گاهی اوقات نشستن روی تخت، مطالعه و خوردن یک خوراکی یا آشامیدن یک نوشیدنی می تواند بسیار لذت بخش باشد. اما اگر تصادفا مقداری از نوشیدنی خود را روی تشک بریزید ممکن است فاجعه به بار بیاید. زیرا الیاف تشک به سرعت تمام مایعات را به خود جذب می کنند و رطوبت به سرعت در سطح وسیعی از آن پخش می شود و پس از خشک شدن تشک نیز لکه بزرگی در سطح آن ایجاد می گردد. به خصوص نوشابه که لکه های بسیار بد رنگی روی تشک به جا می گذارد. اگر در قسمت هایی از تشک شما نیز چنین لکه هایی ایجاد شده است، با پین ورک همراه شوید تا با راه های از بین بردن لکه نوشابه از روی تشک آشنا شوید. البته ما در مقاله ای جدا به صورت مفصل در مورد نحوه‌ی شستشوی تشک صحبت کرده‌ایم. حتما زمان بگذارید و مطالعه آن را از دست ندهید!

پارچه نم دار برای پاک کردن لکه نوشابه از روی تشک

در صورتی که لکه نوشیدنی روی تخت تازه بوجود آمده است، باید آن را تا زمانی که هنوز مرطوب است تمیز کنید. برای از بین بردن لکه نوشابه از روی تشک یک دستمال تمیز را در آب سرد خیس کنید و با حرکات ضربه ای روی لکه بزنید تا تمامی آن را به خود جذب کند. این کار را چندین مرتبه تکرار کنید تا لکه کاملا از بین برود. سعی کنید با دستمال روی لکه نکشید تا بیشتر به الباف تشک نفوذ نکند.

از بین بردن لکه نوشابه از روی تشک با نمک

از بین بردن لکه نوشابه از روی تشک با نمک خوراکی

یک راه ساده و بی دردسر برای از بین بردن لکه نوشابه از روی تشک استفاده از نمک غذا است. ابتدا یک اسفنج را خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید. سپس مقداری نمک روی لکه بریزید و با اسفنج مرطوب روی آن بکشید تا لکه از بین برود. در پایان اسفنج را شسته و با مقداری آب گرم خیس کنید و روی بقایای نمک و لکه بکشید تا تشک کاملا تمیز شود. از بین بردن لکه نوشابه از روی میل هم با نمک امکان پذیر است.

سرکه سفید، پاک کننده هر نوع لکه

اگر به دنبال یک روش غیر شیمیایی برای از بین بردن لکه نوشابه از روی تشک هستید، محلول آب و سرکه سفید را امتحان کنید. ابتدا باقی مانده نوشابه را تا جای ممکن از روی تشت تمیز کنید. سپس محلولی از سرکه سفید و آب تهیه کرده و دستمالی را با آن مرطوب نمایید. با کمک دستمال آغشته به آب و سرکه لکه را کاملا از روی تشک تمیز کرده و در پایان کار، با مقداری آب و یک دستمال تمیز تشک را پاک نمایید.

از بین بردن لکه نوشابه از روی تشک با اسپری های پاک کننده

طریقه از بین بردن لکه نوشابه از روی تشک

یک روش ساده برای تمیز کردن لکه نوشابه از روی تشک، استفاده از محلول های تمیز کننده آنزیم دار است که به صورت اسپری در فروشگاه ها به فروش می رسد. این محلول ها علاوه بر اینکه لکه نوشابه را از روی تشک پاک کی کنند، قادر به پاک کردن سایر انواع لکه ها مانند لکه خون، عرق، ادرار و…. نیز می باشند. اگر قصد دارید از محلول های آنزیم دار برای از بین بردن لکه نوشابه از روی تشک استفاده کنید، نباید آن را مستقیما روی لکه اسپری کنید. بلکه ابتدا محلول را روی یک دستمال تمیز اسپری کرده و سپس با آن دستمال تشک را تمیز کنید. در انتها یک دستمال تمیز را با آب مرطوب کرده روی تشک بکشید.

چرا از بین بردن لکه نوشابه از روی تشک سخت است؟

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.