یکی از پیشنهادهای فوق‌العاده برای تغییر دکوراسیون خانه و دیوارها استفاده از کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری امروزه طرفداران زیادی دارد. ترجیح بسیاری از افراد به جای رنگ کردن دیوارهای خانه، آموزش نصب کاغذ دیواری است. زیرا این روش بوی تند رنگ را که برای بسیاری از افراد خوشایند نیست ندارد و خیلی سریع و ساده نصب می‌شود. اگر می‌خواهید خودتان متخصص نصب کاغذ دیواری شوید و با اصول طلایی نصب آن آشنا شوید حتما این نوشته را بخوانید.

در این نوشته از پین‌ورک روش نصب کاغذ دیواری به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

نصب کاغذ دیواری آنلاین

بهترین متخصص با کمترین قیمت

ابزار مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

قبل از شروع هر کاری ابتدا لوازم مورد نیاز را آماده کنید. آن‌ها را دم دست‌تان قرار دهید. ابزارهای مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری شامل میزکار، قلموی بزرگ، کاردک پلاستیکی، تیغ موکت بری، خط کش است.

نصب کاغذ دیواری

اگر میزکار مخصوص نصب کاغذ دیواری ندارید می‌توانید برای راحتی کار از میز ناهارخوری بزرگ استفاده کنید. دلیل استفاده از میز، تسلط بیشتر بر روی کار است. در صورت نداشتن میز ناهارخوری می‌توانید از سطح صاف زمین استفاده کنید. چسب مخصوص کاغذ دیواری، پودری شبیه به گچ است که آن را می‌توانید از مصالح ساختمان فروشی‌ها یا رنگ فروشی‌ها تهیه کنید و برای استفاده، آن را با چسب‌چوب و آب، خوب مخلوط کنید. کیفیت چسب در نصب و ماندگاری کاغذ دیواری بسیار اهمیت دارد.

نصب کاغذ دیواری

زیر ساخت لازم

برای نصب کاغذ دیواری، پس از تهیه ابزارهای مورد نیاز باید بازبینی و زیرسازی دیوارها را انجام دهید. ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر دیوار نم داشت حتما قبل از نصب کاغذ دیواری آن را خشک کنید و منبع رطوبت و نم دار شدن دیوار را از بین ببرید. زیرا که رطوبت، کاغذ دیواری و زحمات شما را خراب می‌کند.

نصب کاغذ دیواری

برق را قطع کنید. کلید و پریزها را باز کنید. قسمت‌های نم‌دار دیوار را با کاردک فلزی از بین ببرید و دلیل نم‌دار شدن دیوار را رفع کنید. پس از آن دیوار را بتونه کاری کنید. سطح دیوارها پس از بتونه کاری باید با سمباده و دیگر ابزارها صاف و صیقلی کنید تا یکدست شود. زمان دهید تا گچ ها خشک شوند سپس روی دیوار، قسمت‌هایی که جدیدا گچ کاری شده‌اند، روغن الیف بزنید. روغن الیف را پیش از رنگ کردن به منظور زیرسازی استفاده می‌کنند و در رنگ فروشی‌ها موجود است. پس از اطمینان از این‌که رطوبت و شکاف برطرف شد، دیوار را روغن آستر بزنید و موقع نصب کاغذ دیواری، با یک قلموی بزرگ، محلول رقیق چسب را با کمی سریش روی دیوار بزنید تا گرد و غبار از روی دیوار از بین برود و کاغذ دیواری‌ها محکم به دیوار بچسبند.

نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

قبل از شروع کار و نصب کاغذ دیواری وسائل خانه را حدود ۱٫۵ متر از دیوار فاصله دهید تا فضای کافی برای گذاشتن نردبان و نصب کاغذ دیواری وجود داشته باشد. پس از انجام زیرسازی‌های لازم، رول اول کاغذ دیواری را به اندازه ۵ تا ۱۰ سانتی متر بزرگ‌تر از طول دیوار برش می‌دهیم. تنها رول اول را به این صورت برش دهید، بقیه رول‌ها باید با توجه به طرح برش داده شوند. با توجه به این موضوع که طرح کاغذ دیواری منظم و پشت هم باشند، رول‌های بعدی را برش دهید.

نصب کاغذ دیواری

حالا باید پشت رول‌های کاغذ دیواری‌های بریده شده را چسب بزنید. نحوه‌ی چسب زدن به این صورت است که باید از مرکز سطح شروع کنید و به لبه‌های کاغذ دیواری برسید. کناره‌های کاغذ دیواری را که چسب خورده، به مدت ۱۰ دقیقه روی هم قرار دهید. پس از آن رول اول کاغذ دیواری را به صورت عمودی از بالا به پایین روی دیوار به کمک همراه‌تان نصب کنید به این ترتیب بقیه‌ی رول‌ها نیز به صورت عمودی روی دیوار قرار می‌گیرند. توجه کنید که حباب زیر کاغذ دیواری جمع نشود و با کاردک از بالا به پایین روی سطح کاغذ دیواری بکشید تا حباب‌ها از بین بروند. با یک کاردک پلاستیکی، چسب‌های کاغذ دیواری را از مرکز به سمت لبه‌ها هدایت کنید تا چسب اضافی خارج شود. با استفاده از یک دستمال نم‌دار چسب‌های اضافی را از روی دیوار پاک کنید. پس از آن به کمک یک تیغ و یک خط کش، لبه‌ی اضافی کاغذ دیواری را ببرید.

نصب کاغذ دیواری

در نصب کاغذ دیواری حتما به این دو نکته توجه کنید.

نکته‌ی اول که باید در نصب کاغذ دیواری به آن توجه کنید این است که اگر کاغذ دیواری را چسب زده‌اید بیشتر از ۱۵ دقیقه آن را نگه ندارید و در اولین فرصت آن را روی دیوار نصب کنید. اگر کارتان بیشتر از ۱۵ دقیقه طول کشید بدانید که رول کاغذ دیواری‌تان خراب شده است و دیگر قابل استفاده نیست.

نکته‌ی دوم مهم دیگر این است که اگر کاغذ دیواری شما از جنس پیپر یا نانوون است نباید چسب را پشت آن‌ها بزنید. این کاغذ دیواری‌ها به دلیل این‌که نازک هستند اگر چسب پشت آن‌ها بخورد خراب می‌شوند و دیگر قابل استفاده نیستند.

مزیت و معایب کاغذ دیواری

این روزها کاغذ دیواری مورد استقبال بسیاری از افراد قرار دارد. دلیل آن هم بیشتر بودن مزایای آن نسبت به معایب آن است. در این قسمت به معایب و مزایای استفاده از کاغذ دیواری می‌پردازیم.

نصب کاغذ دیواری

از مزایای کاغذ دیواری می‌توان به طرح‌های متنوع، روش نصب آسان و سریع، قابل شستشو بودن، مقرون به صرفه بودن و ایجاد فضای خاص و لوکس می‌باشد.

با این حال این روش معایبی نیز دارد. استفاده از کاغذ دیواری مخصوصا با طرح‌های شلوغ در خانه‌های کوچک باعث می‌شود فضا کوچک‌تر و دلگیرتر نشون داده شود. نکته‌ای که در مورد کاغذ دیواری‌های پی‌وی‌سی وجود دارد این است که این کاغذ دیواری‌ها گازهای سمی از خود خارج می‌کنند، به همین دلیل در بسیاری از کشورها تولید و واردات آن‌ها ممنوع شده است.

نصب کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری

کاغذ دیواری با توجه به طول عمر و ماندگاری نسبت به رنگ کردن مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. هر کاغذ دیواری بسته به کیفیت حدود ۱۵ سال دوام و ماندگاری دارد. هزینه نصب کاغذ دیواری هم با توجه به عرض هر رول از کاغذ دیواری محاسبه می‌شود. عرض استاندارد رول‌ها در اندازه‌های ۵۰، ۷۰، ۱۰۵ سانتی متری است. هر چه‌قدر که عرض رول‌ها بیشتر شود، قیمت نصب هم بیشتر می‌شود.

نصب کاغذ دیواری

قیمت نصب کاغذ دیواری در عرض ۵۰ برای هر رول از ۱۷۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ هزار تومان می‌باشد.

قیمت نصب کاغذ دیواری در عرض ۷۰ برای هر رول از ۲۰۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰ هزار تومان می‌باشد.

قیمت نصب کاغذ دیواری ددر عرض ۱۰۶ برای هر رول از ۵۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ هزار تومان می‌باشد.

امروزه کاغذ دیواری های متنوع متناسب با دکوراسیون در طرح‌های فانتزی و کلاسیک، همچنین با کیفیت های بالای ایرانی و خارجی موجود است. قیمت کاغذ دیواری به طرح‌های متنوع آن بستگی ندارد پس برای دیوارهای‌تان از طرح‌های متفاوتی استفاده کنید تا فضای خاصی را در خانه‌ی خود تجربه کنید.

 


مقالات مرتبط :


در این نوشته از پین‌ورک در مورد اصول و مراحل نصب کاغذ دیواری، معایب و مزایای نصب آن گفتیم. اگر شما قصد استفاده از کاغذ دیواری در منزل یا اداره را دارید حتما این مطلب را مطالعه کنید. امیدوارم این نوشته برای ششما مفید باشد 🙂

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    احمدی از کرج 27-08-2019

    سلام عالی بود موفق باشید

    21-08-2020

    عالی همه چی جامع و کامل ممنون