دخترهای جوان عاشق لاک های رنگارنگ هستند. ست کردن رنگ لاک با لباس، کفش، شال و ..هم که جای خود دارد. لاک زدن حس خوبی دارد که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست ولی وقتی شیشه لاک روی زمین و فرش بیفتد، تازه دردسرها شروع می شود. برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی فرش باید دقت بیشتری داشته باشید. گاهی تلاش ها برای برداشتن لکه، کار را خراب تر می کند و موجب آسیب به بافت فرش می شود. از آنجایی که فرش کالای ارزشمندی است باید با راهکارهای کم خطرتر برای از بین بردن لکه لاک ناخن از روی فرش اقدام کنید. این بار که شبشه لاک ناخن روی فرش برگشت، این روش ها را امتحان کنید. البته ما در مقاله ای کامل به اصول و نکات شستشوی فرش و موکت پرداخته ایم که پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید.

پاک کردن لکه لاک ناخن تازه از روی فرش

پاک کردن لکه لاک ناخن تازه از روی فرش

قالیشویی و لکه بری آنلاین

بهترین متخصص با کمترین قیمت

لاک روی فرش ریخته؟ دستپاچه نشوید کشیدن دستمال روی لکه لاک باعث نفوذ رنگ لاک به داخل الیاف فرش می شود. بهتر است با کمک قاشق یا کاردک لاک تازه ریخته را از روی فرش بردارید. با دقت این کار را انجام دهید تا لاک بیشتر پخش نشود. تا جایی که امکان دارد لاک را با قاشق جمع کنید در اغلب موارد همه لاک از روی فرش پاک می شود ولی اگر هنوز آثار لاک روی فرش دیده می شود برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی فرش از استون استفاده نکنید. استون به فرش آسیب می زند. پدهای لاک پاک کن غیر استونی هم وجود دارد.

پاک کردن لاک از روی فرش با شیشه شوی

از بین بردن لکه لاک ناخن از روی فرش با آب اکسیژنه

با کمک کمی مایع شیشه شوی و یک اسفنج یا پارچه بدون پرز می توانید لکه لاک ناخن را از روی فرش پاک کنید. اسفنج را روی فرش نکشید و به صورت دورانی حرکت دهید. سپس محل لکه را با آب تمیز کنید. پس از خشک شدن دیگر اثری از لکه لاک روی فرش دیده نمی شود.

از بین بردن لکه لاک ناخن از روی فرش با اسپری مو!

پاک کردن لاک از روی فرش با اسپری مو!

اسپری مو یک برای از بین بردن لکه لاک ناخن از روی لباس یک پاک کننده عالی است که برای تمیز کردن لکه لاک ناخن از روی فرش هم به کار می رود. اسپری مو را به مقدار زیاد روی لکه لاک ناخن اسپری کنید و سپس با استفاده از یک مسواک لکه را پاک کنید. برای پاک کردن لکه لاک ناخن خشک شده، این کار را چند مرتبه تکرار کنید تا همه کثیفی از بین برود. خرده های لاک خشک شده را با جاروبرقی تمیز کنید. ژل دست را هم امتحان کنید نتیجه خوبی دارد.

از بین بردن لکه لاک ناخن از روی فرش با آب اکسیژنه

از بین بردن لکه لاک ناخن از روی فرش با شیشه شوی

با مقداری آب اکسیژنه دستمال را مرطوب کرده و با آن لکه لاک ناخن را کامل مرطوب کنید. برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی فرش به خصوص لکه های قدیمی بهتر است ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس با یک پارچه سفید فرش را پاک کنید و آب اکسیژنه را از روی فرش بردارید. اگر لکه لاک ناخن از روی فرش ناپدید شده می توانید محل را با پارچه مرطوب پاک کنید.

هشدار: قبل از مصرف هر پاک کننده ای، آن را روی قسمت کوچکی از فرش امتحان کنید.

اگر برای پاک کردن لاک از روی فرش همه راه ها را امتحان کرده اید و هنوز لکه لاک ناخن از بین نرفته، بهتر است با خدمات قالیشویی پین‌ورک برای نظافت فرش و شستشو و لکه بری فرش تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سیما 08-12-2019

    خواهر کوچکترم روی فرش اتاقم لاک ریخت من خواب بودم بیدار که شدم لاک خشک شده بود حالا نمی دونم چی کار کنم که پاک بشه ولی فرشم خراب نشه

    خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون میشم.

    شیما 08-12-2019

    خواهر کوچکترم روی فرش اتاقم لاک ریخت من خواب بودم بیدار که شدم لاک خشک شده بود حالا نمی دونم چی کار کنم که پاک بشه ولی فرشم خراب نشه

    خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون میشم.

      افسانه رجب پور 23-02-2020

      سلام دوست گلو تمام راه حل ها داخل متن برای شما نوشته شده.

    کوثر 06-03-2020

    ???سپاس دستون درد نکه عالی بود.

      افسانه رجب پور 08-03-2020

      سلام دوست گل. ممنون از نظر لطفتون.

    الی 21-03-2020

    سلام من لاک قرمزو از فرش کرم رنگ با شیشه پاککن پاک کردم.ممنون عالی بود

      افسانه رجب پور 03-04-2020

      خوشحالم این مطلب براتون مفید بوده?

    سودا 18-04-2020

    عالیه من با شیشه پاک کن لاک ریخته شده روی فرش را پاک کردم راستی با الکل هم تخته سیاهمو و حتی با خمیر دندان بدون ژل کاور تبلتم را پاک کردم

    Ghazal 30-04-2020

    راهکار های خوبی بود اما من بیشتر این ها رو امتحان کردم ولی نشد

    افسانه 01-05-2020

    لاک من مشکى بود رو فرش روشن
    ممنون راهکارد اسپرى مو به کارم اومد

    بهاره 13-07-2020

    من اصلا هرکاری کردم پاک نشد چیکار کنم به نظر شمل؟