اگر متوجه بشوید آب لوله به رنگ زرد درآمده است ممکن است شک کنید که قابل‌نوشیدن هست یا خیر و این‌که چطور این مشکل را برطرف کنید. در اکثر موارد آب زرد بی‌ضرر بوده و حل کردن مشکل ساده است. تصمیم‌گیری درباره این‌که منبع آب و یا لوله‌کشی داخلی باعث زرد شدن آب بوده است یا خیر اولین قدمی است که باید بردارید. زمانی که علت را پیدا کردید از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا بهترین روش تعمیر را به شما ارائه دهد. در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی و تبدیل آب زرد شیر خانگی به حالت عادی و آشامیدنی می‌پردازیم.

 

روش اول | اطمینان حاصل کردن از علت مشکل

 برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی

۱ . تا زمانی که از علت مشکل مطمئن نشدید از آب لوله استفاده نکنید.

بااینکه بی‌رنگی آب می‌تواند بی‌ضرر باشد، بی‌خطرترین راه این است که از این آب استفاده نکنید تا بفهمید دلیل زرد شدن آنچه بوده است. تا زمانی که از علت این مشکل مطمئن نشده‌اید از آب‌معدنی استفاده کنید و از پخت‌وپز و شست‌وشو با این آب خودداری کنید.

برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی

۲ . چند دقیقه شیر آب را باز بگذارید تا ببینید آیا رنگ آب به حالت عادی برمی‌گردد یا خیر.

اگر آب بعد از چند دقیقه به رنگ طبیعی برگردد احتمالاً ایراد از لوله‌کشی منزلتان است. برای برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی باید با یک لوله‌کش تماس بگیرید تا از علت دقیق آن باخبر شوید. اگر رنگ آن تغییری نکرد و زرد باقی ماند احتمالاً مشکل از لوله‌کشی اصلی شهر است.

  • اگر بعد از چند دقیقه رنگ آب به حالت طبیعی برگشت بازهم از نوشیدن و پخت‌وپز و شست‌وشو با این آب خودداری کنید تا از علت اصلی باخبر شوید.

برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی

۳ . از همسایگان سؤال کنید که آیا آن‌ها هم شاهد تغییراتی در آب لوله خود شده‌اند یا خیر.

برای برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی از همسایگان سوال کنید این کار به شما کمک می‌کند تا از وسعت مشکل باخبر شوید. اگر همسایگانتان نیز شاهد بی‌رنگی در آب بودند احتمالاً مشکل خارج از خانهٔ شما است. اما اگر آب لوله همسایگان زرد نشده بود مشکل باید توسط یک لوله‌کش بررسی شود.

  • برای باخبر شدن از وسعت این مشکل شاید لازم شود از همسایگان اطراف و حتی خانه‌های نزدیک خود سؤال کنید.

چگونه آب زرد از شیرآب را برطرف کنیم

 ۴ . با مسئول آب تماس بگیرید تا بفهمید که آیا مشکل آب در سطح شهر وجود دارد یا خیر.

اگر مشکل آب فقط محدود به خانه شما نمی‌شد احتمالاً مشکل از تجمع رسوبات در طول خط لوله است. برای برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی به‌سرعت با مسئول آب تماس بگیرید و بپرسید که مشکل از کجاست و این‌که آیا باید از آب‌معدنی استفاده کنید یا خیر.

  • از مسئول آب بپرسید که آیا اخیراً منبع آب تغییر کرده است یا خیر چراکه ممکن است این علت زردی آب باشد.

برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی

۵ . چک کنید که آیا محل زندگی شما نزدیک تالاب هست یا خیر.

اگر اخیراً به یک‌خانه نقل‌مکان کرده‌اید و رنگ آب زرد است این تغییر رنگ بی‌ضرر است اگر که محل زندگی جدید نزدیک به چندین تالاب باشد. هنگامی‌که آب از خاک‌های زغالی عبور می‌کند و سپس از فیلتر رد می‌شود معمولاً رنگ زرد به خود می‌گیرد. برخلاف ظاهر ناخوشایندی که دارد، آبی که در ابتدا با باتلاق تماس داشته است کاملاً بی‌ضرر است.

  • این اتفاقات در آمریکا معمولاً در بخش‌های جنوب شرقی، شمال غربی، شمالی، و در اطراف دریاچه‌های بزرگ رخ می‌دهد.

برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی

۶ . تشخیص رنگ زرد از رنگ متمایل به سبز.

برای برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی درحالی‌که رنگ زرد در آب معمولاً بی‌ضرر است، رنگ سبز و یا سبز-آبی معمولاً نشان‌دهنده این است که لوله‌کشی مسی خانه شما زنگ‌زده است. به‌سرعت با یک لوله‌کش تماس بگیرید و تا زمانی که مشکل حل شود از آب‌معدنی استفاده کنید.

  • مصرف آبی که زنگ مس در آن وجود دارد باعث استفراغ و بروز مشکلات گوارشی می‌شود.

 

روش دوم | برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی با فیلتر کردن آب

 برطرف کردن زنگ آب شیرآلات

۱ . اگر مشکل از بیرون خانه است سعی کنید آب‌خانه را از فیلتر رد کنید.

اگر نزدیک تالاب‌ها زندگی می‌کنید و یا شهر شما دچار مشکل رسوب در لوله‌ها شده است ممکن است تصمیم بگیرید که آب خانه را از فیلتر رد کنید. با مسئول آب تماس بگیرید و مطمئن شوید که آن آب قابل‌مصرف است. اگر این‌طور بود و شما قصد داشتید این مشکل رنگ را حل کنید، نصب یک سیستم فیلتر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

  • می‌توانید یک سیستم فیلتر را از اکثر فروشگاه‌های لوازم‌خانگی تهیه کنید.

برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی

۲ . از یک متخصص بپرسید که دقیقاً کدام سیستم فیلتر برای برطرف کردن نیازهای شما مناسب است.

برای برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی مشاوره کردن با یک لوله‌کش به شما کمک می‌کند تا یک سیستم فیلتر که به‌راحتی نصب می‌شود و مشکل رنگ آب را حل می‌کند پیدا کنید. قبل از خریداری این سیستم نظر چند متخصص در این زمینه را بپرسید.

برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی

۳ . اگر مشکل شما مربوط به رسوبات است یک سیستم فیلتر آب نصب کنید.

اکثر فیلترهای آب رسوبات، آثار مخروبه، و بعضی از باکتری‌ها را از آب جدا می‌کنند و معمولاً اثری روی ویروس‌ها ندارند. اگر مطمئن هستید که مشکل از رسوبات حاصل از زنگ‌زدگی و خاک زغالی است، نصب سیستم فیلتر مشکل را حل می‌کند.

  • اگر آب‌لوله‌کشی شما طعم ناخوشایندی دارد، فیلترهایی با عناصر زغال چوب در داخل خود این طعم را از بین می‌برند.

برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی

۴ . از یک پاک‌کننده برای استریلیزه کردن آب استفاده کنید.

پاک‌کننده‌های آب با استفاده از نور UV یا مواد شیمیایی هرگونه پاتوژن، ویروس، رسوب، و یا آثار مخروبه که ممکن است به‌صورت طبیعی در آب وجود داشته باشند را از بین می‌برد. یکی از اشکالات این پاک‌کننده‌ها این است که بر طعم ناخوشایند آب هیچ اثری ندارند.

  • اگر مشکل اصلی شما با آب بی‌رنگ خانه طعم و یا بوی بد آن است بهتر است از یک سیستم فیلتر دیگر استفاده کنید.

 

روش سوم | تعویض لوله‌کشی زنگ‌زده

 برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی

۱ . اگر تجربه ندارید به‌هیچ‌وجه سعی در تعویض لوله‌کشی زنگ‌زده نداشته باشید.

برای برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی تعمیر و یا تعویض لوله‌کشی زنگ‌زده معمولاً برای یک لوله‌کش غیرحرفه‌ای کار خطرناکی است. اگر شما یک لوله‌کش حرفه‌ای نیستید و یا تجربه‌ای در این کار ندارید از تعویض لوله‌کشی خانه خودداری کنید.

  • تعمیر لوله‌کشی زنگ‌زده توسط خودتان می‌تواند آسیب‌های جدی به خودتان و یا خانه‌تان وارد کند.
  • اگرچه ممکن است این‌گونه به نظر برسد که تعویض لوله‌کشی توسط خودتان باعث جلوگیری از خرج زیاد می‌شود ممکن است شما کار را خراب‌تر کنید و ضررهای مالی به نسبت بیشتری را در طولانی‌مدت به خود وارد کنید.

برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی

۲ . با یک متخصص تماس بگیرید تا از علت تغییر رنگ آب‌لوله‌کشی باخبر شوید.

برای برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی یک لوله‌کش می‌تواند با مشکل لوله‌کشی داخلی را پیدا کند و بهترین روش برای تعمیر آن را به کار بگیرد. اگر اطمینان داشتید که مشکل تغییر رنگ آب‌لوله‌کشی از لوله‌های اصلی نیست با یک لوله‌کش تماس بگیرید.

  • درحالی‌که به دنبال یک لوله‌کش هستید رزومهٔ شرکتشان را نیز بررسی کنید. با شرکت‌هایی که تعداد زیادی بازخورد منفی دارند تماس نگیرید چراکه یک لوله‌کش غیرحرفه‌ای می‌تواند ضررهای بیشتری به خانه شما وارد کند.

 برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی

۳ . نظر چند لوله‌کش را بپرسید تا به یک جمع‌بندی کلی برسید.

برای برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی قبل از تصمیم‌گیری حداقل با ۲ یا ۳ لوله‌کش تماس بگیرید در این صورت ایده‌های بیشتری درباره علت تغییر رنگ آب می‌گیرید و بهترین و کم‌خرج‌ترین راه تعمیران را پیدا می‌کنید.

  • در رابطه با لوله‌کشی ارزان‌ترین راه‌حل لزوماً بهترین راه نیست. لوله‌کشی را انتخاب کنید که بیشترین سابقه و بهترین بازخوردها از مشتریان قبلی را دارد.

برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی

۴ . ضمانت‌نامه خانه را بررسی کنید تا ببینید شامل لوله‌کشی هم می‌شود یا خیر.

بسته به علت مشکل و نوع تعمیر موردنیاز ممکن است گارانتی خانه شامل لوله‌کشی زنگ‌زده باشد. بعد از فهمیدن علت مشکل با شرکت بیمه تماس بگیرید تا بدانید مخارج خارج از بیمه چقدر خواهد بود.

  • اگر کپی از گارانتی منزلتان ندارید با شرکت بیمه خود تماس بگیرید. به‌عنوان یک مشتری باید برای یک کپی جدید درخواست بدهید.

مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع برطرف کردن آب زرد شیرآلات خانگی می‌پردازیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.