همه ی ما می دانیم که تمرین فوتبال، نقاشی با آبرنگ، شن بازی و ….  بخشی از زندگی بچه هاست.  بچه ها از این کارها لذت می برند ولی این شما هستید که با کوهی از لباس های کثیف و با لکه های مختلف سروکار خواهید داشت و شستن این همه لباس کاری وقت گیر و خسته کننده است. اما اگر می خواهید با روش های سربع و موثر پاک کردن لکه لباس کودک و نحوه صحیح شست و شوی آنها آشنا شوید، پین ورک شما را به خواندن این مقاله را دعوت می کند.

 

۱ . پاک کردن لکه چمن از روی لباس

آثار و لکه های مربوط به چمن را با استفاده از پاک کننده های حاوی آنزیم پاک کنید. پاک کننده را روی لکه بریزید و بگذارید حداقل برای ۱۰دقیقه بماند. سپس با بالاترین دمای ممکن که روی برچسب آن قید شده شستشو دهید.

 

پاک کردن لکه چمن از روی لباس

۲- پاک کردن لکه شکلات از روی لباس

از آنجایی که بستنی و شکلات یکی از خوراکی های مورد علاقه ی بچه هاست در نتیجه شما همیشه با این گونه لکه ها روبرو خواهید شد. اگر لکه خیلی سرسخت بود می توانید از سفید کننده استفاده کنید.

پاک کردن لکه بستنی از روی لباس

۳- پاک کردن لکه آبمیوه از روی لباس

برای پاک کردن لکه ی آبمیوه ابتدا آن را با آب سرد شستشو دهید . سپس یک قاشق سوپ خوری سرکه سفید، و نصف قاشق چای خوری روغن مایع را با یک لیتر آب سرد مخلوط کرده و لباس را برای حدود ۱۵ دقیقه درون آن خیس کنید. در صورتی که هنوز لکه باقی مانده است کمی الکل درون محلولتان بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر خیس بخورد. در نهایت لباس را به طور عادی شستشو دهید.

تمیزکردن لکه آبمیوه از روی لباس

۴- پاک کردن رنگ اکریلیک از روی لباس

برای شستن لباس کودک تان که به رنگ اکریلیک آغشته شده ابتدا باید آب گرم را بر روی لکه بگیرد. سپس باترکیب مساوی مایع ظرفشویی با آب گرم یک محلول بسازید و لباس را با آن شستشو دهید. تا جایی که لازم است این کار را تکرار کنید و در اخر لباستان را آب بکشید.

پاک کردن رنگ اکریلیک از روی لباس

۵- پاک کردن لکه مداد شمعی از روی لباس

قبل از اینکه لباس را درون ماشین لباسشویی بریزید ابتدا باید آثار مداد شمعی ها را پاک کنید. برای پاک کردن لکه لباس کودک تان، آن را بین دستمال کاغذی قرار دهید و اتو بکشید. این کار را چند بار و هر بار با دستمال کاغذی جدید انجام دهید. حواستان باشد که حین اتو کشیدن، لکه را به سایر قسمت های لباس منتقل نکنید. سپس با کمی مایع ظرفشویی لباس را شستشو دهید.

پاک کردن لکه مداد شمعی از روی لباس

۶- پاک کردن لکه چسب از روی لباس

چسب به راحتی با مواد شوینده روزمره تمیز می شود اما در صورتیکه هوز آثاری از آن بر روی لباستان باقی مانده است می توانید از استون یا لاک پاکن کمک بگیرید. البته قبل از استفاده از این دو حتما روی یک نقطه غیر قابل دید را امتحان کنید تا مطمئن شوید که به رنگ پارچه تان اسیبی نمی رساند.

پاک کردن لکه چسب از روی لباس

۷- پاک کردن لکه گل از روی لباس

زمانیکه لباس کودکتان گلی شده قبل از هرکاری ابتدا صبر کنید تا لکه ی گل خشک شود. سپس لکه ی خشک شده را با دست بردارید. در ادامه لباس را با مایع ظرفشویی بشویید.

پاک کردن لکه گل از روی لباس

۸- پاک کردن لکه ماژیک از روی لباس

برای پاک کردن آثار ماژیک بر روی لباس، باید لکه را روی یک دستمال کاغذی قرار داده و با یک اسفنج آغشته به الکل فقط بر روی لکه بمالید. ان کار باعث انتقال لکه بر روی دستمال کاغذی می شود. اگر کودک بازیگوش شما روی دیوار هم آثار هنری خودش را به جا گذاشته بود، برای آموزش نحوه پاک کردن لکه ماژیک از روی دیوار مقاله را از دست ندهید.

تمیز کردن لکه ماژیک از روی لباس

۹- پاک کردن لکه سس گوجه فرنگی از روی لباس

ابتدا با آب سرد لکه ی سس را شستشو دهید. سپس یک اسفنج را با سرکه آغشته کنید و بر روی جای لکه بیاورید. در نهایت به روش معمولی آن را شستشو دهید.

تمیز کردن لکه سس از روی لباس

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.