زمستان فصل دانه های برف و هیجانات کودکانه است که معمولا همه ی افراد از آن لذت می برند. اما باید نکاتی را رعایت کنید که اعضای کوچکتر خانواده مانند کودکان و حیوانات خانگی دچار بیماری های فصلی نشوند. اگر از یک حیوان خانگی نگهداری می کنید نکاتی را که پین ورک  درباره ی نگهداری از حیوانات خانگی در زمستان برای شما آماده کرده است را بخوانید تا حیوان کوچک خانه ی گرم شما، زمستان خوبی را تجربه کند!

مراقبت از سگ ها در زمستان

مراقبت از سگ در زمستان

زمانی که هوا بسیار سرد است حیوان را بیرون از خانه تنها رها نکنید. سگ ها در زمستان زمان بسیاری را در خانه می گذرانند و سرمای هوا ممکن است صدمه ی بسیاری به آنها وارد کند.
نژادهایی که موی کوتاه دارند مانند گری هوند، دوبرمن و چی واوا در مقابل سرمای شدید مقاومت کمتری دارند. بهتر است برای این نژادها زمان بیرون رفتن پوشش گرمی تهیه کنید.
جابجایی سریع پاها و توقف لحظه ای هنگام راه رفتن روی برف، برای سگ ها  امری طبیعی است که به گرم شدن پا و عضلاتشان کمک می کند. برای رفع نگرانی و راحتی سگ، می توانید برای پاهای کوچکشان، از پاپوش مخصوص سگ استفاده کنید.

 

مقالات مرتبط:

  1. نکات طلایی رژیم غذایی سگ‌های خانگی که باید بدانید!
  2. ساده ترین روش های کاهش ترس حیوان خانگی از جاروبرقی
  3. دور کردن حیوان خانگی از وسایل خانه و مبلمان با کمترین دردسر
  4. انواع بیماری سگ‌ + راهنمای درمان بیماری سگ‌ها
  5. حیوانات خانگی در زمستان به این مراقبت ها نیاز دارند
  6. خوشحالی سگ تان چقدر اهمیت دارد؟
  7. بهترین حیوان خانگی مناسب شما
  8. شستن سگ در ۱۵ دقیقه

بهتر است گاهی، موی پنجه ی حیوان را اصلاح کنید.
اگر حیوان در مسیر پوشیده شده از نمک حرکت می کند پس از بازگشت به خانه پنجه های او را شستشو دهید زیرا نمک به کف پاها آسیب می زند.
سعی کنید حیوان را از مناطق یخ زده و سطح منجمد دریاچه دور نگهدارید و اگر به این گونه مکان ها وارد شد آن را کنترل کنید. فراموش نکنید که سگ ها شناگران خوبی هستند و در صورت بروز مشکل می توانند خود را نجات دهند.

اینکه سگ را در شرایط آب و هوایی گوناگون بیرون ببرید به افزایش مقاومت و توانایی حیوان در شرایط سخت نیز کمک می کند به شرط اینکه حتما نکات ایمنی را رعایت کنید. البته اگر بیمار هستید و یا از دوره ی میانسالی عبور کرده اید بهتر است ریسک نکرده و روزهای سرد در خانه بمانید.
بی حالی و کم تحرکی سگ ها در زمستان به علت هوای سرد است. بهتر است کمی تغییر در غذای زمستانی حیوان ایجاد کنید.
لباس های براقی که نور را بازتاب می دهند در شب نیز برای رانندگان قابل تشخیص هستند. شاید بد نباشند چنین پوششی برای حیوان خانگی تان هم در نظر بگیرید.

نگهداری از گربه در زمستان

مراقبت از گربه در زمستان

*اگر گربه ی شما عادت دارد که وقت زیادی را بیرون از خانه بگذراند، اطمینان پیدا کنید که جای گرمی برای پناه گرفتن دارد. گربه ها با هوای سرد سازگاری ندارند بنابراین اگر بیرون ماندن از خانه سلامتی شان را به خطر می اندازد بهتر است آن ها را در خانه نگه دارید.
*گربه ها گاهی برای گرم شدن به زیر اتومبیل و حتی جایی نزدیک به موتور آن پناه می برند که با روشن شدن اتومیبل ممکن است به شدت آسیب دیده و یا از بین بروند. حتی ممکن است به جایی پناه ببرند که نتوانند از آن خارج شوند و از گرسنگی تلف شوند پس بهتر است گربه ی پشمالو و نرمتان را کنار خود در خانه نگهدارید.
*اگر حیوان یک توالت مخصوص در بیرون از خانه دارد بهتر است از درست کارکردن و ایمنی آن مطمئن شوید.
*اگر گربه ی بازیگوشی دارید میتوانید یک ردیاب برای او تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل به راحتی آن را پیدا کنید.

نگهداری از خرگوش در زمستان

مراقبت از خرگوش در زمستان

*قفس خرگوش ها باید جایی نگهداری شود که از باد، باران و برف دور باشد. می توانید آن را در اتاق یا گاراژی که گرم است نگهدارید.
*اگر قفس را خارج از خانه و در محیط باز نگه میدارید بهتر است با یک پتوی قدیمی  قسمت های مختلف آن را بپوشانید تا هوای سرد خرگوش ها را اذیت نکند.
*دائما ظرف آب خرگوش ها را چک کنید چون ممکن است در هوای سرد یخ بزند.
*خرگوش ها به دویدن و تحرک زیاد عادت دارند. می توانید در طول روز آن ها را به فضای باز ببرید تا بازی کنند.
* نوع غذایی که خرگوش ها می خورند به گرم نگه داشتن بدنشان کمک می کند. بنابراین بهتر است تغذیه ی مناسبی برای آنها در نظر بگیرید.
*اگر در مناطقی زندگی می کنید که در نزدیکی شما حیوانات وحشی کوچک مانند روباه ها زندگی می کنند مراقب محکم بودن قفس و حفاظ خرگوش ها باشید.

مراقبت از اسب ها در زمستان

مراقبت از اسب در زمستان

*هوای سرد باعث تغییر در خلق و خوی اسب ها می شود. بهتر است هنگام سوارکاری بیشتر مراقب حرکات اسب باشید و سعی کنید آن را کنترل کنید.
*شرایط بدنی اسب ها معمولا توانایی مقابله با هوای سرد را دارد. اما بهتر است هنگام وزش بادهای شدید کمتر سوارکاری کنید و اگر در این شرایط قرار گرفتید مدت زمان کوتاهی در جایی پناه بگیرید تا از خستگی اسب کم شود.
*در صورت لزوم می توانید از فروشگاه هایی که لوازم سوارکاری دارند، پوششی مخصوص روزهای بارانی برای اسب تهیه کنید.
*اسب ها در زمستان، به طور طبیعی بخشی از وزن خود را از دست می دهند. اگر با کاهش وزن بیش از حد حیوان مواجه شدید بهتر است میزان علوفه و یونجه ی آن را افزایش دهید تا آمادگی بدنی خود را برای بهار از دست ندهد.
*به طور مداوم محفظه ی آب اسب را بررسی کنید تا یخ نزده باشد. قرار دادن یک توپ تنیس در آب می تواند سرعت یخ زدن آن را کم کند.
*بدن اسب بلافاصله بعد از تحرک فراوان شروع به سرد شدن می کند. بنابراین بهتر است پس از تمرین، مدت کوتاهی آهسته گام بردارد تا دمای بدن به آرامی کم شود.
*در زمستان امکان چرا کردن در زمین های هموار و دشت های امن کم است. بنابراین اسب ها برای خوردن علوفه ممکن است به  دره های کم عمق و زمین های گل آلود وارد شوند. از محکم بودن حصار مزرعه، به ویژه در مناطق کوهستانی و مرطوب اطمینان حاصل کنید.
*اگر برای چرا کردن اسب مکان جدیدی را در نظر گرفته اید بهتر است حیوان را اوایل روز به آنجا ببرید تا به تدریج احساس امنیت کند.
*هنگام سوارکاری مخصوصا در مناطقی که تحت نظارت نیستند، لباسی بپوشید که نور را بازتاب دهد. همچنین داشتن تلفن همراه را فراموش نکنید.
*بهتر است در هوای برفی و مه آلود سوارکاری نکنید زیرا اطلاعی از خطرات پیش بینی نشده ندارید.

به یاد داشته باشید که یک حیوان خانگی به طور مداوم نیاز به مراقبت دارد و نگهداری از حیوانات خانگی در زمستان نیازمند رعایت نکاتی ست که گفته شد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا زمستان راحت و بی دردسری را با حیوان خانگی خود پشت سر بگذارید.

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.