حتماً این جمله را شنیده اید که علاوه بر آشپزخانه تمیز، سرویس بهداشتی دومین قسمت از خانه شما است که بیانگر شخصیت شما و میزان توجه شما به تمیز بودن است. در این نوشته با پین ورک همراه باشید تا روش درست تمیز کردن اجزا و وسایل موجود در فضای سرویس بهداشتی را یاد بگیرید.

راهکاری برای تمیز کردن کاسه توالت

هیچ کسی شستن و سابیدن کاسه توالت را به دلیل وقت گیر بودن و ناخوشایند بودن دوست ندارد و برای همین هم همیشه به تعویق انداخته می‌شود. اما با یکسری راه‌های میانبر‌ و کوتاه که به شما آموزش می‌دهیم می‌توانید خودتان در کوتاه زمان ممکن برای شستن دست به کار شوید.

تمیز کردن توالت و سرویس بهداشتی

استفاده از یک پاک‌کننده شیمیایی چند منظوره

از پاک کننده‌ای استفاده کنید که به خوبی لکه ها و جرم های سخت مانند رسوب آب یا لکه زرد و سیاه بسته شده را از بین می‌برد و علاوه بر آن محیط سرامیکی کاسه توالت را ضد عفونی می‌کند. از اسپری یا محلول شست‌و‌شو به دقت روی قسمت‌هایی که جرم بیشتری دارند استفاده کنید.

بسته به انتخاب خودتان می‌توانید از یک پاک کننده خانگی و دست‌ساز که ترکیبی از سرکه، جوش شیرین، براکس و هیدروژن پر‌اکسید است، استفاده کنید. به هنگام استفاده از محلول پاک کننده حتماً فن تهویه سرویس بهداشتی را روشن کنید تا هوا به خوبی تهویه شود.اجازه دهید که پاک‌کننده به مدت پنج الی ده دقیقه روی سطح توالت بماند تا به خوبی جرم ها را در خود حل کند.

مقالات مرتبط:

سه گام ساده برای جرم گیری توالت فرنگی و از بین بردن زردی کاسه توالت

چگونه سرویس بهداشتی را تمیز کنیم؟ بهترین شوینده سرویس بهداشتی چیست؟

تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی با ۵ روش موثر

نحوه تمیزکردن فلاش تانک و کم کردن بوی بد توالت

نصب توالت فرنگی: راهنمای تعمیر و نصب انواع توالت فرنگی

شوینده مناسب برای تمیزکردن توالت

اکنون پس از گذشت زمان فوق می‌توانید با یک فرچه شست‌و‌شو که دسته بلندی دارد، داخل آن را به خوبی تمیز کنید.

در پایان کار اهرم یا دکمه فلاش تانک را بزنید تا آب به خوبی مواد به جا‌مانده از مراحل قبلی را پاک کند. پس از آن خواهید دید که کاسه توالت‌تان مانند روز اول سفید و درخشان شده است!

تمیز کردن کاسه توالت به طور منظم

بهترین را ه برای اینکه کاسه توالت خود را تمیز نگه دارید فراموش نکردن پاک کردن آن است. می‌توانید دو تا سه بار در روز با آب و فرچه آن را تمیز کنید. این کار به طرز چشم‌گیری نیاز به شست‌و‌شو طولانی و شاید خسته کننده  را کم می‌کند.

ضدعفونی کردن فرچه شست‌و‌شو

اگر توالت خود را یا یک فرچه یا اسفنج کثیف تمیز کنید، در حقیقت زحمت‌تان به باد رفته است! برای اینکار می‌توانید از محلول آب و پاک‌کننده همه کاره یا هیدروژن پر‌اکساید استفاده کنید تا به خوبی فرچه ضد‌عفونی شود.هم‌چنین بهتر است که ابزار شست‌و‌شو توالت را سالی یکبار عوض کنید.

ضد عفونی کردن فرچه توالت

تمیز کردن فلاش تانک در سه سوت!

برای این‌که فلاش تانک از تجمع باکتری‌ها و رسوبات و همینطور جلوگیری از بوی بد در امان باشند، باید به طور منظم شسته و تمیز شوند. معمولاً برای پاکسازی آن‌ها از مواد شوینده موجود در بازار و یک فرچه شست‌وشو می‌توان استفاده کرد.

پاک کننده مناسبی انتخاب کنید

در ابتدای عملیات پاک کردن، بگذارید تا آب فلاش‌تانک به طور کامل تخلیه شود. معمولاً پیچ (دکمه) تخلیه روی دیوار و کنار توالت است.

به میزان لکه و کثیفی توجه کنید. در‌صورتی که مخزن تانک سرویس بهداشتی‌تان خیلی کثیف نیست و فقط رسوب آب بسته است می‌توانید از محلول سرکه استفاده کنید.برای استفاده از این جرم گیر سنتی باید تا سطحی که نزدیک به تیوب لبریز در فلاش تانک است سرکه را بریزید و اجازه دهید که برای دوازده ساعت بماند تا رسوبات را به خوبی در خود حل کند؛ سپس با یک فرچه یا اسفنج رسوبات را پاک کنید.

در صورت وجود لکه های سفت و سخت از جرم‌گیر قوی و یک محلول سفید کننده به همراه یک اسفنج استفاده کنید. هنگام استفاده از محلول سفید کننده حتما از دستکش برای حفاظت از دستانتان استفاده کنید.

در پایان حتما فلاش تانک را از آب پر کنید تا هرگونه کثیفی و جرم را در خود بشوید و ببرد.

تمیز کردن فلاش تانک

تلاش برای تمیز نگه داشتن فلاش تانک به هنگام  استفاده مکرر از آن

هنگامی که مراحل پاکسازی را به خوبی انجام دادید، برای تمیز نگه داشتن فلاش تانک، باید به صورت دوره ای و منظم آن را به کمک محلول سرکه که طرز استفاده از آن بالاتر نیز گفته شده، استفاده کنید.

تا حد امکان از قرص‌های آماده موجود در بازار که برای جلوگیری از راکد شدن آب داخل مخزن استفاده می‌شود استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است که دارای ترکیبات سفید کننده باشند که در دراز مدت به مخزن آسیب می‌رساند.

برای تمیز کردن فلاش تانک از یک برنامه روتین استفاده کنید تا علاوه بر اینکه  مجبور نمی‌شوید که با لکه ها و رسوب‌های سرسخت مبارزه کنید، فضای مطبوعی نیز در سرویس بهداشتی خانه‌تان خواهید داشت.

تمیز کردن درز های کاشی سرویس بهداشتی

جرم و کثیفی در درز کاشی های کف و دیوار سرویس بهداشتی علاوه بر اینکه بخشی از زیبایی و درخشندگی فضای سرویس بهداشتی‌تان را کم می‌کند، ممکن است به آسانی پاک نشوند. در این قسمت نکاتی که به شما کمک می‌کند تا بهتر و آسان‌تر این قسمت‌ها را تمیز کنید و تمیز نگه‌دارید را به شما آموزش می‌دهیم.

پاک کننده مناسبی برای درز کاشی انتخاب کنید

به دنبال شوینده‌ای باشید که سدیم هیدروکسید جزو ترکیبات آن باشد. اکثر شوینده های توالت این ترکیب شیمیایی را دارند که به بهتر پاک شدن لکه و جرم از روی سطوح کاشی کمک می‌کند. اما اگر طرفدار استفاده از شوینده های دوستدار محیط زیست باشید می‌توانید از انواع برند‌های موجود در بازار استفاده کنید ولی باید به این نکته توجه داشته باشد که  امکان دارد آن‌ها به اندازه شوینده‌های شیمیایی توالت قدرت پاک‌کنندگی نداشته باشند.

اگر شما بخواهید از پاک کننده‌ای که حاوی ترکیب سفید کننده است برای تمیز کردن هرچه بهتر درز کاشی استفاده کنید، احتیاط کنید، زیرا این نوع از شوینده‌ها علاوه بر سمی بودن، ممکن است به کاشی یا سرامیک آسیب برسانند. از دیگر نکاتی که باید رعایت کنید استفاده از یک ماسک برای کم کردن خطر تنفس مواد شیمیایی متصاعد از شوینده است. همچنین به هنگام شست‌و‌شو حتماً از لباس کار استفاده کنید.

پاک کننده مناسب کاشی سرویس بهداشتی

 شروع به پاک کردن درزها کنید

قبل استفاده از پاک‌کننده، ناحیه‌ای برای تست کردن میزان آسیبی که به کاشی وارد می‌کند را مشخص کنید تا در صورت لزوم از آن پاک‌کننده دیگر استفاده نکنید. برای این کار به مدت پنج دقیقه بگذارید که مقداری از مایع روی درز کاشی بماند، در صورتی که مشکلی پیش نیامد می‌توانبد به استفاده ازآن ادامه دهید.

پس از گذشت زمان حدوداً پنج دقیقه‌ای، با کمک مسواکی که از آن دیگر استفاده نمی‌کنید، آرام آرام در امتداد درز کاشی بکشید. برای اطمینان از نتیجه کار خود باید بتوانید درزی تمیز و عاری از جرم را ببینید.

در آخر بلافاصله بعد از پاک کردن درزها، آنها را با آب بشویید و با یک حوله یا لباس نرم خشک کنید.

همراهان عزیز پین ورکی به پایان یکی دیگر از آموزش ‌های نظافت رسیدیم،امیدوارم که مطالب تا اینجای کار برای‌تان مفید و کاربردی بوده باشه و تونسته باشیم که کمکی هرچند کوچک به شما کرده باشیم. اگر پیشنهادی، انتفادی راجع به موضوع نظافت منزل دارید،خوشحال میشویم که با ما زیر همین قسمت، در قسمت نظرات در میان بگذارید.


برای نظافت و تمیزکاری میتوانید از ” نیروهای نظافتچی پین‌ورک ” کمک بگیرین و پیش از ثبت سفارش قیمت بگیرید! کافیه روی لینک زیر کلیک کنید


 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش صبا احمدیان

درباره نویسنده

بعد از چند سال چشمام رو که باز کردم خودم رو تو امروز دیدم! اینجا. اینجایی که من ایستادم. صبا بیست و سه ساله، عاشق سفر، ماجراجویی، نوشتن. امروز در کنار پین ورکی ها هستم. برای یاد گرفتن و نوشتن. برای کلی تجربه خوب. از این که برای شما می نویسم بسیــــار خوشحالم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.