بسته به این که آیا شیر آب شما از اول در جای خود قرار داشت یا اینکه آن را برداشتید و خودتان آن را نصب کردید، شاید نام تجاری آن را نشناسید یا به خاطر نداشته باشید. تا زمانی که شیر آب شما مشکل نداشته باشد، مسئله بزرگی به نظر نمی‌رسد و شما مطمئن نیستید که چگونه آن را تعمیر کنید. خوشبختانه، چند روش وجود دارد که می‌توانید بفهمید مارک یا برند شیر آب شما چیست. در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع تشخیص برند شیرآلات می‌پردازیم.

 

 روش اول | بررسی و تشخیص برند شیرآلات خانگی

تشخیص مارک شیرآلات

۱ . دسته‌های شیر آب را تمیز کرده و آرم آن را بررسی کنید.

برای تشخیص برند شیرآلات خانگی دسته‌های شیر آب را تمیز کرده و آرم آن را بررسی کنید. برای اطمینان از عدم پوشاندن نام و نام تجاری آرم و لعاب، شیر آب و دسته‌ها را با یک ماده پاک کننده چند منظوره یا شیشه پاک کن اسپری کنید. ببینید کلمات یا اشکالی وجود دارد که بتواند یک مارک خاصی را نشان دهد یا خیر.

تشخیص برند شیرآلات خانگی

۲ . تمام قسمت‌های شیر آب را زیر یک چراغ‌قوه نگاه کنید.

برخی از نام‌های تجاری و آرم‌های موجود در شیر آب بسیار کوچک هستند و یا به قسمت‌های شیر آب وصل می‌شوند. برای مشاهده بهتر شیر آب، یک چراغ‌قوه را روی آن نگه‌دارید و به آن دقت کنید. حتماً منحنی‌های شیر آب و دستگیره‌ها را نگاه کنید تا مطمئن شوید که نمای کم‌رنگی از نام تجاری شیر آب را از دست نمی‌دهید.

تشخیص برندد شیرآلات

۳ . اگر آرمی وجود ندارد، به دنبال شماره مدل بگردید.

اگر آرمی وجود ندارد، برای تشخیص برند شیرآلات خانگی به دنبال شماره مدل بگردید. اگرچه احتمال کمتری وجود دارد، اما ممکن است به‌جای یک نام تجاری یا آرم، یک عدد روی شیر آب قابل‌مشاهده باشد. اگر شماره‌ای پیداکرده‌اید اما هیچ اطلاعاتی در مورد سطح شیر آب وجود ندارد، سعی کنید شماره را به‌صورت آنلاین جستجو کنید. اگر کل شماره مدل را جستجو کنید، ممکن است صفحه وب شرکت را پیدا کنید.

انتخاب برند شیرآلات

۴ . اگر به‌تازگی شیر آب را خریداری کرده‌اید، به دنبال کتابچه راهنمای شیر آب بگردید.

اگر به‌تازگی شیر آب را خریداری کرده‌اید، به دنبال کتابچه راهنمای شیر آب بگردید. برای تشخیص برند شیرآلات خانگی بسیاری از مواردی که خریداری می‌کنید همراه با یک دفترچه راهنما یا یک بسته اطلاعاتی کوچک است. به اطراف خانه خود نگاه کنید تا ببینید که آیا می‌توانید کتابچه راهنمای استفاده از شیر آب را پیدا کنید یا خیر.

 

روش دوم | پیدا کردن برش و شمارش نوارهای آن

شیرآلات خانگی

۱ . قبل از جدا کردن شیر آب، منبع آب را ببندید.

برای تشخیص شیرآلات خانگی قبل از جدا کردن شیر آب، منبع آب را ببندید. برای خاموش کردن منبع آب خود، به دنبال دریچه‌ای باشید که بستن آن باعث می‌شود از جاری شدن آب جلوگیری شود. دریچه‌های توقف معمولاً در زیر یا نزدیک لوله آب قرار دارند و به‌طورمعمول دارای کروم و شکل بیضی هستند. دریچه را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا دیگر نتوانید قبل از جدا کردن شیر آب آن را بازکنید. اگر با شیر آبگیر کار می‌کنید، شیرها باید در زیر ظرف‌شویی قرار داشته باشد.

اگر نمی‌توانید دریچه توقف را پیدا کنید، ممکن است نیاز باشد که کل دسترسی خانه خود به آب را ببندید. برای این کار شیر آب اصلی را پیداکرده و آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. شیر آب اصلی به‌احتمال‌زیاد در نزدیکی کنتور آب شما قرار دارد.

شیرآلات خانگی

۲ . از یک پیچ‌گوشتی استفاده کنید تا پیچ و دسته شیر را جدا کنید.

برای تشخیص برند شیرآلات خانگی از یک پیچ‌گوشتی استفاده کنید تا پیچ و دسته شیر را جدا کنید. با یک پیچ‌گوشتی تخت، پیچ نشانگر که معمولاً در قسمت بالای دسته قرار دارد را، بیرون بیاورید. هنگام خارج کردن آن، باید سرپیچ را در مرکز دسته ببینید. این پیچ را با پیچ‌گوشتی خود جدا کنید، دسته را جدا کنید و همه‌چیز را کنار بگذارید.

نشخیص کیفیت

 ۳ . سرشیر را در قسمت بالای پیچ شیر قرار دهید.

در این مرحله، سرشیر را در قسمت بالای پیچ شیر قرار دهید. پیچ شیر آب یک قطعه استوانه‌ای است که قسمت‌های متحرک را در قسمت داخلی تشکیل می‌دهد، درحالی‌که سرشیر قطعه‌ای از جنس فلز است که در بالای پیچ شیر آب شما قرار دارد و اجازه می‌دهد تا شیر آب‌باز و بسته شود.

کیفیت شیرآلات

۴ . یک خط را با ماژیک تیره کنید.

در تشخیص برند شیرآلات خانگی از یک نشانگر دائمی برای سیاه کردن هر یک از خلال‌ها استفاده کنید تا بتوانید تعداد آن‌ها را بشمارید.

تشخیص مارک شیر آب آشپزخانه

۵ . تمام خلال‌ها را بشمارید تا زمانی که به خطوط مشخص‌شده برسید.

در تشخیص برند شیرآلات خانگی از نوار مشخص‌شده به‌عنوان نقطه شروع استفاده کنید. هر چرخش را بشمارید و هنگامی‌که به خط رسیدید، نگه‌دارید. این تعداد خطوط شماست.

 

روش سه | شناسایی با شکل و اندازه

تشخیص برند شیر آب آشپزخانه

۱ . شیرهای دلتا را با قلاب شکل “D” را پیدا کنید.

اگر قلاب شکل “D” باشد، ممکن است یک شیر آب دلتا در دستان خود داشته باشید. مارک‌های دیگری که قلاب به شکل “D” دارند، شامل Moen و Mixet هستند.

تشخیص مارک شیرآلات

 ۲ . یک شیر آب استاندارد آمریکایی با سرشیر ۲۲ شیار ای را داشته باشید.

این بدان معناست که قلاب در بالای پیچ دارای ۲۲ قسمت است که از آن خارج می‌شوند. American Standard یکی از مارس‌های متداول است که این تعداد خاص از اسپلین ها را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین اگر ۲۲ شیار را روی قلاب خود بشمارید، ممکن است شیر آب شما یک شیر آب استاندارد آمریکایی باشد.

برای چک کردن دوباره، آن را اندازه بگیرید. اگر اندازه ۰٫۳۷۵ اینچ (۰٫۹۵ سانتی‌متر) داشته باشد، احتمالاً یک مدل استاندارد آمریکایی قدیمی است و اگر ۰٫۴۳۸ اینچ (۱٫۱۱ سانتی‌متر) اندازه‌گیری کنید، احتمالاً یک مدل استاندارد آمریکایی فعلی است.

تشخیص مارک شیرآلات خانگی

۳ . شیرهای فیشر را با پیچ‌های ۰٫۳۹ اینچی (۰٫۹۹ سانتی‌متر) آن‌ها تشخیص دهید.

در تشخیص برند شیرآلات خانگی برای اندازه‌گیری پیچ‌ها، از یک خط کش یا نوار اندازه‌گیری استفاده کنید. اگر اندازه ۰٫۳۹ اینچ (۰٫۹۹ سانتی‌متر) باشد، این احتمال وجود دارد که شما یک شیر آب فیشر داشته باشید. برای بررسی دوباره، شیارهای روی قلاب را حساب کنید. فیشرها به‌طورمعمول ۱۲ شیار دارند. برخی دیگر از مارس‌های تجاری که دارای پیچ با اندازه ۰٫۳۹ اینچ (۰٫۹۹ سانتی‌متر) هستند عبارت‌اند از بردلی، الکای، سیرز و یونیورسال روند.

تشخیص برند شیرآلات

۴ . یک شیر آب T&S توسط ضخامت موجود در پیچ شیر آن را تشخیص دهید.

برخلاف بسیاری از مارس‌های دیگر، شیرهای T&S دارای ضخامت‌هایی هستند که از هر طرف به پیچ شیر می‌چسبند. این برآمدگی‌ها در نزدیکی محل قرارگیری دسته از پیچ قرار دارند. در تشخیص برند شیرآلات خانگی اگر متوجه مقداری فلز اضافی می‌شوید که از شیر آب در این منطقه خارج می‌شود، ممکن است یک شیر آب T&S باشد.

۵ . شیرهای شیکاگو را با دسته گلوله‌ای شکل آن‌ها تشخیص دهید.

برای تشخیص برند شیرآلات خانگی از نزدیک به شکل دسته‌های شیر آب خود نگاهی دقیق بیندازید. اگر کاملاً گرد هستند و به نظر نمی‌رسد نقاط و لبه‌های تیزی داشته باشند، احتمالاً نام تجاری شیر آب شما (Chicago Faucet) است.


مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع تشخیص برند شیرآلات پرداختیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.