یکی از فضاهایی که هنگام تمیز کردن سرویس بهداشتی دیده نمی‌شود قسمت فن است. داشتن یک فن تمیز و کاربردی می‌تواند بوی سرویس بهداشتی را کاهش دهد و همچنین با تولید و رشد کپک مبارزه کند. اگر برای مدت طولانی به این مسئله توجه نکنیم می‌تواند به یک خطر برای سلامتی تبدیل شود. با تمیز کردن فن خود هر ۶ ماه شما می‌توانید قبل از ایجاد مشکل خاک موجود را از بین ببرید. در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع نحوه تمیز کردن هواکش سرویس بهداشتی می‌پردازیم.

مرحله اول | تمیز کردن هواکش سرویس بهداشتی برداشتن هواکش

نظافت هواکش

۱ . برق را قطع کنید.

برای تمیز کردن هواکش سرویس بهداشتی قبل از انجام هر کاری مطمئن شوید فن خاموش است و تا زمانی که تمیز کردن آن تمام نشده است مطمئن شوید که دوباره روشن نمی‌شود. اکثر مدل‌ها پلاگین دارند که دقیقاً در پشت دریچه قرار دارند. می‌توانید ابتدا کاور را جدا کرده و فن را از آن جدا کنید اما برای ایمن بودن بیشتر بروید و به‌طور موقت فیوز آن را قطع کنید. اکنون فن برای تمیز کردن امن است.

نظافت هواکش سرویس بهداشتی

۲ . دریچه را بردارید.

برای تمیز کردن هواکش سرویس بهداشتی هنگام برداشتن دریچه مقدار زیادی گردوغبار پخش می‌شود. برای جلوگیری از پخش گردوغبار نردبان خود را طوری قرار دهید که بتوانید به دریچه برسید اما مستقیماً زیر آن نایستید. در بیشتر پوشش‌ها ۲ عدد گیره وجود دارد که آن را در جای خود نگه می‌دارد و بقیه نیاز به باز شدن ندارند. با فشار دادن این گیره‌ها یا جدا کردن پیچ‌ها دریچه را برداشته و آن را کنار بگذارید.

نظافت هواکش حمام

۳ . فن را بردارید.

برای تمیز کردن هواکش سرویس بهداشتی مونتاژی که فن را در خود نگه‌داشته است بازکنید سپس خیلی راحت فن را بردارید. مراقب باشید فن نیافتد یا به هواکش برخورد نکند زیرا این کار می‌تواند تیغه‌های فن را به‌طور بالقوه تراش دهد. تیغه‌های فن شکسته باعث می‌شود فن کم‌کارتر شود و با صدای بلند کار کند.


مقالات مرتبط :


روش دوم | تمیز کردن فن و دریچه

نظافت هواکش سرویس بهداشتی

۱ . دریچه و فن را تمیز کنید.

برای تمیز کردن هواکش سرویس بهداشتی با تمیز کردن اکثر مواد تبدیل‌شده به سنگ‌آهک روی دریچه و فن شروع کنید. سپس یک دستمال ترجیحاً یکپارچه میکرو فیبر را در آب‌صابون فروکنید و از آن برای پاک کردن گردوغبار باقی‌مانده استفاده کنید. تا حد ممکن دقیق باشید زیرا این کار را برای مدتی انجام نمی‌دهد. می‌توانید دریچه آن را در وان آب گرم و صابون خیس کنید اما فن را باید با دست‌پاک کنید تا از رفتن آب به مونتاژ موتور یا پلاگین جلوگیری شود.

نظافت هواکش سرویس بهداشتی

۲ . هواکش را تمیز کنید.

از یک جاروی هواکش یا برس استفاده کنید و داخل را لوله هواکش را تمیز کنید. اگر توانستید به انتهای آن برسید از یکپارچه استفاده کنید تا آنچه تمیزنشده است کاملا پاک شود.

تمیز کردن فن دستشویی

۳ . خروجی درگاه هواکش را تمیز کنید.

این کار می‌تواند بعد از اتمام تمام مراحل انجام شود؛ اما در بعضی مواقع باید بیرون روید و دریچه بیرونی فن هوای سرویس بهداشتی خود را پیدا کنید. بسته به اینکه سرویس بهداشتی در کجا قرار دارد این دریچه ممکن است روی پشت بوم یا در اطراف خانه شما باشد. یک دستمال مرطوب بیاورید تا هرگونه خاک که در انتهای هواکش شما وجود دارد را تمیز کند.

تمیز کردن هواکش دستشویی

۴ . محفظه فن را پاک و تمیز کنید.

اگر کلید برق فن در سرویس بهداشتی در دسترس است مراقب باشید که هیچ آبی داخل پریز نشود. با انجام این کار می‌توانید باعث به برق گرفتی یا اتصال کوتاه هنگام اتصال مجدد آن شوید؛ بنابراین از یکپارچه خشک برای تمیز کردن محفظه فن استفاده کنید سپس هرگونه گردوغبار یا مواد باقی‌مانده را تمیز کنید

مرحله دوم | نصب مجدد فن سرویس بهداشتی

تمیز کردن فن حمام

۱ . فن را در جای خود قرار دهید.

در تمیز کردن هواکش سرویس بهداشتی قبل از نصب مجدد فن مطمئن شوید که همه گردوغبارها را از بین هر یک از تیغه‌ها پاک‌کرده‌اید و آن را کاملاً خشک کرده‌اید. با دقت آن را درون لوله اگزوز قرار دهید و دستگیره را در جای خود بپیچید. از انگشتان دست خود استفاده کنید و فن را چند دور بچرخانید تا مطمئن شوید سفت شده است.

تمیز کردن هواکش حمام

۲ . برق را دوباره وصل کنید.

در این مرحله از تمیز کردن هواکش سرویس بهداشتی فن را مجدداً به پریز برق وصل کرده و کلید سرویس بهداشتی خود را تنظیم کنید. فن در حال حاضر خطرناک است بنابراین به آن دست نزنید و یا پس از توجه به این نکته به تمیز کردن آن ادامه دهید.

تمیز کردن فن سرویس بهداشتی

۳ . دریچه را دوباره نصب کنید.

پس از خشک شدن دریچه آن را مجدداً به عقب برگردانید یا پیچ‌ها را خم‌کنید تا وقتی‌که دریچه در جای خود ثابت شود.

تمیز کردن هواکش سرویس بهداشتی

۴ . فن را امتحان کنید.

در آخر وقتی تمیز کردن هواکش سرویس بهداشتی تموم شد دوباره فن را روشن کنید تا مطمئن شوید همه‌چیز به‌طور عادی کار می‌کند. فن باید از قبل ساکت‌تر باشد و جریان هوای بیشتری را جابه‌جا کند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.