شما تصمیم گرفته‌اید که یک همستر را به عنوان عضوی از خانواده‌تان قبول کنید و این انتخابی فوق العاده است. همسترها بامزه و بغلی هستند و به راحتی هم کودکان و بزرگ‌سالان را مجذوب خود می‌کنند. به علاوه آن‌ها با زندگی‌های پرمشغله سازگارند و هزینه‌ی کمی دارند. شما بین همستر سوری و همستر کوتوله و سایر همسترها کدام را انتخاب می‌کنید؟ در این مطلب از پین‌ورک به بررسی نوع زندگی همستر سوری و همستر کوتوله و سایر همسترها می‌پردازیم. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع شود.

همستر سوری یا کوتوله؟ کدام برای من مناسب است؟

اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که پنج نوع همستر وجود دارد که به‌عنوان حیوان خانگی استفاده می‌شود:

پنج گونه‌ی همستر

  • همستر سوری یا تدی بر همستر- همستر پیشنهادی ما برای کسانی که اولین تجربه‌شان است.
  • همستر کمبل کوتوله
  • همستر کوتوله‌ی روسی/ همستر سفید زمستانی
  • همستر کوتوله روبروفسکی
  • همستر کوتوله چینی

این پنج گونه علاوه بر اینکه همگی زیبا هستند و از لحاظ بیولوژیکی به هم شبیه‌اند؛ همگی دارای حس شنوایی قوی، حس بویایی قوی و متأسفانه قدرت بینایی ضعیفی هستند.

با این حال تفاوت‌های زیادی در اندازه، شکل و طول زندگی آن‌ها وجود دارد.

همستر

در قسمت زیر به بررسی عادت‌های این دوستان پشمالو می‌پردازیم. عکس‌ها و حقایقی را نشان می‌دهیم تا بدانید که چطور باید از یک همستر مراقبت کرد و چگونه همستر مناسب خود را انتخاب کنید. اگر عجله دارید می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید تا انواع مختلف همستر را به سرعت با هم مقایسه کنید.

 

رنگوضعیت اجتماعیاندازهطول عمرگونه
رنگ‌های گوناگون بسیارتنها نگهداری شود۷-۶ اینچ

(۱۷-۱۵ سانتی‌متر)

۳-۲ سال

 

سوری
قهوه‌ای خاکستری

گوش‌های سفید

تنها یا با جنس موافق نگهداری شود۴ اینچ

(۱۰ سانتی‌متر)

۲-۱٫۵ سالکمبل
قهوه‌ای خاکستری

شکم سفید

تنها یا با جنس موافق نگهداری شود۴ اینچ

(۱۰ سانتی‌متر)

۲-۱٫۵ سالکوتوله‌ی روسی
رنگ‌های گوناگون بسیارتنها یا با جنس موافق نگهداری شود۲ اینچ

(۵ سانتی‌متر)

۵-۳٫۵ سالروبروفسکی
قهوه‌ای تیره

شکم سفید

بهترین حالت نگهداری به تنهایی است۳ اینچ

(۸ سانتی‌متر)

۳-۲ سالچینی

 

همستر سوری (همستر تدی بر): رایج‌ترین همستر به عنوان حیوان خانگی

با همستر سوری که با نام همستر تدی بر نیز شناخته می‌شود، آشنا شوید. این همسترها به سبب ظاهر پشمالو و موهای قهوه ای-طلایی و شکم سفید خود از جانب بسیاری از افراد به دیگر انواع ترجیح داده می‌شوند. به علاوه، شخصیت شاداب و طبیعت کنجکاوی دارند که باعث می‌شود آن‌ها را مایه‌ی سرگرمی در ارتباط با افراد بکند (درست مثل بولداگ پیر). بنابرهمین دلایل در صورتی که خانواده بخواهند اولین همستر خود را داشته باشند، همستر سوری توصیه‌ی ما به آن‌هاست.

همه‌چیز در مورد همستر سوری

طول عمر:

۳-۲ سال

اندازه:

همستر سوری معمولاً تا ۷-۶ اینچ (۱۷-۱۵ سانتی‌متر) رشد می‌کند. در این اندازه همسترها ۷-۵ اونس (۲۰۰-۱۴۰ گرم) وزن دارند.

ظاهر: شبیه به خرس عروسکی

در زمان جفت‌گیری همسترهای سوری در رنگ‌های مختلفی همچون سفید، قهوه‌ای و خاکستری با شکم سفید تولیدمثل می‌کنند. با این حال رنگ تجاری و اصلی آن‌ها در قسمت پشت طلایی- قهوه‌ای است. کناره‌های استخوان فک و گوش‌های آن‌ها نیز معمولاً قهوه‌ای است.

همستر

 

رفتار: به راحتی رام شده و می‌توان آن‌ها را به‌راحتی بلند کرد

همسترهای سوری معمولاً تنبل، خوش‌اخلاق و آرام هستند و رام کردن و بلند کردن آنان ساده است. این فاکتورها همگی سبب می‌شوند که آموزش دادن به آن‌ها نیز آسان باشد. تربیت همستر سوری نیز همچون دیگر حیوانات هر چه در سن کمتری باشد آسان‌تر خواهد بود.

وضعیت اجتماعی: همیشه همستر سوری را به تنهایی نگهداری کنید

بر خلاف دیگر همسترها، همستر سوری بسیار بر تعیین قلمرو تأکید دارد. گرچه بودن انسان در اطراف آن‌ها بلامانع است اما همیشه باید در انزوا زندگی کنند. بنابراین قانون به این صورت است که در هر قفس یک همستر قرار بگیرد! در غیر این صورت، همستر با استرس مواجه می‌شود و با همسترهای دیگر به جدال می‌پردازد که ممکن است کشنده باشد. قلمروی اختصاصی همستر سوری باعث می‌شود که او به گاز گرفتن معروف باشد. البته اگرچه این نوع همستر می‌تواند گاز بگیرد اما به شدت همسترهای دیگر این کار را انجام نمی‌دهد.

چرخه‌ی روزانه: حیوان شب زی

همستر سوری یک حیوان شب زی است بنابراین در طول روز او را بیدار نکنید (مگر اینکه بخواهد در میان خواب استراحت کوتاهی داشته باشد)! این حیوان معمولاً حدود ۷ غروب بیشترین فعالیت را دارد.

محل زندگی:

شما باید قفس یا آکواریومی به سطح ۱۵×۱۲ اینچ (۳۸x30cm) داشته باشید. در کل حجم آن باید به‌اندازه‌ی دو فیت مکعب (۵۵ لیتر) باشد. فاصله‌ی بین میله‌های قفس نباید بیشتر از ۲ اینچ (۵ سانتی‌متر) باشد. همان‌طور که ذکر شد همستر سوری باید همیشه تنها نگهداری شود. دمای اتاق باید بین ۶۹ تا ۷۲ درجه‌ی فارنهایت (۲۲-۲۰ درجه سانتی‌گراد) باشد.

بارداری:

بارداری همستر سوری ۱۶ روز به طول می‌انجامد.

میزان خوراک:

همستر سوری روزانه بین ۱٫۳ تا ۱٫۲ اونس (۱۵-۱۰ گرم) غذای همستر می‌خورد و روزانه حدود ۶ قاشق چای‌خوری (۳۰ میلی‌لیتر) آب مصرف می‌کند.

همستر

اسامی دیگر:

این همستر با نام‌های همستر طلایی (با توجه به رنگ پشت آن)، همستر تدی بر (به جهت اندازه‌ی موهای آن)، همستر خرس سیاه اروپایی، همستر فنسی و همستر استاندارد شناخته می‌شود. همچنین نوع بدون موی این همستر نیز وجود دارد که اغلب به آن همستر بیگانه می‌گویند. نام گونه‌ی این همستر Mesocricetus Auratus است.

همستر کوتوله، سه همستر مختلف تحت یک عنوان

همان‌طور که از اسم آن پیداست، همستر کوتوله از همستر سوری کوچک‌تر است. دیگر تفاوت‌های کلیدی بین این دو گونه این است که همسترهای کوتوله سریع‌تر هستند و بیشتر می‌پرند. همچنین این همسترها می‌توانند به همراه دیگر همسترها (از یک نژاد) در یک قفس زندگی کنند. نام همستر کوتوله، عنوانی پوششی برای سه نوع مختلف از همستر است.

انواع همستر کوتوله:

  • همستر کمبل کوتوله
  • کوتوله‌ی روسی/ همستر سفید زمستانی
  • همستر کوتوله‌ی روبروفسکی

این سه نوع همستر ویژگی‌های مشابهی دارند:

  • سریع و چابک هستند و به همین سبب بلند کردن آن‌ها سخت‌تر از همسترهای سوری است.
  • اجتماعی‌تر هستند و می‌توانند هم به تنهایی هم به‌صورت جفت (اگر در سن کم آشنا شوند) نگهداری شوند.

همستر

همستر کوتوله‌ی کمبل: رایج‌ترین همستر کوتوله

این گونه از همستر نوعی است که اغلب اوقات در مغازه‌های فروش حیوانات به چشم می‌خورد. این همستر بزرگ‌ترین همستر کوتوله است و اندازه‌ی آن حدود ۴ اینچ (۱۰ سانتی‌متر) است و وزن آن کمی کمتر از دو اونس (۵۰ گرم) است. این همسترها معمولاً عمر کوتاهی حدود ۲-۱٫۵ سال دارند.

همه‌چیز در مورد همستر کوتوله کمبل

طول عمر:

۲-۱٫۵ سال

اندازه:

بزرگ‌ترین همستر کوتوله است و اندازه‌ی آن حدود ۴ اینچ (۱۰ سانتی‌متر) است و وزن آن کمی کمتر از دو اونس (۵۰ گرم) است.

ظاهر: خاکستری قهوه‌ای با گوش‌های سفید

همستر کوتوله کمب معمولاً قهوه‌ای یا خاکستری با شکمی سفید است. همچنین در پایین ستون فقرات آن ردی موجود است. قسمت‌های نزدیک به استخوان فک از قسمت‌های دیگر تیره‌ترند و قسمت داخلی گوش سفید است که تضادی زیبا با خزه‌های خاکستری آن‌ها ایجاد می‌کند. همچنین این نوع همستر به خاطر پاهای پشمالوی خود معروف است.

رفتار: برای کودکان کوچک مناسب نیست

همستر کوتوله‌ی کمبل شاید کنجکاوترین و اجتماعی‌ترین نوع همستر کوتوله باشد. این همستر سریع و چابک است و بیشتر وقت خود را به بازی با چرخ و فلک و توپ خود اختصاص می‌دهد. سطح فعالیت و چالاکی این همستر باعث می‌شود که انتخاب چندان خوبی برای کودکان نباشد. چراکه کودکان کوچک نمی‌توانند با دستان کوچک خود این حیوانات سریع و کوچک را کنترل کنند.

همستر

 

وضعیت اجتماعی: می‌تواند به تنهایی یا با سایر همسترهای کوتوله‌ی کمبل زندگی کند

این همستر با سایر همسترهای هم‌نژاد خود البته در صورتی که هم‌جنس او باشد، به خوبی کنار می‌آید. اگر این کار صورت بگیرد همسترها باید از سنین کم در یک مکان به همدیگر معرفی شوند و ترجیحاً این اتفاق باید پیش از هفته‌ی هشتم تولد صورت گیرد. اگر از قبل دو همستر یا تعداد بیشتری همستر دارید که با هم زندگی می‌کنند نباید یک همستر جدید را به این گروه معرفی کنید. این همستر نیز همچون همسترهای دیگر می‌تواند گاز بگیرد اما تنها درصورتی‌که دچار استرس شود یا برخلاف میلش او را بلند کنند.

چرخه‌ی روزانه: حیوان شب زی

همچون بیشتر همسترهای دیگر، همستر کمبل نیز شب زی است. این همستر حدود ساعت ۶ عصر بیشتری فعالیت را دارد.

محل زندگی:

محل زندگی این همستر باید حداقل حجمی برابر با ۱ فوت مکعب (۲۸ لیتر) باشد. به ازای هر همستری که اضافه شود باید نصف این حجم یعنی ۰٫۵ فوت مکعب (۱۴ لیتر) به حجم قبلی افزوده شود. برای هر یک از همسترها باید چرخ و فلکی مجزا در محل زندگی‌شان قرار دهید. دمای اتاق باید بین ۶۹ تا ۷۲ درجه‌ی فارنهایت (۲۲-۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد) باشد.

بارداری:

بارداری همستر کوتوله کمبل بین ۱۸ تا ۲۱ روز به طول می‌انجامد.

همستر

میزان خوراک:

همستر کوتوله‌ی کمبل روزانه بین ۱٫۳ تا ۱٫۲ اونس (۱۵-۱۰ گرم) غذا می‌خورد و هر روز ۶ قاشق چای‌خوری (۳۰ میلی‌لیتر) آب می‌نوشد. میزان آب و غذای این همستر با همستر سوری یکسان است اما اندازه‌ی آن‌ها از همستر سوری بسیار کوچک‌تر است. این به جهت سبک زندگی فعال‌تر و متابولیسم بالاتر این نوع همستر است.

اسامی دیگر:

همستر ژونگاریایی. نام این گونه Phodopus Campbelli است.

همستر روسی، همستر سفید زمستانی: رنگ‌های متغیر!

همسترهای روسی کوتوله یا همستر برف زمستانی بسته به اولویت‌های شما بسیار منحصربه‌فرد هستند و محبوبیت آن‌ها در حال افزایش است. این به خاطر توانایی آن‌ها در تغییر دادن رنگشان است. این همستر کوچک در زمستان از خاکستری تیره به سفید تبدیل می‌شود تا خود را در مناطق برفی و سیبری محافظت کند. با این حال بعید است که این نوع همستر در اسارت چنین تغییر رنگی داشته باشد چراکه در معرض دمای یکسانی است و چرخه‌ی روزانه‌ی آن‌ها در اسارت بسیار متفاوت از سیبری است.

همه چیز در مورد همستر کوتوله‌ی روسی

طول عمر:

۲-۱٫۵ سال

اندازه:

این نوع همستر نیز در کنار همستر کتوله ی کمبل از بزرگ‌ترین همسترهای کوتوله است و اندازه‌ای حدود ۴ اینچ (۱۰ سانتی‌متر) دارد و وزن آن برابر با ۲-۱ اونس (۵۵-۳۰ گرم) است.

ظاهر: خاکستری قهوه‌ای با شکم سفید

همستر کوتوله روسی معمولاً خاکستری تیره است و در پشت خود در امتداد ستون فقرات ردی تیره دارد و شکم او سفید است. همان‌طور که گفته شد زنگ این همستر در زمستان به سفید تغییر می‌کند اما توقع چنین اتفاقی را نداشته باشید مگر اینکه در نقطه‌ای با آب‌وهوای بسیار متفاوت با اکثر مردم جهان زندگی کنید.

همستر

رفتار: برای کودکان کوچک مناسب نیست

از آنجایی که این نوع همستر با کمبل کوتوله نسب نزدیکی دارد در نتیجه شباهت‌های زیادی نیز با هم دارند. برای مثال، هر دو نوع همستر طبیعتی کنجکاو و اجتماعی دارند و فرز و چابک اند.

همستر سوری نیز مانند همستر کوتوله‌ی کمبل به جهت سطح بالای فعالیت و فرزی خود گزینه‌ی مناسبی برای کودکان کوچک نیست چون نمی‌توانند سرعت آن‌ها را به خوبی کنترل کنند.

وضعیت اجتماعی: می‌توانند به تنهایی یا به صورت جفت زندگی کنند

همستر کوتوله‌ی روسی می‌تواند به تنهایی یا با سایر همسترهای روسی هم‌جنس خود زندگی کند. اگر این کار صورت بگیرد همسترها باید از سنین کم در یک مکان به همدیگر معرفی شوند و ترجیحاً این اتفاق باید پیش از هفته‌ی هشتم تولد صورت گیرد. همچون دیگر همسترها در صورتی که رفتار و عادات این همستر شکل بگیرد نباید همسترهای دیگری را به محل زندگی آن افزود. این همستر نیز همچون همسترهای دیگر می‌تواند گاز بگیرد اما تنها در صورتی که استرس بگیرد یا برخلاف میلش او را بلند کنند.

چرخه‌ی روزانه: حیوان شب زی

همچون اکثر همسترهای دیگر این همستر نیز شب زی است. معمولاً بیشترین فعالیت این حیوان در حوالی ۶ عصر صورت می‌گیرد.

محل زندگی:

همچون همستر کوتوله‌ی کمبل، این همستر نیز به مکانی با حداقل ۱ فوت مکعب حجم (۲۸ لیتر) برای زندگی نیاز دارد. اگر دو همستر دارید باید حداقل حجمی به‌اندازه‌ی ۱٫۵ فوت مکعب (۴۲ لیتر) داشته باشید. در محل زندگی همسترها باید برای هر یک چرخ و فلکی مجزا وجود داشته باشد. دمای اتاق باید بین ۶۹ تا ۷۲ درجه‌ی فارنهایت (۲۲-۲۰ درجه سانتی‌گراد) باشد.

همستر

بارداری:

بارداری همستر کوتوله‌ی سفید روسی ۱۸ تا ۲۱ روز به طول می‌انجامد.

میزان خوراک:

میزان غذای این همستر نیز مانند همستر کوتوله‌ی کمبل است. همستر روسی روزانه بین ۱٫۳ تا ۱٫۲ اونس (۱۵-۱۰ گرم) غذای همستر می‌خورد و روزانه حدود ۶ قاشق چای‌خوری (۳۰ میلی‌لیتر) آب مصرف می‌کند.

اسامی دیگر:

اسامی دیگر این نوع همستر شامل همستر کوتوله‌ی سفید زمستانی و همستر سیبری است. نام گونه‌ی آن نیز Phodopus Sungorus است.

همستر کوتوله‌ی روبروفسکی

همستر روبو (اغلب با این نام خوانده می‌شود) کوچک‌ترین همستری است که می‌توانید بیابید. این گونه همچنین بسیار فعال است و بودن آن در اطراف شما می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

همه‌چیز در مورد همستر کوتوله‌ی روبروفسکی

طول عمر:

۳٫۵-۳ سال

اندازه: از این اندازه کوچک‌تر نمی‌شوند

این نوع همستر که کوچک‌ترین نوع همستر است اندازه‌ای دو اینچی (۵ سانتی‌متر) دارد و وزن آن حدود ۰٫۷۵-۰٫۵ اونس (۲۰-۱۴ گرم) است.

ظاهر: کوچک و بدون وجود رد بر روی بدن

برخلاف همسترهای کوتوله‌ی دیگر، همستر روبروفسکی در امتداد ستون فقرات خود رد تیره‌ای ندارد. پاهای این همستر در مقایسه با اندازه‌ی او نسبت به سایر همسترهای کوتوله بلندتر است. تنوع رنگی این همستر نیز نسبت به سایرین بیشتر است. قسمت بالایی این همستر قهوه‌ای است (باعث استتار او در بیابان می‌شود) و کناره و شکم او سفید است.

همستر

رفتار: بسیار فعال

این همستر بسیار فعال است و زمانی که او را از قفس بیرون می‌آورید بهتر است که در مکانی باشد که نتواند فرار کند و جایی برای پنهان شدن وجود نداشته باشد. به سبب فعالیت زیاد این همستر باید حتماً برای او چرخ و فلک تهیه کنید (درست مثل همه‌ی همسترهای دیگر). همسترهای کوتوله‌ی روبروفسکی معمولاً ملایم هستند و باید در مقایسه با سایر همسترها در استرس بسیار بیشتری قرار بگیرند تا گاز بگیرند. با توجه به‌اندازه‌ی کوچک و سبک زندگی این همستر، توصیه نمی‌شود که کودکان زیر ۸ سال آن‌ها را بلند کنند.

وضعیت اجتماعی: می‌تواند به تنهایی یا به‌صورت جفت زندگی کند

این همستر نیز همچون همستر کمبل می‌تواند به تنهایی یا با سایر همسترهای کوتوله‌ی روبروفسکی زندگی کند. اگر این همسترها به صورت گروهی زندگی کنند، باید از سنین کم در یک مکان به همدیگر معرفی شوند و ترجیحاً این اتفاق باید پیش از هفته‌ی دوازدهم تولد صورت گیرد. همچون همسترهای دیگر نباید درصورتی‌که عادات این نوع همستر شکل گرفته است همسترهای دیگر را به محل زندگی او اضافه کنید. این همستر نیز همچون همسترهای دیگر می‌تواند در صورت قرارگیری در شرایط استرس و یا بلند کردن آن بر خلاف میلش گاز بگیرد.

چرخه‌ی روزانه: حیوان شب زی

همستر روبو نیز همچون اکثر همسترهای دیگر شب زی است. او بیشترین فعالیت را حدود ساعت ۶ عصر دارد.

همستر

محل زندگی:

محل زندگی این همستر نیز باید به صورت سایر همسترهای کوتوله باشد. این همستر نیز به مکانی با حداقل ۱ فوت مکعب حجم (۲۸ لیتر) برای زندگی نیاز دارد. اگر دو همستر دارید باید حداقل حجمی به‌اندازه‌ی ۱٫۵ فوت مکعب (۴۲ لیتر) داشته باشید. در محل زندگی همسترها باید برای هر یک چرخ و فلکی مجزا وجود داشته باشد. اگر می‌خواهید در رابطه با قفس برای همستر کوتوله بیشتر بدانید می‌توانید به راهنمایی که در این قسمت لینک شده است مراجعه کنید. دمای اتاق باید بین ۶۹ تا ۷۲ درجه‌ی فارنهایت (۲۲-۲۰ درجه سانتی‌گراد) باشد.

بارداری:

بارداری همستر روبروفسکی بین ۲۷ تا ۳۰ روز به طول می‌انجامد.

میزان خوراک:

با وجود اندازه‌ی کوچک این همستر نیز خوراکی مشابه با همسترهای دیگر دارد. همستر روبو روزانه بین ۱٫۳ تا ۱٫۲ اونس (۱۵-۱۰ گرم) غذا می‌خورد و هر روز ۶ قاشق چای‌خوری (۳۰ میلی‌لیتر) آب می‌نوشد.

اسامی دیگر:

اسامی دیگر این همستر عبارت‌اند از همستر ربو و همستر بیابانی و نام گونه‌ی آن  نیز Phodopus Roborovski است.

همستر کوتوله‌ی چینی

همستر کوتوله‌ی چینی گاهی به اشتباه در دسته‌ی سایر همسترهای کوتوله قرار می‌گیرد اما باید دانست که با آن‌ها تفاوت‌هایی دارد. یکی از تفاوت‌های قابل توجه آن دم ان است که باعث می‌شود شکلی شبیه به موش پیدا کند تا یک همستر.

همه‌چیز در مورد همستر کوتوله‌ی چینی

طول عمر:

۳-۲ سال

اندازه: کوچک‌تر و بزرگ‌تر از سایر همسترهای کوتوله

اندازه‌ی این همستر معمولاً حدود ۳ اینچ (۸ سانتی‌متر) است. با این حال با احتساب دم می‌تواند اندازه‌ای برابر با ۵ اینچ (۱۳ سانتی‌متر) داشته باشد. وزن ان بین ۱٫۵-۱ اونس (۴۲-۲۸ گرم) است.

همستر

ظاهر: کوچک و بدون رد

همچون سایر همسترهای کوتوله، همستر چینی نیز رنگی قهوه‌ای و شکمی سفید دارد. با این حال انواع کاملاً سفید آن هم وجود دارد. این گونه‌های سفید ردی سیاه بر روی پشت خود در امتداد ستون فقرات دارند. بر خلاف سایر همسترها، همستر چینی دم قابل توجهی دارد. این باعث می‌شود تا این همستر شکلی بین چین چیلا و همستر پیدا کند.

رفتار: بسیار فعال

همستر چینی نیز همچون همستر روبو و بسیار فعال است و زمانی که خارج از قفس است بهتر است تا در مکانی قرار بگیرد که نتواند فرار کند و قایم شود. به خاطر چابکی و سرعت خود نباید اجازه داد که کودکان زیر ۸ سال این همسترها را بلند کنند.

وضعیت اجتماعی: معمولاً تنها زندگی می‌کند

همستر چینی می‌تواند به همراه دیگر همسترها نیز زندگی کند اما بر خلاف همسترهای کوتوله‌ی دیگر زمانی که همستر چینی با همستر دیگری کنار می‌آید ممکن است تا ابد اوضاع خوب نماند. برای همین باید زمانی را اختصاص دهید تا همسترها را در این وضعیت زیر نظر بگیرید و راه حل آسان این است که به سادگی همسترهای چینی را از هم جدا کنید.

چرخه‌ی روزانه: حیوان شب زی

این همستر نیز همچون اکثر همسترهای دیگر شب زی است.

محل زندگی:

محل زندگی این همستر باید حداقل حجمی برابر با ۱ فوت مکعب (۲۸ لیتر) باشد. به ازای هر همستری که اضافه شود باید نصف این حجم یعنی ۰٫۵ فوت مکعب (۱۴ لیتر) به حجم قبلی افزوده شود. برای هر یک از همسترها باید چرخ و فلکی مجزا در محل زندگی‌شان قرار دهید. گرچه می‌توانید برای همستر کوتوله قفس تهیه کنید اما ما آکواریوم را پیشنهاد می‌کنیم تا همستر نتواند از لای میله‌های قفس بیرون بیاید. دمای اتاق باید بین ۶۹ تا ۷۲ درجه‌ی فارنهایت (۲۲-۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد) باشد.

همستر

بارداری:

بارداری همستر کوتوله‌ی چینی بین ۱۸ تا ۲۱ روز به طول می‌انجامد.

میزان خوراک:

علیرغم اندازه‌ی خود این همستر نیز خوراکی مشابه با همسترهای کوتوله‌ی دیگر دارد. همستر چینی روزانه بین ۱٫۳ تا ۱٫۲ اونس (۱۵-۱۰ گرم) غذای همستر می‌خورد و هر روز ۶ قاشق چای‌خوری (۳۰ میلی‌لیتر) آب می‌نوشد.

اسامی دیگر:

اسامی دیگر این همستر شامل همستر راه دار چینی و همستر راه دار است. نام این گونه Phodopus Griseus است.

همستر


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که به تحقیق بیشتری راجع به همستر سوری و انواع همسترها بپردازید و آن گونه‌ای را که نگهداری‌اش برایتان راحت‌تر است انتخاب کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.