تمیز نگه داشتن و پاک کردن دیوار گچی یا دیوارهای رنگ شده کار بسیار دشواری است. خصوصا اگر فرزند خردسالی در خانه داشته باشید، ممکن است هر لحظه با انواع لکه های آب میوه، مداد رنگی، جوهر و… روی دیوار مواجه شوید. البته مقصر اصلی کثیف شدن دیوارها همیشه کودکان نیستند. همین لکه های قهوه روی دیوار را در نظر بگیرید بدون تردید این لکه ها را بزرگترها ناخواسته ایجاد کرده اند. از بین بردن لکه قهوه از روی دیوار مشکل است چون هم قهوه خاصیت رنگدهی قوی دارد و هم امکان شستشوی دیوار با آب فراوان و شوینده های قوی نیست. نگران نباشید برای پاک کردن لکه های سمج قهوه از روی دیوار پین ورک پیشنهادهای کاربردی ساده ای دارد.

از بین بردن لکه قهوه از روی دیوار بدون آب

از بین بردن لکه قهوه از روی دیوار بدون آب

اگر یک لکه کوچک و سطحی از قهوه روی دیوار گچی ایجاد شده است، آسان ترین و بهترین راه از بین بردن لکه قهوه از روی دیوار استفاده از یک کاغذ سمباده نرم است. به آرامی و با حوصله توسط کاغذ سمباده روی لکه بکشید تا محو شود. سپس گرده های گچ را تمیز کنید.

این روش برای دیوارهای رنگ شده یا برای لکه های عمیق که به لایه های زیرین دیوار نفوذ کرده اند، مناسب نیست.

راهی آسان برای از بین بردن لکه قهوه از روی دیوار

در صورتی که لکه هنوز خیس است و دیوار رنگ شده است، فورا با یک دستمال لکه را خشک کنید. پاک کردن لکه قهوه از روی دیوار در لحظات اولیه بسیار آسان است زیرا قهوه هنوز به دیوار رنگ نداده است. در صورتی که بعد از خشک کردن دیوار، لکه های کمرنگ قهوه دیده می شود بلافاصله با تکه ای اسفنج و آب سرد دیوار را تمیز کنید.

مقالات مرتبط:

راهی برای پاک کردن لکه های سرسخت قهوه

راهی برای پاک کردن لکه های سرسخت قهوهاز بین بردن لکه قهوه از روی دیوار

در صورتی که با یک لکه قدیمی قهوه روی دیوار رو به رو شده اید و نمی توانید آن را با آب تمیز کنید، با یک مسواک نرم و خمیر جادویی روی لکه بکشید و پس از تمیز شدن لکه دیوار را با آب و دستمال تمیز کنید.

برای تهیه خمیر جادویی باید در یک پیمانه آب و یک پیمانه سرکه به حدی پودر لباسشویی بریزید که یک خمیر نرم بدست آید. بهتر است این خمیر را ابتدا روی قسمتی از دیوار که در معرض دید قرار ندارد امتحان کنید و در صورتی که مشکلی برای رنگ آن ایجاد نشد، از این خمیر برای از بین بردن لکه قهوه از روی دیوار استفاده نمایید.

از بین بردن لکه قهوه از روی دیوار با مایع ظرفشویی

از بین بردن لکه قهوه از روی دیوار با مایع ظرفشویی

یکی دیگر از راه های از بین بردن لکه قهوه از روی دیوار استفاده از محلول آب و مایع ظرف شویی است. چند قطره مایع ظرف شویی را در ظرف آبی حل کنید و خوب بهم بزنید تا کف کند. با یک اسفنج کف مایع ظرفشویی را روی لکه بزنید و چند لحظه صبر کنید. سپس روی لکه بکشید تا پاک شد و از آب برای تمیز کردن دیوار استفاده نمایید.

به نظر می رسد از بین بردن لکه قهوه از روی دیوار ساده تر از چیزی است که فکر می کردید! اینطور نیست؟

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.