آموزش محل ادرار به سگ و توله‌سگ‌ها در منزل زمان‌بر است و صبوری زیادی را می‌طلبد. این روند همچون زمانی که برای کودکان به کار گرفته می‌شود، در هر سگ یا توله‌سگی متفاوت است و هر کدام از آن‌ها با سرعت متفاوتی این کار را یاد می‌گیرند. در این مطلب از پین‌ورک به بررسی نحوه آموزش محل ادرار به سگ می‌پردازیم. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما کاربردی و جالب باشد.

آیا می‌توان آموزش محل ادرار به سگ را به او آموخت؟

برای اینکه  آموزش محل ادرار به سگ را با موفقیت به او آموزش دهید باید از روش آموزشی توأم با تشویق‌های مثبت بهره ببرید. اولین مرحله این است که فرصت بیرون رفتن زیاد را در اختیار سگ خود قرار دهید. دوم اینکه هرگاه ممکن بود و سگ در سر جایی که برای او مقرر کرده‌اید به دستشویی رفت به او جایزه بدهید.

این جایزه باید بلافاصله (در کمتر از چند ثانیه) پس از اینکه سگ در سر جای مقرر دستشویی کرد به او اهدا شود؛ نه زمانی که سگ از بیرون به داخل بازگشت. چراکه اگر فاصله‌ی زمانی زیاد شود سگ نمی‌تواند بین دستشویی رفتن در نقطه‌ای خاص و دریافت جایزه ارتباط برقرار کند. این جایزه می‌تواند در قالب یک عمل (مثل ضربه‌ی محبت‌آمیز به سینه‌ی سگ و یا تشویق کردن با لحنی ملایم و مهربان)، دادن تشویقی خوراکی و یا دادن اسباب جویدنی موردعلاقه‌ی سگ باشد.

محل ادرار سگ

این روش به این بستگی دارد که در تمام طول روز سگ را زیر نظر داشته باشید تا مبادا رفتارهای درست و خوب او را بی‌پاسخ بگذارید. هرچه بیشتر این کار را تکرار کنید، سگ زودتر یاد می‌گیرد. همچنین باید به نشانه‌هایی که حاکی از نیاز سگ برای مراجعه به دستشویی است توجه کنید تا بتوانید سگ را به بیرون راهنمایی کنید و بلافاصله پس از اینکه کار او تمام شد به او جایزه دهید. وقتی سگ‌ها می‌خواهند به دستشویی بروند اغلب پشت خود را بو می‌کنند، به دور خود می‌چرخند و در نقطه‌ای می‌ایستند (البته این روند در سگ‌های مختلف متفاوت است و به همین جهت صاحبان آن‌ها باید الگوی مخصوص سگ خود را پیدا کنند).

به یاد داشته باشید که سگ یا توله‌ی خود را اول صبح به دستشویی ببرید چراکه در این زمان سگ‌ها اغلب به دستشویی رفتن نیاز دارند. سگ خود را به صورت مکرر به دستشویی ببرید تا به درستی آموزش محل ادرار به سگ را به آن ها آموخته باشید. 

در تشویق مثبت باید رفتارهای نادرست سگ در رفتن به دستشویی را نادیده بگیرید. برای مثال اگر سگ در جای نادرستی دستشویی رفت، بهترین راه این است که عکس‌العملی نشان ندهید. باید محل مورد نظر را با شوینده‌ی فاقد آمونیاک تمیز کنید (می‌توانید این شوینده را از دامپزشکی یا پت شاپ محله‌ی خود تهیه کنید). با این روش بوی نامطبوع از بین می‌رود و تمایل سگ برای تکرار دوباره‌ی این رفتار کاهش می‌یابد.

محل ادرار سگ

روش‌های قدیمی برای پاسخ به این رفتار مثل فرو کردن بینی سگ در این محل و یا تنبیه او، به سگ شما هیچ نکته‌ای را نخواهد آموخت، بلکه حتی ممکن است روند یادگیری را کندتر کند. حتی ممکن است سگ فکر کند که دستشویی رفتن در حضور صاحبش کار درستی نیست و در نتیجه کار برای تشویق او به هنگام مراجعه به دستشویی (در محل مناسب و مقرر) و آموزش محل ادرار به سگ سخت خواهد شد.

باید بدانید که توله‌سگ‌های کوچک معمولاً تا کمی بزرگ‌تر شوند، بر روی دفع خود کنترل کامل ندارند. به همین جهت است که آموزش محل ادرار به سگ روندی زمان‌بر است، بنابراین هر توله‌سگ کوچکی ممکن است به جهت اینکه نمی‌تواند جلوی دفع خود را بگیرد یا آن را کنترل کند با مشکل مواجه شود.

محل ادرار سگ


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که برای آموزش محل ادرار به سگ باید صبر و حوصله بسیاری داشته باشید و برای موفق شدن در این زمینه باید از تشویق مثبت برای سگ استفاده نمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.