کنید. شامپوهایی با پایه بلغور جوی دوسر انتخاب خوبی برای اغلب سگ‌های سالم است.

اگر مطمئن نیستید برای شستن سگ خانگی‌تان چه نوع شامپویی بخرید با دامپزشک که حیوان را می‌شناسد مشورت کنید. مخصوصا اگر سگ شما از بیماری پوستی رنج می‌برد.

می‌توان شامپوها را به دو نوع نظافتی و دارویی تقسیم کرد. دامپزشکان بر این باورند که شامپوهای درمانی باید توسط دامپزشک معالج تجویز و داده شود.

پس یادتان باشد شامپو سگ به طور خاص برای این حیوان طراحی و تولید شده است تا باتوجه به نوع پوست این حیوان از آسیب رساندن و عفونت‌های پوستی آنها جلوگیری کند. در ادامه چند شامپو سگ که از بین ده‌ها برند انتخاب شده است معرفی خواهیم کرد. این شامپوها بر اساس کیفیت انتخاب و لیست شده‌اند.

شامپو سگ

شامپو سگ  Earthbath All Natural Pet Shampoo

این شامپو با توجه به فرمول خاصی آن  که از آلوئه ورا و بلغور جو دوسر یا «Oatmeal» بهره برده است برای جلوگیری از خارش پوست و خشکی پوست سگ ها عالی است. همچنین این شامپو دارای PH متعادل شده برای سگ ها و بدون هرگونه مواد افزودنی دیگر در جهت جلوگیری از التهاب پوست سگ است.

ویژگی‌های اصلی این شامپو سگ:

  • ساخته شده از مواد طبیعی
  • مخصوص پوست خشک و حساس سگ
  • جلوگیری از خارش و آلرژی‌ها
  • بدون صابون و با pH متعادل

بهترین شامپو سگ

شامپو سگ  Paws & Pals Natural-Dog Shampoo

این شامپو نیز از کیفیت بالای برخوردار است و با مواد طبیعی و همچنین اسانس و بوی مطبوعی که دارد یک گزینه خوب برای سگ‌های دارای پوست خشک و حساس و مبتلا به آلرژی است. روغن‌های طبیعی نارگیل، آلوئه ورا، جوجوبا باعث می‌شود که پوست حیوان سالم و براق بماند و همجنین مو و خز حیوان نیز از شکننده بودن دور و نرم نرم تر شود. همچنین عطر و بوی رزماری نیز در نظر گرفته شده است.

این شامپو سگ نیز بدون صابون یا مواد مضر دیگر است است تا پوست سگ از التهاب در نواحی چشم و بینی در امان باشد. جنس آن نیز سازگار با محیط زیست است.

ویژگی‌های اصلی این شامپو سگ:

  1. فرمول ویژه برای پوست خشک و حساس سگ
  2. ساخته شده از مواد غیرسمی
  3. کاهش آلرژی و خارش
  4. بدون صابون و مواد مضر
  5. سازگار با محیط زیست

تصاویر شستن سگ

تصاویر شستن سگ 1

وسایل شستن سگ

تصاویر شستن سگ 3

تصاویر شستن سگ 4

تصاویر شستن سگ 5

تصاویر شستن سگ 6

تصاویر شستن سگ 7

تصاویر شستن سگ 8

 

این شما و این هم راهکارهای مجله پین ورک برای شستن سگ و ارتقا سطح بهداشت حیوان خانگی شما. حتما سعی کنید از وسایل و مواد بهداشتی استاندارد و معتبر استفاده کنید تا به حیوان آسیبی نرسد.

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سیاوش 13-08-2019

    عالی

      ریحانه یزدانی 01-10-2019

      ممنون از نظر لطفتون?

    رها 14-08-2019

    بنظرمن ادم ایدببرای بدست اوردن وتحقق رویاهاش همیشه یسری قانون برای رسیدن به هدفش تعیین کنه وباتوجه به اونهاپیش بره مثل معادله های ریاضی ۲×۲=۴همیشه جوادبمون ۴میشه پس اگه توی مسیر زندگی هم برای خودمون معادله هایی داشته باشیم واصولی رورعایت کنیم همیشه موفق هستین نه برای رسیدن به هدفمون پاروی انسانیتمون بزاریم واطرافیانمون روازسرراه برداریم که به ارزووخوشببختی برسیم این بدبختیه تمام عیاره چراکه دراخر نگاه میکنید میبینید کسی دوروبرتون نیست پس خواهشن دوستان همیشه براساس اصول وقانون پیش برید صددرصدموفق هستین

    فرنان 23-03-2020

    خیلی خوبه

      ریحانه یزدانی 03-04-2020

      سپاس از انرژی خوبتون?