زندگی در خانه‌های قدیمی جذابیت خاصی دارد و شما همیشه می‌توانید این خانه‌ها را به قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار تهیه کنید. اگر ایده زندگی در خانه‌های قدیمی به نظر شما جذاب است پس باید چندین مسئله را مدنظر قرار دهید و یکی از مهم‌ترین این مسائل مهم لوله‌کشی است. شیوه‌های لوله‌کشی طی چند دهه اخیر دستخوش تغییراتی شده است و مواد زیادی در ساخت لوله‌ها به کار می‌رود. حتی تغییرات بیرونی مانند ریشه‌های گسترش یافته درختان انگور که دنبال رسیدن به منبع آب هستند می‌تواند سیستم لوله‌کشی را تحت تأثیر قرار دهد. در این مطلب از پین‌ورک به بررسی مسائل مهم لوله‌کشی می‌پردازیم و امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما جالب و مفید باشد.

مسائل مهم لوله‌کشی در خانه‌های قدیمی

قبل از اینکه اقدام به خرید یک خانه قدیمی جدید کنید یا اگر در حال حاضر در یک خانه قدیمی سکونت دارید باید برخی مشکلات رایج در زمینه لوله‌کشی را بدانید تا از بروز یک فاجعه بالقوه جلوگیری کنید. قبل از اینکه اقدام به خرید خانه و امضای قرارداد کنید به سؤالات زیر جواب دهید

  • سیم‌کشی برق خانه تا چه حد قدیمی است؟ سیستم برق‌کشی‌های قدیمی و فرسوده می‌توانند خطر بروز آتش‌سوزی را در پی داشته باشند و لذا باید تعویض شوند.
  • آیا فونداسیون و پی خانه محکم است؟ تعمیر فونداسیون می‌تواند بسیار هزینه‌بر بوده و منجر به پخش رطوبت در قسمت زیرزمین و نمناکی سایر بخش‌ها شود.
  • خانه از چه نوع سیستم گرمایشی برخوردار است؟ شما ممکن است نیاز به هزینه کردن برای نوسازی سیستم گرمایشی خانه داشته باشید زیرا یک سیستم گرمایشی فرسوده می‌تواند باعث شود که صورتحساب انرژی مصرفی شما هر ماه بیشتر از قبل شود.
  • وضعیت سقف خانه چطور است؟ تعمیر یا تعویض سقف از پرهزینه‌ترین تعمیرات مربوط به خانه‌های قدیمی است.
  • سیستم لوله‌کشی تا چه حد قدیمی است؟ ممکن است نیاز باشد که تمام لوله‌کشی‌های خانه‌های قدیمی را نوسازی کنید.

شما نباید بگذارید که نیازهای تعمیراتی مانع از خرید یک خانه قدیمی توسط شما شود. بازسازی و نوسازی خانه‌های قدیمی دور از انتظار نیست اما اگر تعمیرات عمده‌ای لازم است که به صورت فوری انجام شوند این یک پیش‌زمینه برای مذاکره و چانه‌زنی با فروشنده را فراهم خواهد کرد. مشکلات و مسائل مطرح شده در بالا به طور قطع دلایلی هستند که می‌توان بر اساسشان سر قیمت چانه زد و آن را پایین آورد پس هزینه‌های تعمیرات متناسب با بودجه شما برای خرید خانه خواهند بود.

لوله‌کشی‌

خانه‌های قدیمی از مواد تاریخ گذشته و قدیمی ساخته‌شده‌اند

مواد استفاده شده در لوله‌کشی‌های خانه شما مبتنی بر عمر این لوله‌کشی‌ها است. خانه‌هایی که از حدود سال ۱۹۵۰ به بعد ساخته‌شده‌اند دارای لوله‌های پی وی سی هستند. لوله‌های از جنس پی‌وی‌سی از پلاستیک سخت و سفیدی ساخته‌شده‌اند که رویشان علائمی مبنی بر اندازه و درجه تحمل دمایشان ثبت شده است.

خانه‌هایی که از اواخر دهه ۹۰ به بعد ساخته‌شده‌اند ممکن است دارای لوله‌های ساخته شده از جنس پلی‌اتیلن شبکه‌ای شده یا PEX باشند که این لوله‌ها نیز از پلاستیک سخت ساخته‌شده‌اند و به رنگ‌های آبی یا قرمز موجود هستند که بیانگر خطوط لوله آب سرد یا گرم است. در حین اینکه تمام لوله‌کشی‌ها از هر جنسی به تدریج و با استفاده روزانه و گذشت زمان نیاز به تعمیرات یا تعویض پیدا می‌کنند اما در لوله‌کشی‌های قدیمی از مواد قدیمی استفاده شده است و از مسائل مهم لوله‌کشی به شمار می‌آید. به همین دلیل است که تعویض لوله‌ها در خانه‌های قدیمی ضروری می‌نماید.

خانه‌های قدیمی لوله‌هایی دارند که از موادی ساخته شده که ممکن است با گذشت زمان دچار زنگ زدن و خوردگی شوند:

  • آهن گالوانیزه شده
  • آلیاژ برنج
  • پلی باتیلن

لوله‌های ساخته شده از جنس آهن گالوانیزه شده: این لوله‌ها بیشتر از ۵۰ سال پیش در لوله‌کشی خانه‌ها به کار می‌رفتند. این لوله‌ها از جنس استیل با روکش آهن هستند. رویه آهنی با گذشت زمان دچار خوردگی شده و باعث خرابی لوله‌های لوله‌کشی‌های داخلی و بیرونی خانه می‌شود که منجر به بروز مشکلات دیگری می‌شود از قبیل:

  • رنگی شدن آب (معمولاً قرمز مایل به قهوه‌ای)
  • نشت به آب شرب خانگی
  • مسدود شدن به علت رسوب‌گذاری
  • پایین آمدن فشار آب
  • لایه‌های رسوبی در لوله یا سر دوش حمام باقی می‌مانند.
  • نشت و چکه لوله‌ها

 

لوله کشی

لوله‌های از جنس آلیاژ برنج: این لوله‌ها نیز دهه‌ها پیش در خانه‌ها استفاده می‌شد. برنج و مس شبیه هستند اما برنج منعطف‌تر است و با متصل کردن ورقه‌های برنجی به یکدیگر به همان اندازه لوله‌ها درمی‌آیند. لوله‌های برنجی هم مثل لوله‌های آهنی طی زمان فرسوده می‌شوند. در حین اینکه لوله‌های ساخته‌شده از برنج دهه‌ها عمر می‌کنند اما میزان عمر مورد انتظار این لوله‌ها بستگی به میزان مواد خورنده در آب دارد. وجود مقادیر بالایی از آهک در آب شرب خانگی می‌تواند منجر به رسوب‌گذاری و در نهایت مسدود شدن راه لوله‌های برنجی شود.

لوله‌هایی از جنس پلی باتیلن: این لوله‌ها معمولاً در خانه‌هایی استفاده می‌شدند که بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۵ ساخته شده بودند. این مواد ارزان‌قیمت بوده و کار کردن با آن‌ها آسان است اما با گذشت زمان پلی باتیلین شکننده‌تر می‌شود. مشکل اصلی اینجا است که این لوله‌ها می‌توانند بدون اینکه متوجه شوید خراب شده و صدمات سنگینی از لحاظ مالی به خانه وارد کنند.


مقالات مرتبط :


لوله‌کشی‌های قدیمی برای تخلیه فاضلاب و مسائل مهم لوله‌کشی

دریچه‌های فاضلاب که در لوله‌کشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند درست مثل سایر مواد لوله‌کشی دچار تغییر و تحول شده‌اند و این جز مسائل مهم لوله‌کشی به شمار می‌رود. خانه شما بسته به عمرش ممکن است دارای یک سیستم لوله‌کشی و دریچه‌های مناسب برای کمک به تخلیه فاضلاب نباشد.

سیستم‌های لوله‌کشی و دریچه بندی فاضلاب در خانه‌های قدیمی از نیروی جاذبه و فشار هوا برای تخلیه صحیح فاضلاب استفاده می‌کنند اما با گذشت سال‌ها از عمر خانه نحوه کارکرد این سیستم‌ها می‌تواند تحت تأثیر قرار بگیرد. شما ممکن است متوجه برخی از مشکلات شوید از جمله:

  • برخاستن بوی نامطبوع فاضلاب
  • کند تخلیه شدن فاضلاب به درون چاهک‌ها

اگر خانه شما قبل از دوره‌ای ساخته‌شده است که دریچه‌های فاضلاب مورداستفاده قرار می‌گرفتند یا دارای دریچه‌های کوچکی است این مسئله می‌تواند سرعت تخلیه پساب از چاهک‌ها را تحت تأثیر قرار داده و سیستم لوله‌کشی شما را مستعد تولید گازهای سمی و بدبو کند.

اگر متوجه مشکلاتی در رابطه با تخلیه فاضلاب خانه شدید تعویض سیستم کنونی با یک طراحی کاملاً جدید نه تنها به بهتر شدن تخلیه فاضلابتان کمک می‌کند بلکه همچنین از میزان هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید سیستم دریچه بندی فاضلاب را با سایر مواد جدیدتر جایگزین کنید مثل:

  • لوله‌های چدنی برای فاضلاب انتخاب خوبی هستند. بسیاری از متخصصان لوله‌کشی آن‌ها را تائید کرده و ضد آتش هستند و عایق‌کاری مناسبی دارند.
  • لوله‌های مسی برای فاضلاب توسط بسیاری از لوله‌کش‌های ماهر و باتجربه تائید شده‌اند، سبک هستند و کار با آن‌ها آسان است.
  • لوله‌های پلاستیکی برای فاضلاب مثل پلی وینیل کلورید (Polyvinyl Chloride) ارزان تمام شده، نصبشان آسان است و بسیاری از لوله‌کش‌های باتجربه تأییدشان می‌کنند.

خانه‌های قدیمی با لوله‌کشی کهنه و فرسوده شیرهای آبشان هم قدیمی است. کارکرد درست شیرهای باز و بسته کردن جریان آب و شیرهای کشویی فلکه‌های آب در هنگام نیاز امری ضروری است. وقتی این شیرها به مرور زمان شل شوند باعث نشت آب و مسائل مهم لوله‌کشی می‌شوند و شیرهای بد یعنی شما نمی‌توانید در مواقع اضطراری جریان آب را قطع کنید. این شیرها در مکان‌های مختلفی از خانه نصب‌شده‌اند:

لوله کشی

  • شیرهای فلکه اصلی جریان آب تمام خانه را قطع می‌کنند
  • شیرهای آب دستشویی در کنار هر کدام از توالت‌ها در دستشویی نصب‌شده‌اند
  • شیرهای آب سینک ظرف‌شویی زیر تمام سینک‌ها قرارگرفته‌اند که هر سینکی یک شیر آب سرد و یک شیر برای آب گرم دارد

اگر یک ماشین ظرف‌شویی و ماشین لباسشویی دارید هردوی این‌ها باید در کنارشان شیرهای بازو بسته کردن آب داشته باشند.

شما باید شیرهای خیلی قدیمی را که متعلق به سال‌ها پیش هستند با شیرهای نوی توپی چهارگوش تعویض کنید. این شیرها برای بستن جریان آب متکی به سر شیر کشویی نیستند در عوض یک سر شیر توپی از جنس استیل دارند که دارای ۲ حالت باز و بسته برای باز کردن و بستن آب است.

ریشه‌های درختان در سیستم‌های فاضلاب و مسائل مهم لوله‌کشی

با کهنه‌تر شدن بافت خانه کم‌کم تعداد درختان اطراف خانه بیشتر شده و ریشه‌های این درختان به در و دیوار خانه می‌پیچند. ریشه‌های قوی‌تر می‌توانند به درون لوله‌های آب و فاضلاب نفوذ کرده و باعث مسدود شدن راه آن‌ها شوند. این ریشه‌های درهم پیچیده و ضخیم می‌توانند باعث کندتر شدن روند تخلیه فاضلاب از لوله‌ها و مسدود شدن کامل لوله‌ها و مسائل مهم لوله‌کشی شوند.

مشکل زمانی بزرگ‌تر می‌شود که مواد زائد تخلیه‌شده از چاهک سینک یا توالت درون لوله‌ها گیر کنند و پایین نروند. لوله‌کش می‌تواند از یک دوربین برای بررسی درون لوله‌ها، تعیین مشکل و ارائه توصیه‌های لازم به شما در زمینه تعمیرات مورد نیاز کمک بگیرد.

لوله‌کش همچنین ممکن است به شما توصیه کند که درخت مورد نظر را قطع کنید و این در صورتی است که ماندن درخت مشکلات جدی‌تری در رابطه با سیستم لوله‌کشی شما ایجاد کند. برخی درختان ریشه‌های تهاجمی و قوی دارند که به داخل لوله‌های زیرزمینی آب و فاضلاب رشد می‌کنند و تا زمانی که این درختان جابجا نشده یا قطع نشوند رشد ریشه‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.

لوله‌کشی

آیا باید یک خانه قدیمی بخرید؟

تمام خانه‌های قدیمی به احتمال زیاد نیازمند تعمیرات هستند. خرید یک خانه قدیمی زمانی برای شما به صرفه است که قبل از اقدام به خرید ببینید که قیمت کلی خانه شامل هزینه تعمیرات و مجوز برای سکونت در بودجه شما می‌گنجد یا نه.

شما چه مهارت‌هایی دارید؟

اگر در انجام برخی کارهای دستی مهارت دارید می‌توانید از پس انجام کارهای کوچکی مثل کاغذدیواری کردن و رنگ زدن دیوارها برآیید. آیا مهارت‌های فنی در امور برق یا لوله‌کشی دارید؟ بیشتر کسانی که خانه می‌خرند این مهارت‌ها را ندارند و همین‌جا است که نیاز به متخصصین امر احساس می‌شود که این یعنی تعمیرات قرار است هزینه بیشتری در پی داشته باشد. در مورد انجام تعمیرات خانگی ابتدا به محدودیت‌های مالی خود توجه داشته باشید و سپس به دنبال پیمانکاران متخصص در این زمینه‌ها باشید.

آیا آماده روبه رو شدن با هر وضعیتی هستید؟

زندگی در خانه‌های قدیمی به معنی داشتن آمادگی برای روبه رو شدن با هر وضعیتی که رخ بدهد است. حتی اگر تعمیرات مورد نیاز را انجام دهید و نظارت دقیق در حین انجام این تعمیرات داشته باشید سایر چیزها ممکن است بعداً مشکل‌زا شوند. آماده بودن برای روبه رو شدن با مشکلاتی که بعدها ممکن است در خانه پیش آید خوب است. حتماً از داشتن بودجه مالی برای مواقعی که مشکلات ناگهانی پیش می‌آیند مطمئن شوید بعد می‌توانید با خیال راحت برای تعمیرات آتی آمادگی کسب کنید.

هزینه تعمیرات چقدر خواهد بود؟

ابتدا از یک تعمیرکار بخواهید هزینه کلی را برای شما برآورد کند ولی دقت کنید که آن شخص حتماً متخصص باشد یعنی مثلاً یک متخصص برق و سیم‌کشی برای بررسی و برآورد هزینه‌های برق و سیم‌کشی و یک لوله‌کش برای بررسی و برآورد تمام مسائل مربوط به آب و لوله‌کشی‌ها نیاز دارید. قبل از اعلام پیشنهاد برای خرید خانه ابتدا هزینه‌های تعمیرات را محاسبه کنید تا بتوانید این هزینه‌ها را با بودجه خود مطابقت دهید.

لوله‌کشی

در هنگام وارسی خانه حتماً باید یک لوله‌کش حضور داشته باشد

وارسی خانه بخشی از روند خرید خانه محسوب می‌شود. یک وارسی معمول شامل بررسی مشکلات مربوط به لوله‌کشی و نیز سایر نواحی بالقوه مشکل‌زای خانه می‌شود. کسی که برای وارسی خانه‌ای که قرار است بخرد پول پرداخته است می‌تواند سیفون توالت‌ها را بررسی کند، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و سایر تجهیزات خانگی را روشن و خاموش کند و فشار آب را در خانه امتحان کند اما این شامل وارسی لوله‌کشی‌های قدیمی برای تشخیص مشکلات بالقوه در آن‌ها نمی‌شود.

به این منظور یک لوله‌کش استخدام کنید. اگر شما با تیم فنی لوله‌کشی متخصص در شهرتان تماس بگیرید آن‌ها می‌توانند یک قرار ملاقات با شما ترتیب بدهند تا به وارسی دقیق لوله‌کشی‌های خانه شما و تشخیص مشکلات احتمالی آن اقدام کنند.

تیم فنی لوله‌کشی متخصص دارای لوله‌کش‌های متخصص و مجاز است که دارای مجوز از نهاد فنی برای تشخیص نشتی لوله‌کشی‌ها یا هر پروژه مرتبط در این زمینه هستند. آن‌ها می‌توانند خدمات دیگری کنار وارسی و تشخیص مشکلات لوله‌کشی شما ارائه کنند تا مطمئن شوند که لوله‌کشی‌های سرتاسر خانه به درستی کار می‌کنند از جمله:

  • نصب و به‌روزرسانی
  • نگهداری و تعمیرات سیستم و پاک‌سازی
  • تعمیرات معمول لوله‌ها
  • خدمات فوری لوله‌کشی

لوله‌کشی

تیم لوله‌کشی با استفاده از دوربین‌های مخصوص سریعاً مشکلات مربوط به لوله‌کشی خانه شما را تشخیص می‌دهد تا درگیر مسائل مهم لوله‌کشی نشوید. دوربین به آن‌ها کمک می‌کند دلیل نشتی، انسداد و سایر مشکلات بالقوه لوله‌کشی را متوجه بشوند. این موارد شامل تشخیص ریشه‌های درختانی می‌شود که تا نزدیکی خطوط لوله‌های آب و فاضلاب پیشروی کرده‌اند.

تیم فنی می‌تواند از طریق شناسایی نشتی‌های جزئی که در معرض دید نیستند و می‌توانند باعث بروز مشکلات بزرگ‌تری مثل رسوب‌گذاری، فرسودگی و تخریب لوله‌ها شوند مراقبت‌های پیشگیرانه به عمل آورد.

اگر به موقع جلوی این نشتی‌های جزئی گرفته نشود آبی که به بیرون تراوش می‌کند می‌تواند صدمات ساختاری و زیربنایی به خانه وارد کند. معمولاً نشتی‌های زیر لوله فاضلاب سینک و زیر گرم‌کن‌ها جلب توجه نمی‌کنند. نشتی آب یا فاضلاب بسته به مکان خود می‌تواند باعث رشد کپک روی صفحات درونی و بیرونی لوله‌ها شود. نشت آب همچنین باعث می‌شود که سطوح چوبی آشپزخانه یا خانه جمع شده یا رنگ خود را از دست بدهد.

یک متخصص در زمینه لوله‌کشی می‌تواند با وارسی لوله‌ها این نشتی‌های مخفی و مداوم را که به خانه صدمه می‌زنند پیدا کند بنابراین شما از قبل خواهید دانست که علاوه بر لوله‌کشی چه نوع تعمیرات دیگری نیز ممکن است ضروری باشد.

هزینه وارسی و کار لوله‌کشی

قبل از خرید یک خانه قدیمی اجرای وارسی‌های تخصصی لوله‌کشی و برآورد میزان کار مورد نیاز برای انجام تعمیرات احتمالی می‌تواند به شما برای تصمیم‌گیری در این مورد کمک کند که آیا خانه ارزش انجام تعمیرات را دارد یا نه.

هزینه وارسی‌های اولیه لوله‌کشی بر اساس نرخ پیمانکار متغیر است اما معمولاً بین ۵۰ الی ۱۵۰ دلار هزینه در بر دارد. طی انجام وارسی لوله‌کش کل سیستم لوله‌کشی خانه را بررسی می‌کند که شامل موارد زیر است:

  • لوله‌ها
  • تجهیزات نصب‌شده
  • خطوط آب‌رسانی
  • سیستم‌های دفع فاضلاب
  • سیستم‌های مجاری فاضلاب و تهویه
  • سیستم‌های تخلیه پساب در درون و بیرون خانه

لوله‌کشی

تمام این نواحی به منظور وجود مشکلات فعلی یا احتمالی وارسی می‌شوند.

بر اساس نوع مشکلی که طی جریان وارسی تشخیص داده شود شما ممکن است نیاز به اضافه کردن هزینه تعمیرات روی مبلغ کلی خانه داشته باشید. شما می‌توانید به میانگین آمارهای کشوری مراجعه کنید تا تخمینی از میزان هزینه احتمالی دستتان آید.

وارسی فاضلاب معمولاً پرهزینه‌تر از وارسی معمولی خانه است. طبق گزارش موسسه نوسازی شهری Helper Home & Garden هزینه این نوع وارسی‌ها از ۱۰۰ تا ۸۰۰ دلار است که بر اساس عوامل ذیل تعیین می‌شود:

  • اگر وارسی‌های تخصصی مستقل از سایر کارهای مربوط به لوله‌کشی انجام شود
  • طول لوله‌ها
  • میانگین نرخ‌های محلی
  • بسته به اینکه تصاویر گرفته شده سریعاً در یک نمایشگر مورد بررسی قرار بگیرند یا ضبط شوند تا در فرصت دیگری مورد بررسی قرار بگیرند

مواد استفاده شده در لوله‌کشی‌ها تا چه مدت ماندگار هستند؟

طول عمر مورد انتظار برای مواد لوله‌کشی می‌تواند بر اساس محل قرار گرفتن و نوع آبی که خانه دارد متغیر باشد هرچند دستورالعمل‌هایی وجود دارد که می‌توانید هنگام انتخاب جنس لوله‌ها مد نظر قرار دهید.

مواد مختلفی که در تولید لوله‌ها به کار می‌روند از نظر طول عمر با یکدیگر متفاوت هستند

  • لوله‌های چدنی دارای طول عمر بالا هستند چه روکار باشند یا توکار می‌توانند تا ۶۰ سال عمر کنند.
  • لوله‌های پی‌وی‌سی و آکریلونیتریل – بوتادین- استرین (Acrylonitrile-Butadiene-Styrene) یا به اختصار ABS می‌توانند تا ۸۰ سال عمر کنند.
  • خطوط لوله‌های آب از جنس مس تا ۷۰ سال می‌توانند عمر کنند درحالی‌که لوله‌های پلاستیکی آب طول عمرشان تا ۷۵ سال برآورد می‌شود.

آب‌گرم‌کن‌ها نیز با هم متفاوت هستند

  • آب‌گرم‌کن‌های قدیمی معمولاً ۱۲ سال عمر می‌کنند
  • آب‌گرم‌کن‌های دیواری بدون مخزن تا ۱۰ سال عمر می‌کنند

سایر موارد لوله‌کشی مثل بست ها و متصل‌کننده‌ها، سر دوش‌ها، سینک‌های ظرف‌شویی و سایر تجهیزات اگر از آن‌ها به درستی استفاده شود تا مدت نامعلومی دوام می‌آورند.

در مجموعه لوله‌کشی متخصصان می‌توانند به شما کمک کنند تا تصمیم بگیرید که بر اساس نیاز و بودجه‌ای که دارید چه نوع مواد لوله‌کشی مناسب استفاده در خانه شما است. کارکنان متخصص و فنی همه تلاش خود را برای درک و رفع نیازهای شما انجام خواهند داد.

لوله‌کشی

مجوزها و کدهای لازم برای تعمیرات را در نظر بگیرید

برخی مجوزها برای انجام انواع خاصی از تعمیرات لوله‌کشی نیاز است که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تعویض گرم‌کن آب
  • تعویض لوله‌کشی زیرزمینی
  • تعمیر یا تعویض لوله‌های توکار داخل دیوارها، زیر کف یا پشت‌بام
  • نصب لوله‌های جدید
  • نصب سرویس‌های جدید آب‌رسانی، مجاری و ایجاد چاه‌های تخلیه فاضلاب برونی

نرخ مجوزهای لازم می‌تواند بر اساس اندازه و پیچیدگی نوع لوله‌کشی متغیر باشد. در برخی موارد نرخ‌ها همچنین بر اساس تعداد تجهیزات نصب‌شده یا تعداد و طول لوله‌های آب، ناودان و فاضلاب تعیین می‌شوند. مجوزها از طرف نهاد شهرداری در منطقه شما صادر می‌شوند. این مجوزها ممکن است برای شما یا پیمانکار لوله‌کشی که در استخدام شما است صادر شود.

تیم لوله‌کش می‌تواند در صورت لزوم برای اخذ مجوز جهت تعمیرات لوله‌کشی خانگی‌تان به شما کمک کند و آن‌ها با تمام کدهای محلی توافقنامه همکاری دارند. شما همیشه باید برای انجام کارهایی که نیازمند اخذ مجوزهای ساختمانی است با یک متخصص تماس بگیرید. این کارها شامل موارد زیر می‌شود:

  • نصب مواد جدید لوله‌کشی
  • تشخیص و رفع عیوب مربوط به آب‌گرم‌کن
  • سیستم‌های فاضلاب دچار نشتی
  • شکستگی و نشت خطوط لوله فاضلاب

هرگز یک نشتی را هرچند جزئی باشد نادیده نگیرید. با گذشت زمان و فرسوده‌شدن و شکننده‌تر شدن لوله‌ها ممکن است ترک بردارند و یک نشتی کوچک تبدیل به یک مشکل بزرگ شود. چه نیاز به وارسی لوله‌کشی‌های یک خانه قدیمی داشته باشید و چه با مشکلات خاصی در زمینه لوله‌کشی مواجه شوید افراد فنی و متخصص می‌توانند خدمات زیادی به شما ارائه کنند از جمله:

  • تضمین کار و تخصص تمام فنی کاران و قسمت‌های فعال
  • قیمت‌های شفاف
  • رفع مشکلات لوله‌کشی در اسرع وقت
  • عدم دریافت هزینه اضافی در خدمات بعدی
  • خدمات ما ۲۴ ساعت هفته دایر هستند
  • تعیین وقت قبلی
  • تعیین وقت در مواقع تعطیلی بدون دریافت هزینه اضافی

هر زمان که خواستید با تیم فنی و بامهارت تماس بگیرید تا یک وقت ملاقات برای مسائل مهم لوله کشی ترتیب دهند یا در شرایط اضطراری به شما کمک کنند. چه صاحب یک خانه قدیمی باشید و چه بخواهید یک خانه قدیمی بخرید می‌توانید همیشه روی کمک آن‌ها برای وارسی لوله‌کشی‌ها و دریافت توصیه‌های لازم در مورد اینکه چه نوع تعمیرات یا تعویض‌هایی نیاز است حساب کنید.

در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که قبل از اقدامی حتما با متخصصان صحبت کنید زیرا آن‌ها می‌توانند هزینه‌های مربوط به تعویض لوله‌کشی‌های خانه‌های قدیمی و مسائل مهم لوله‌کشی را برآورد کنند و با این کار موجبات آرامش خاطر مشتریانشان را برای انجام این هزینه‌ها فراهم کنند.

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.