تشک خواب نه تنها کالایی گران قیمت است بلکه در سلامتی انسان هم تاثیر دارد. خوشبختانه اغلب افراد از مزایای تمیز کردن تشک خواب اطلاعات کافی دارند و به صورت مرتب تشک را گردگیری و نظافت می کنند. هنگامی که لکه ای روی تشک دیدید از مواد شیمیایی قوی و محصولات تمیز کننده آسیب رسان استفاده نکنید. بسیاری از لکه ها بدون نیاز به شوینده ها ولکه برهای قوی هم پاک می شوند. تمیزکننده های خانگی بهترین پاک کننده های طبیعی و کم خطر هستند که می توانید همیشه از آن ها استفاده کنید. پین روک این بار برای از بین بردن لکه رنگ از روی تشک پاک کننده های ساده ای را معرفی می کند. برای حذف لکه های رنگ از روی تشک تا وقتی که لکه هنوز تازه است شانس بیشتری دارید و با حداقل زحمت می توانید محل لکه را کاملا تمیز کنید. البته ما در مقاله ای جدا به صورت مفصل در مورد نحوه‌ی شستشوی تشک صحبت کرده‌ایم. حتما زمان بگذارید و مطالعه آن را از دست ندهید!

تمیز کردن لکه های رنگ بر پایه آب

تمیز کردن لکه های رنگ بر پایه آب

بهترین متخصص با کمترین قیمت

پیش از آنکه برای از بین بردن لکه رنگ از روی تشک کاری انجام دهید باید جنس لکه را شناسایی کنید. تمیز کردن رنگ های برپایه آب مانند آبرنگ و گواش خیلی ساده تر است. در صورتی که لکه هنوز خیس است فورا چند برک دستمال کاغذی روی آن قرار دهید. با این روش تا حد امکان رنگ های اضافی به دستمال کاغذی می چسبند. برای پاک کردن لکه های خشک شده نیز ابتدا آن ها را با کمک ناخن یا کاردک از روی تشک بتراشید و دقت کنید که پارچه تشک را سوراخ نکنید.

سپس برای از بین بردن لکه رنگ از روی تشک ، با صبوری توسط یک دستمال مرطوب روی لکه ضربه بزنید تا تمام لکه را تمیز کنید. برای لکه های سرسخت می توانید در یک ظرف محلول مایع ظرف شویی و آب تهیه کرده و دستمال خود را با این محلول مرطوب کنید. اما پس از پاک شدن لکه حتما باید با دستمال مرطوب دیگری مایع ظرفشویی را از روی تشک پاک کنید. در پایان اگر تشک خیلی خیس شده است، آن را با سشوار خشک کنید. برای پاگ کردن لکه جوهر از روی تشک مطلب دیگری نوشته شده که خواندنش را توصیه می کنم.

مقالات مرتبط:

از بین بردن لکه رنگ از روی تشک با تربانتین

از بین بردن لکه رنگ از روی تشک با تربانتیناز بین بردن لکه رنگ از روی تشک

اگر به نقاشی با رنگ روغن علاقه داشته باشید، احتمالا یک قوطی تربانتین هم در خانه دارید.تربانتین از انگم درخت فراوری شده و حلال رنگ روغنی است. پس زمانی که مقداری رنگ روغن روی تشک لکه ایجاد کرد، برای از بین بردن لکه رنگ ، پیش از خشک شدن ، با کاردک رنگ را از روی تشک جمع کنید و حواستان باشد لکه را گسترش ندهید. در مرحله بعد مقداری تربانتین روی یک دستمال حوله ای بریزید و روی لکه رنگ ضربه بزنید تا تمامی لکه تمیز شود. سپس با دستمال مرطوب و آب، تشک را تمیز کنید. ابتدا تربانتین را روی قسمت کوچکی امتحان کنید و اگر رنگ اصلی تشک تغییر نکرد روی محل لکه از این ماده روغنی به شکل ضربه ای استفاده کنید. اگر محل لکه رنگ کوچک است از گوش پاک کن برای پاک کردن لکه رنگ استفاده کنید.

اگر تشک رنگی شود برای از بین بردن لکه رنگ از روی تشک چه کارهایی انجام می دهید؟ تجارب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    25-07-2020

    سلام من خوشخوابم آبرنگی شده چیکار کنم؟😓😓این چیزایی که شما میگی را هم ندارم😓😞😐

    سارا 25-07-2020

    سلام من خوشخوابم آبرنگی شده چیکار کنم چیزایی که شما می گی راهم ندارم😓😞😐