بر اساس وضعیت سگ ها در هر زمان از زندگی آن ها مثل زمان رشد، فعالیت و تولید مثل، نیاز آن ها به انرژی و تغذیه تغییر می کند و بهتر است با رژیم غذایی سگ ها در طول مراحل مختلف رشد و زندگی آن ها آشنا شویم تا بتوانیم رژیم غذایی مناسب هر دوره را برای آن ها تهیه کنیم. در این مقاله سعی داریم به شما نکات ارزشمند و مهم نگه داری و حفط سلامت و شادابی سگ ها را آموزش دهیم با ما همراه باشید.

 

در نظر گرفتن سن و سطح فعالیت برای رژیم غذایی سگ

توله سگ ها چون جوان و در حال رشد هستند نیاز به کالری بیشتری نسبت به حیوان خانگی سالخورده دارند. سگ باردار یا شیر ده نسبت به سگ های عقیم شده و سگ‌های نر، نیاز به کالری بیشتری دارند. در هر سن و سطحی از زندگی رژیم غذایی سگ‌ها متفاوت است.

رژیم سگ

تعیین نیازهای غذایی سگ

شما باید در مورد نیازهای کالری حیوان خانگی خود فکر کنید و به یاد داشته باشید که این کالری ها نباید فقط از یک نوع مواد مغذی، به عنوان مثال تنها پروتئین یا کربوهیدرات ها باشند. به عنوان مثال، محدوده پروتئینی ۲۰ تا ۲۵ درصد کالری برای سگ های سالم و در حال رشد کافی است.

سگ های سالم

اگر حیوان خانگی شما یک وضعیت بدنی سالم داشته باشد، شما می توانید کمر سگ خود را ببینید و به راحتی دنده ها را با کف دستتان احساس کنید و این نشان دهنده این است که سگ شما اندام خوبی دارد.

مقالات مرتبط:

  1. نکات طلایی رژیم غذایی سگ‌های خانگی که باید بدانید!
  2. ساده ترین روش های کاهش ترس حیوان خانگی از جاروبرقی
  3. دور کردن حیوان خانگی از وسایل خانه و مبلمان با کمترین دردسر
  4. انواع بیماری سگ‌ + راهنمای درمان بیماری سگ‌ها
  5. حیوانات خانگی در زمستان به این مراقبت ها نیاز دارند
  6. خوشحالی سگ تان چقدر اهمیت دارد؟
  7. بهترین حیوان خانگی مناسب شما
  8. شستن سگ در ۱۵ دقیقه

اگر حیوان خانگی شما سنگین بوده و اضافه وزن داشته باشد، کالری ها را تا ۲۵-۱۰ درصد در ماه کاهش دهید و سپس دوباره وزن آن را بسنجید و برعکس اگر سگ شما لاغر بود، کالری ها را تا ۲۵-۱۰ درصد در ماه افزایش دهید و ببینید چه تغییراتی رخ می دهد. این میزان و سطح تغذیه را تا زمانی که سگ شما حالت بدنی مطلوب به دست آورد، ادامه دهید و به رژیم غذایی سگ اهمیت دهید.

تغدیه سگ خانگی

اگر برای تغذیه سگ خود کالری بیشتری مصرف کنید، کالری بیش از حد در بدن آنها ذخیره می شود، چه کالری از نوع چربی، پروتئین یا کربوهیدرات ها باشد.

دریافت و ذخیره ی سطوح بالا و بیش از حد چربی (و گاهی پروتئین) در رژیم غذایی سگ ها به پانکراتیت مبتلا شوند. چربی حالت غلیظ انرژی است. غذای خشک سگ چربی کمی (۶-۸٪ )ددارد، در حالی که رژیم غذایی با چربی بالا می تواند تا ۱۸٪ چربی باشد.

 

 مشورت با دامپزشک در مورد رژیم غذایی حیوان خانگی 

ببینید بر اساس سلامت فعلی حیوان خانگی شما چه توصیه هایی می تواند ارائه دهد. اگر سگ شما باید بخاطر یک مشکل بهداشتی خاص با رژیم غذایی (دیابت، بیماری کلیوی، پانکراتیت، آلرژی غذایی غذا و غیره) تحت نظر و درمان قرار گیرد، دامپزشک شما با ارائه ی چند گزینه و مشورت درمورد آنها به شما برنامه می دهد.

رژیم غذایی سالم سگ

  • اگر سگ شما دچار اسهال مزمن یا بیماری پوستی شده که ممکن است مربوط به آلرژی غذایی  (رژیم غذایی سگ) باشد، با دامپزشک خود مشورت کنید.
  • اسهال در سگ ممکن است علل متعددی داشته باشد (انگل های داخلی، عفونت باکتریاییو…)، اما غذا قطعا یکی از احتمالات بزرگ و موثر است.
  • مدفوع شل و سست حیوان خانگی که در روز یک بار دیده می شود ، خودش اصلاح شده و چنانچه فعالیت و تغذیه سگ به طور طبیعی باشد معمولا باعث نگرانی نمی شود .
  • با این حال، یک حیوان خانگی که به اسهال مزمن مبتلا است که خود به خود حل نمی شود و یا علائم بالینی دیگری مانند آرتریت و کاهش اشتها در آن وجود دارد، باید معاینه شود و تغییر رژیم غذایی ممکن است بخشی از مدیریت این موارد باشد و دربهبود وضعیت سگ موثر باشد.  خارش پوستی مداوم  که به نظر نمی رسد با فصل تغییر کند ممکن است مربوط به یک آلرژی غذایی باشد.
  • جهت آماده سازی رژیم های غذایی سگ به صورت تجاری و یا معرفی رژیم غذایی نیاز به کمک یک متخصص تغذیه دامپزشکی دارد.

انتخاب تغدیه مناسب و مقوی برای سگ ها

فریب آگهی های تبلیغاتی را نخورید!

به یاد داشته باشید که هدف بازاریابی در تلویزیون، در مجلات و فروشگاه ها انسان ها هستند. حتی طراحی کیسه و یا برچسب ها برای انتخاب و خرید توسط انسان ها طراحی شده اند. با تصاویر زیبا و آگهی های تبلیغاتی جذاب فریب نخورید و بخاطر دوست پشمالو ی خود کمی تحقیق کنید.

رژیم غذایی مورد نیاز سگ ها

برچسب هایی که با عبارت های بازاریابی مانند “جایزه”، “طبیعی” یا “لذیذ” برای فروش مواد غذایی سگ وجود دارند ممکن است خوب باشند اما تعریف آنها در واقع توسط FDA یا تولید کنندگان مواد غذایی حیوان خانگی شناخته شده و معتبر نیست.

انتخاب بین مواد غذایی کنسرو و خشک برای سگ ها

نکته انتخاب کنسرو به جای دادن غذای خشک به سگ شما بودجه است. بیشتر سگ ها هر دو را به خوبی قبول می کنند، اما گاهی ممکن است که سگ شما به شکل رژیم غذایی حساسیت پیدا کند. نوع غذا ممکن است نشانه هایی مانند استفراغ یا اسهال در سگ شما ایجاد کند که نشان می دهد سیستم گوارش آنها نمی تواند به درستی غذا را هضم یا دفع کند.

غذای آماده برای سگ ها

  • مواد غذایی کنسرو معمولا گران تر از گزینه های مواد غذایی خشک هستند، اما حاوی حدود ۷۵٪ آب اند.

اطمینان از برچسب AAFCO (انجمن آمریکایی مسئولان کنترل تغذیه) بر روی غذای سگ

عضویت در AAFCO داوطلبانه است، اما این را برای فرموله کردن و تولید غذاهای حیوان خانگی دستورالعمل های بهداشتی فراهم می کند.

داشتن این برچسب، پایه ای از اطمینان به مصرف کننده را فراهم می کند که مواد غذایی مطابق نیازهای اولیه غذایی برای نوع حیوان ذکر شده در ظرف است. برچسب لیست مواد تشکیل دهنده غذا و مواد غذایی درون آن را بررسی کنید. سگ ها می توانند گوشت، دانه، سبزیجات و علف های هرز بخورند.

 AAFCO انجمن آمریکایی مسئولان کنترل تغذیه

مشاهده کلمه “مرغ” روی برچسب لیست مواد غدایی به معنی آن است که گوشت در درجه اول از بافت ماهیچه ای است، اما می تواند شامل دیافراگم حیوان یا قلب (یا سایر قسمت ها) باشد و با اطلاع از رژیم غدایی مناسب سگ ها می توانید نسبت به خرید خود اطمینان داشته باشید.

  •  همچنین شما در درجه اول به دنبال اطمینان هستید که غذا ی سگ شامل زگیل یا غده یا سبزی نباشد، مگر اینکه سگ شما به دلایلی در رژیم غذایی گیاهخواری باشد.

مقایسه ترکیب غذای سگ بین برندهای مختلف

برند غذای سگ ها

بر روی برچسب، لیست مواد موجود به ترتیب با وزن آنها ذکر شده و به عنوان فرمول غذا آن را می یابید. مواد تشکیل دهنده که شامل آب هستند، مثل گوشت، معمولا در بالای فهرست مواد تشکیل دهنده دیده می شوند.

از همراهی شما متشکرم و امیدوارم مطالب مفید و کاربردی در اختیار شما قرار داده باشم. نظر و تجربه ی خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : Wiki How

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش صبا احمدیان

درباره نویسنده

بعد از چند سال چشمام رو که باز کردم خودم رو تو امروز دیدم! اینجا. اینجایی که من ایستادم. صبا بیست و سه ساله، عاشق سفر، ماجراجویی، نوشتن. امروز در کنار پین ورکی ها هستم. برای یاد گرفتن و نوشتن. برای کلی تجربه خوب. از این که برای شما می نویسم بسیــــار خوشحالم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.