شما تصمیم می‌گیرید که یک همستر خانگی خریداری کنید و اگر راهنمای خرید همستر ما در مورد انواع گونه‌های همستر را خوانده باشید احتمالاً می‌دانید که کدام گونه از آن‌ها را می‌خواهید. در این مطلب از پین‌ورک به بررسی راهنمای خرید همستر می‌پردازیم. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما جذاب و کاربردی باشد.

مهم نیست که همسترتان را از یک فروشگاه حیوانات خانگی بخرید یا از پناهگاه حیوانات خانگی بگیرید چون یک فهرست ۴ موردی برای راهنمای خرید همستر وجود دارد که من هر بار که می‌خواهم یک همستر شاداب و سالم به خانه بیاورم از آن استفاده می‌کنم و این همان چیزی است که خانواده‌ام نیز به دنبال آن است.

  1. وقتی می‌خواهید همستر بخرید آخر وقت به سراغش بروید زیرا در این موقع همستر بیدار است و می‌توانید شخصیتش را حس کنید.
  2. ببینید که واکنش همستر به نحوه در دست گرفته شدنش چگونه است
  3. مراقب هر نوع مشکل بدیهی مربوط به سلامتی در همستر باشید
  4. همستر به طور ایده آل باید بین ۴ تا ۶ هفته سن داشته باشد.

اول به دنبال پذیرش همستر باشید و بعد به سراغ خرید آن بروید

قبل از اینکه به فروشگاه حیوانات خانگی بروید پیشنهاد می‌کنیم اول سری به پناهگاه حیوانات خانگی در محل زندگی‌تان بزنید. در این پناهگاه‌ها حداقل یک همستر وجود دارد که آماده واگذاری است. اگر دیدید که هیچ همستری برای واگذاری ندارند می‌توانید مستقیم به سراغ فروشگاه حیوانات خانگی بروید و با استفاده از راهنمای خرید همستر یک همستر برای خود برگزینید. همیشه احتمال اینکه یک همستر پذیرش شده بهتر با خانواده جدیدش کنار بیاید بالاتر است.

مورد واگذاری: تابستان گذشته انجمن Heritage Humane Society در ویلیامزبورگ ویرجینیای آمریکا ۳۰ مورد واگذاری همستر داشت.

دیروقت به سراغ همستر بروید زیرا در این موقع بیدار است و می‌توانید شخصیتش را حس کنید. اول از همه اینکه باید دیروقت اقدام به خرید یا پذیرش همستر کنید. همه گونه‌های همستر از نژاد سوری گرفته تا کمپ بل و همسترهای کوتوله شب بیدار هستند. اگر دیروقت به سراغشان بروید می‌بینید که بیدار هستند و در این صورت بهتر می‌توانید شخصیتشان را حس کنید. دلیل دیگر برای دیروقت رفتن به سراغ همستر جابجا کردن و بررسی او است. اگر نیمه‌شب بیدار شوید و ببینید که کسی شما را تحت معاینات کامل پزشکی قرار داده است دچار استرس خواهید شد. حال اگر کاملاً هوشیار باشید هم این موضوع می‌تواند همچنان استرس‌زا باشد اما حداقل درک می‌کنید که چه اتفاقاتی در جریان است و می‌توانید داوطلبانه همکاری کنید.

خرید همستر

 

به همان شکل همستر هم می‌خواهد که وظایفش را با کمترین میزان استرس انجام دهد و پایان روز همان زمان مناسب برای انجام این وظایف است پس حتما به راهنمای خرید همستر توجه داشته باشید.

ببینید واکنش همستر برای در دست گرفته شدنش چگونه است!

در پناهگاه یا فروشگاه حیوانات خانگی نباید انتظار داشته باشید که به شما اجازه در دست گرفتن و بررسی همستر را بدهند. با اینکه این مسئله مهارت زیادی نمی‌خواهد اما افراد ناشی ممکن است همستر را طوری در دست بگیرند که باعث فرار او شود. طبیعتاً شما نمی‌خواهید تمام روز را دنبال همستر بدوید یا اینکه بدتر از آن به او صدمه‌ای وارد کنید.

به همین شکل افراد خوبی در پناهگاه‌ها وجود دارند که می‌توانند همستر را در دست گرفته و بررسی کنند. شما هم باید خوب تماشا کنید که آن‌ها این کار را چگونه انجام می‌دهند و واکنش همستر نسبت به نحوه در دست گرفته شدنش چگونه است.

در اینجا باید مراقب موارد زیر باشید:

  • آیا همستر خیلی عصبی به نظر می‌رسد؟
  • آیا رفتار همستر تهاجمی است؟

برای درک بهتر اینکه یک همستر عصبی یا عصبانی چگونه به نظر می‌رسد باید از شخصی که به شما کمک می‌کند بخواهید تا چند همستر را دستش بگیرد. چیزی که شخصاً دوست دارم در یک همستر ببینم این است که موقع به دست گرفتنش ذات کنجکاو و دوستانه خود را به من نشان دهد.

خرید همستر

به دنبال هر نوع مشکل بدیهی در سلامتی همستر باشید

وقتی صاحب همستر حیوان را در دست گرفته است باید از او بخواهید همستر را از نزدیک به شما نشان دهد. این کار به شما کمک می‌کند تا به سرعت متوجه مشکلات بدیهی در سلامتی همستر شوید. ۴ موردی که نشان‌دهنده عدم سلامت کامل همستر هستند:

  • دم خیس
  • توده و آماس
  • لکه‌های بی‌رنگ روی پوست همستر
  • بهداشت شخصی همستر

بیماری دم خیس (Wet tail) یک بیماری شدیداً مسری است. این بیماری اغلب ناشی از تغییر در رژیم غذایی و استرس است و برای همین تعجبی ندارد که چرا همسترهایی که به تازگی از شیر گرفته‌شده‌اند مستعد ابتلا به این بیماری هستند. برای تشخیص بیماری دم خیس باید جواب این ۲ سؤال را بدهید:

  • آیا دم همستر خیس است؟
  • آیا از انتهای بدن همستر بوی بدی به مشام می‌رسد؟

اگر جواب این سؤالات منفی است پس همستر به این بیماری مبتلا نیست.

توده و آماس در همستر زمانی شکل می‌گیرد که چرک و عفونت زیر پوست او جمع شده و متورم می‌شود. اگرچه درمان آماس در همستر برای یک دامپزشک کار آسانی است اما اگر اول همستر را از محل سکونتش بگیرید و بعد از دامپزشک بخواهید درمانش کند یک شروع بد در برقراری ارتباط شما و حیوان خانگی‌تان خواهد بود.

توجه داشته باشید که همسترها دارای کیسه‌های بویایی بلوطی شکل در پاهایشان هستند و نباید این‌ها را با توده و آماس اشتباه بگیرید پس به همین خاطر مطالعه راهنمای خرید همستر ضروری است.

لکه‌های بی‌رنگ از نامشان مشخص است که چه هستند. اگر همستر مقداری از موهایش را در نقاطی از بدن از دست داده است این یک نشانه آشکار از نقص سیستم ایمنی بدن او است که احتمالاً سبب خواهد شد عمر کوتاه‌تری داشته باشد.

خرید همستر

 

بهداشت شخصی در ذات همستر وجود دارد. باید مراقب باشید که همسترتان گوش‌های تمیز داشته و نافش هم خشک باشد. این‌ها به شما می‌گویند که همسترتان تا چه اندازه مراقب بهداشت و نظافت شخصی خودش است. طبیعتاً همستری که در تمیز کردن و حفظ بهداشت شخصی خود بهتر عمل کند به احتمال کمتری دچار بیماری خواهد شد.

سن همستر

به طور ایده آل بهتر است بین ۴ تا ۶ هفته سن داشته باشد همسترهای ماده بسته به گونه خود می‌توانند از سن ۸ هفتگی و یا رسیدن به بلوغ باردار شوند. عموماً بهتر است سن همستر موقع خریداری‌اش بین ۴ تا ۶ هفتگی باشد زیرا در این حالت زمانی که به بلوغ برسد تحت مالکیت شما خواهد بود. این موضوع سبب می‌شود که همستر با شما احساس راحتی بیشتری کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سن بلوغ همسترها راهنمای ما در مورد انواع گونه‌های همستر را بخوانید.

راهنمای خرید همستر و بردن همستر به خانه

اکنون شما آماده هستید که جدیدترین عضو خانواده را به خانه ببرید. غریزه طبیعی اکثر انسان‌ها ایجاب می‌کند که از نزدیک مراقب همستر باشند و وقتی در راه خانه هستند او را آرام کنند.

خرید همستر

 

هرچند این روش درستی برای انجام این کار نیست. همسترهای نابالغ اکثراً خجالتی و ترسو هستند و متوجه می‌شوند که تمام دنیایشان به یک‌باره زیرورو شده است. در روزهای اول باید بگذارید همستر با قفس یا آکواریوم جدید خود خو بگیرد و ازآنجا خارجش نکنید. وقتی اطراف قفس هستید به آرامی با همستر صحبت کنید و بعد از یک شستشوی خوب می‌توانید دستتان را داخل قفس فرو ببرید. بگذارید همستر دستتان را بو بکشد و با عطر تن شما آشنا شود. به خاطر داشته باشید که آن‌ها بینایی خوبی ندارند و برای رفتن به این طرف و آن طرف متکی به حواس قوی شنوایی و بویایی خود هستند.

آیا هنوز قفس یا آکواریومی برای همسترتان نخریده‌اید؟ با جستجو در اینترنت در مورد انواع قفس و آکواریوم مخصوص نگهداری همستر متوجه می‌شوید که کدام یک مناسب حیوان خانگی شما است.

آیا آماده بردن همسترتان به خانه هستید؟

خرید یک همستر مناسب خیلی مهم است و نباید آن را سرسری پنداشت. هرچند اگر از قبل آمادگی داشته باشید خریداری یا گرفتن یک همستر مناسب با شرایطتان آسان‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید و ما هم امیدواریم که راهنمایی‌هایمان توانسته باشد به آماده کردن شما در این زمینه کمک کند.


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که قبل از خرید همستر حتما به مطالعه و بررسی راهنمای خرید همستر بپردازید. قطعا این راهنما می‌تواند کمک شایانی به شما در انتخاب همستر مورد علاقه تان کند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.