بسیار اتفاق می افتد که در هنگام صرف یک نوشیدنی دستمان به لیوان می خورد و مقداری از آن روی فرش می ریزد. اگر مایعی که روی فرش ریخته شده است آب باشد، جای نگرانی نیست. اما برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش باید بسیار سریع اقدام کرد. زیرا قهوه به شدت رنگ می دهد و ممکن است رنگ آن روی فرش تثبیت شود. برای پاک کردن لکه قهوه از روی فرش چندین روش خانگی وجود دارد که اگر آن ها را بشناسید می توانید از رنگ گرفتن فرش خود بعد از ریختن قهوه روی آن جلوگیری کنید. البته ما در مقاله ای کامل به اصول و نکات شستشوی فرش و موکت پرداخته ایم که پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید.

راهی آسان برای از بین بردن لکه های تازه قهوه

طریقه از بین بردن لکه قهوه از روی فرش

قالیشویی و لکه بری آنلاین

بهترین متخصص با کمترین قیمت

در صورتی که به طور اتفاقی کمی قهوه روی فرش ریخته شده و لکه هنوز خیس و تازه است، شانس این را دارید که بدون استفاده از هیچ نوع ماده شوینده ای برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش اقدام کنید. تنها لازم است یک دستمال یا حوله تمیز خشک و یک دستمال مرطوب و ظرف آب تهیه کنید. ابتدا حوله خشک را روی لکه قوه فشار دهید تا قهوه نفوذ کرده در فرش را به خود جذب کنید.، تا حد ممکن با همین حوله خشک لکه را از بین ببرید. سپس با استفاده از دستمال مرطوب و ظرف آب، باقیمانده لکه قهوه را نیز پاک کنید و با دستمال آن را خشک نمایید.

از بین بردن لکه قهوه از روی فرش با مایع ظرفشویی

از بین بردن لکه قهوه از روی فرش آسان

یکی از روش های زدودن لکه قهوه از روی فرش که برای لکه های نسبتا قیمی نیز موثر است، استفاده از محلول آب و مایع ظرفشویی می باشد. برای تهیه این محلول در یک فنجان آب، سه قطره مایع طرفشویی بریزید و آن ها را خوب ترکیب کنید. سپس مقداری از آن را روی لکه قهوه بمالید و با کمک اسفنج و دستمال پاک کنید. خوشبختانه لکه قهوه تازه به سرسختی لکه چربی روی هود نیست و راحت تر پاک می شود.

پاک کردن لکه قوه از روی فرش با ماست!

نحوه از بین بردن لکه قهوه از روی فرش

راهکار بعدی برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش کمک گرفتن از ماست است. با توجه به وسعت لکه چند قاشق ماست روی آن بریزید و حدود ده دقیقه صبر کنید. سپس ماست ها را با کمک یک قاشق از روی فرش جمع کنید و با دستمال و کمی آب روی فرش بکشید تا باقی مانده ماست ها هم تمیز شود. اگر هنوز هم اثری از لکه قهوه روی فرش می بینید می توانید این کار را چند مرتبه دیگر نیز تکرار کنید تا لکه کاملا برطرف شود. هرچقدر لکه جدیدتر باشد، قدرت پاک کنندگی ماست بیشتر خواهید بود.


مقالات مرتبط:


نکاتی برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش

  • به خاطر داشته باشید که لکه قهوه، مخصوصا اگر تازه باشد، به راحتی پخش می شود و به قسمت های بیشتری رنگ می دهد. بنابراین برای پاک کردن لکه قهوه از روی فرش همیشه از قسمت های خارجی لکه شروع کنید و دستمال را به سمت داخل لکه حرکت دهید تا به جای پخش کردن لکه، آن را در یک نقطه جمع نمایید.
  • در صورتی که لکه بسیار قدیمی است یا بخش زیادی از فرش با قهوه رنگی شده باشد و به ویژه برای فرش های سفید، از بین بردن لکه قهوه از روی فرش کار دشوارتری است. در این صورت نیاز به خدمات قالیشویی و شستشوی فرش دارید. با بهترین شرکت قالیشویی تماس بگیرید و لکه بری قالیچه و فرش های دستبافت را به حرفه ای ها بسپارید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سید محمود 26-02-2019

    چه محتوای عالی و برازنده ای 🙂

    x733 20-03-2019

    عالی دستتون درد نکنه

    14-09-2019

    عالی بود تشکر?

    24-09-2019

    یه کم بیشتر و دقیق تر باشه بهتره

    عبدالعلی اکبری صدیق 04-11-2019

    چطوری میشه لکه قهوه روی فرش تمیز کرد

      افسانه رجب پور 14-11-2019

      سلام دوست عزیز? تمام راهکارها داخل متن برای شما اورده شده.