سیستم‌های خانگی نرم کننده‌ی آب توانایی این را دارند تا کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشند.‌ یک سیستم خوب می‌تواند ناراحتی‌های جسمی‌ و روحی را که در اثر مصرف آب سخت در بدن پدید می‌آید را از بین ببرد. این موارد شامل پوست و موی خشک، کف کم صابون، لکه، سفیدک، بوی بد، طعم عجیب و هزینه‌ی گزاف و بلند مدتی است که پس از نتیجه نگرفتن صرف جایگزینی دستگاه‌های آبی که از آب داغ استفاده می‌کنند می‌شود. با ما برای داشتن اطلاعات مفیدی در زمینه راهنمای خرید نرم کننده آب همراه باشید. در این مطلب از پین‌ورک به بررسی راهنمای خرید نرم کننده آب می‌پردازیم و امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما کاربردی و جالب باشد.

راهنمای خرید نرم کننده آب : ۲۰ نکته که باید بدانید

بیشتر کارشناسان صنعتی، متخصصان و افراد در این رابطه که آب سخت مشکلات زیادی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند اتفاق نظر دارند. اگرچه آب سخت تاثیرات گوناگونی دارد اما همه‌ی این اثرات آزردگی‌های مستمری را در طول درازمدت در زندگی روزمره ایجاد می‌کنند. هر کسی که مسئول تأمین آب منزل یا محل کار خود باشد می‌تواند از اطلاعاتی در زمینه‌ی نرم کننده‌های آب و مقایسه‌ی آن‌ها بهره ببرد.

ما خواهان آن هستیم که نه تنها با فروش و ارائه‌ی خدمات جامع به شما یاری برسانیم بلکه تمام اطلاعات لازم در رابطه با نرم کننده‌های آب را نیز در اختیار شما قرار دهیم.

در اینجا ۲۰ سؤال وجود دارد که باید در رابطه با راهنمای خرید نرم کننده‌ آب بدانید:

۱٫چه چیز سبب سختی آب می‌شود؟

دانستن اینکه چطور یک نرم کننده‌ی آب را پیدا کنید ابتدا مستلزم داشتن دانشی در رابطه با سختی آب چه به صورت کلی و چه در رابطه با سختی آب منزل خودتان است. عامل اصلی سختی آب کلسیم کربنات (CaC03) است که به طور طبیعی در سراسر جهان در گچ، مرمر و سنگ‌آهک وجود دارد. اگرچه سه مدل اصلی آن ویژگی‌های شیمیایی یکسانی دارند اما تفاوت‌هایی در سختی، خلوص و رنگ دارند. کلسیم کربنات حدود ۴ درصد از پوسته‌ی زمین را تشکیل می‌دهد.

علاوه بر کلسیم مواد معدنی غیر کربناتی و فلزاتی وجود دارند که ممکن است در زمین موجود باشند. آب زمانی که از حوزه آبخیز می‌گذرد و به وارد چاه‌ها و منابع آب شهری می‌شود این مواد را با خود به همراه می‌آورد:

  • آلومینیوم
  • مس
  • آهن
  • منیزیم
  • منگنز
  • روی

خرید نرم کننده آب

این مواد نیز همچون کلسیم می‌توانند سبب سختی آب شوند، خصوصاً زمانی که آب داغ شود. زمانی که دمای آب افزایش می‌یابد، مواد معدنی موجود در آن متبلور می‌شوند و در سطح به هم می‌پیوندند و معمولاً تا زمانی که مشکلی پدید نیاید قابل مشاهده نیستند که معمولاً نیز این مشکل کم هزینه نخواهد بود. سختی آب نگرانی زیادی برای سلامت ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند در زندگی روزمره سبب آزار شود و به مرور زمان مشکلات بزرگی را پدید آورد.

۲٫چطور بدانم که آب چقدر سخت است و آیا مطالعه راهنمای خرید نرم کننده آب ضروری است؟

مطمئن‌ترین راه برای اینکه بدانید آب منزل یا محل کار شما شامل چیست تست آن است و پیش از آنکه دستگاه نرم‌کننده‌ی آب بخرید باید بدانید که می‌خواهید چه چیز را در آب تصفیه کنید. فروشگاه‌های خدمات رفاهی منزل کیت‌های تست آب را با قیمتی حدود ۲۵ دلار به فروش می‌رسانند و شما می‌توانید از یک لوله‌کشی قابل اعتماد و حرفه‌ای برای این تست کمک بگیرید.

می‌توانید ببینید که آیا در شهر، استان، دانشگاه و یا بخش حرفه‌ای حفاظت آب و خاک خدمات تست آب صورت می‌گیرد یا خیر. بدین روش معمولاً می‌توانید گزینه‌ی ارزان‌تر و کامل‌تری نسبت به کیت‌های تستی که در مغازه‌ها به فروش می‌رسند پیدا کنید به علاوه اینکه در چنین روشی خود به تنهایی می‌توانید نمونه‌ی آب را تهیه کنید و یا برای آزمایش بفرستید.

خرید نرم کننده آب

 

به طور کلی سختی آب با توجه به ذرات موجود در هر گالن (gpg) اندازه‌گیری می‌شود اما برخی از نهادها همچون شهرداری‌ها ممکن است آن را بر اساس قسمت در هر میلیون (ppm)، میلی‌گرم در لیتر (mg) و یا لیتر (L) اندازه‌گیری کنند. یک‌ذره‌ی سختی آب در هر گالن برای با ۱٫۷۰۰۰ ام‌یک پوند سنگ است.‌یک GPG برابر است با ۱۷٫۱ لیتر، mg‌یا ppm.

سختی آب در مناطق مختلف متفاوت است و به نوع خاک بستگی دارد. بررسی خاک‌شناسی ایالات‌متحده در میان سایر ویژگی‌های مربوط به آب به مطالعه‌ی سختی آب چاه‌ها می‌پردازد و درجه‌بندی را طبق میلی‌گرم در لیتر ارائه می‌دهد:

  • ۶۰-۰
  • ۱۲۰-۶۱
  • ۱۸۰-۱۲۱
  • +۱۸۰

داده‌های این تحقیق نشان می‌دهند که سختی آب در بخش شرقی و غربی ایالات‌متحده رایج بوده است و نشان داده‌شده است که پراکندگی لایه‌های کربنات و لایه‌های حاوی مواد جامد محلول در این مناطق زیاد بوده است.

بر اساس گفته‌ی Onondaga County Water Authority آب این منطقه سختی میانه‌ای دارد و میزان کلسیم کربنات موجود در این نواحی بین ۱۰۰-۱۹۰ ppm ‌یا ۶-۱۱ gpg متغیر است. به طور کلی و جهانی آبی که دارای سختی ۷gpg باشد جزو آب‌های سخت به حساب می‌آید.

راهنمای خرید نرم کننده‌ آب و تست آب نیز به شما می‌گوید که سطح مواد معدنی و یا فلزات موجود در آب چقدر است و میزان باکتری‌ها و سایر مواد آلوده‌کننده‌ی آب، کلرین و اسیدیته آب را که بیشتر به نوع تست و نهاد مورد نظر بستگی دارد نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برخی از مردم ممکن است تنها سختی آب را تست کنند درحالی‌که برخی دیگر می‌خواهند تمامی مقادیر را بدانند یا علاوه بر فاکتورهای اصلی و یا به جای فاکتورهای اصلی که نهاد مورد نظر بررسی می‌کند خواهان دانستن موضوع خاصی هستند. به علاوه نکته‌ای که می‌تواند سبب آسودگی خاطر شود این است که برای هر نوع از سختی آب نرم کننده‌ای وجود دارد و مدل‌ها و سایر وارد فرعی نیز موجود هستند که سایر مشکلات را رفع می‌کنند.

بررسی آب می‌تواند اطلاعات با ارزشی را در رابطه با راهنمای خرید نرم کننده‌ی آب در اختیار قرار دهد و همچنین می‌توانید در هر زمانی که گمان کردید کیفیت آب بنا به هر دلیلی تغییر کرده است از این اطلاعات بهره ببرید. شما می‌توانید تست را در هر زمان انجام دهید مثلاً در زمانی که حس می‌کنید طعم یا بوی آب نسبت به قبل تغییر کرده است و یا زمانی که شرایط حوزه‌ی آبخیز تغییر می‌کند.

۳٫تأثیرات آب سخت چیست؟

بسیاری از مردم به راهنمای خرید نرم کننده‌ آب هستند چراکه این موضوع نه تنها دردسرهای موجود در منزل را از بین می‌برد بلکه باعث می‌شود که عمر وسایل آبی افزایش‌یابد.

مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین مشکل کلسیم کربنات این است که به مرور زمان بر روی هم انباشته می‌شود و ایجاد گرفتگی و خوردگی می‌کند و همچنین عمر لوازم را کاهش می‌دهد. هر چه میزان این ماده در آب بیشتر باشد رسوب‌گذاری بیشتر شده و رسوبات با سرعت بیشتری شکل می‌گیرند. خطوط آب لوازم آبی خود را همچون شریان‌های کوچکی در نظر بگیرید که در آن‌ها کلسیم کربنات، منیزیم، آهن و سایر مواد سخت انباشته می‌شود و در نهایت مانع جریان آب شده یا جریان را مسدود می‌کند.

خرید نرم کننده آب

برای مثال شلنگ آب را در نظر بگیرید که CaCO3 در ان انباشته شده است در این صورت مدت زمان بیشتری برای رسیدن آب به شلنگ و پر شدن آن طول می‌کشد و یا برخی از بخش‌های آن دلمه بسته و از کار کردن صحیح باز می‌ماند. سختی آب و رسوبات حاصل از آن برای هیچ از یک وسایل و سطوح منزل شما خوب نیست. استفاده از راهنمای خرید نرم کننده‌ی آب به طور کلی عمر لوازم آبی شما که از آب داغ استفاده می‌کنند را دو برابر خواهد کرد.

در مثالی دیگر، شورای تحقیقات کیفی آب به دانشگاه نیومکزیکو استیت فرمان داد تا تأثیرات آب سخت را بررسی کند و این بررسی نشان داد زمانی که آبگرمکن دارای رسوب یا مواد انباشته شده است ۲۲ تا ۳۰ درصد اثر پایین‌تری دارد. رسوب‌های لایه‌ای و ورقه‌ای می‌توانند به مرور زمان در خطوط منبع تغذیه‌ی آب و عناصر گرم کننده به وجود بیایند و زمانی که این وسیله‌ی حیاتی از کار می‌افتد هیچ‌کس از نتیجه‌ی حاصل که آب سرد است لذت نخواهد برد.

زمانی که شروع به فکر کردن به لوازمی‌ می‌کنید که در خانه از آب داغ استفاده می‌کنند، تلاشی که برای نگهداری از آن‌ها می‌کنید منطقی‌تر به نظر می‌رسد:

  • قهوه ساز
  • ظرف‌شویی
  • لوازم لوله‌کشی
  • لوله‌های لوله‌کشی
  • ماشین لباسشویی
  • آبگرمکن

بیشتر لوازمی که از آب استفاده می‌کنند و یا با آب سر و کار دارند گران هستند و به همین جهت بیشتر افراد حاضر هستند هر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند تا از هزینه‌ای که کرده‌اند به خوبی استفاده کنند. حتی اگر برای وسیله‌ی آبی را با هزینه‌ی بالا تعویض کرده‌اید می‌توانید به این سؤال به درستی پاسخ دهید: آیا نرم کننده‌های آب خوب هستند؟

به علاوه آب سخت می‌تواند به نسبت آب نرم سبب خشکی مو و پوست و خارش پوست شود به همین جهت بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا برای نرم کردن پوست خود دستگاه‌های نرم‌کننده‌ی آب را نصب کنند خصوصاً زمانی که برای از بین بردن سایر عوامل خشکی پوست همچون فصل زمستان و بادهای سوزنده‌ی آن کاری از دستشان برنمی‌آید.

رسوب‌های حاصل از آب سخت همچنین بر روی در حمام، شیشه‌ها و سایر اجسامی که با آب داغ در ارتباط هستند بر جای می‌ماند. شاید زمانی که ظروف به خوبی تمیز نمی‌شوند و رد بر آن‌ها باقی می‌ماند شنیده باشید که گفته می‌شود که لکه بر روی ظروف مانده است و یا در زمانی که چیزی داخل لوله‌ها، خطوط و پمپ‌ها انباشته می‌شود عبارت رسوب گرفتگی را شنیده باشید.

کلسیم و منیزیم موجود در آب سخت با اجزای مختلف موجود در صابون واکنش نشان می‌دهد و میزان کف صابون بدن، شامپو و یا شوینده‌های ظرف‌شویی و لباسشویی را کاهش می‌دهد. این به طور کل باعث می‌شود که ما بیشتر و بیشتر از این محصولات استفاده کنیم که سبب هدر رفتن پول و هر زمان که مواد شوینده وارد چاه شوند باعث ورود بیشتر مواد غیر ارگانیک به محیط‌زیست می‌شویم. علاوه بر این زمانی که می‌خواهید کار شست‌وشو را تمام کنید و به بقیه‌ی کارها خود برسید، کف نکردن می‌تواند موضوع آزاردهنده‌ای باشد.

همچنین آب سخت می‌تواند سبب ظاهر نامرتب لباس‌ها پس از شست‌وشو شود. این آب برای پارچه خشن است و به داخل آن نفوذ می‌کند و سبب خراب شدن رنگ آن و عدم درخشندگی لباس‌های سفید می‌شود. پیش از آن مصرف‌کنندگان بتوانند به قدری که هزینه کرده‌اند از لباس‌های خود همچون تی‌شرت ها‌یا شلوارها استفاده کنند شست و شوی آنان با آب سخت سبب می‌شود که کهنه به نظر برسند. بسیاری از افرادی که در چنین وضعیتی لباس را می‌شویند متوجه کیفیت نامناسب آن می‌شوند و مجبورند هزینه‌های بالایی برای تعویض لباس‌های کار، مدرسه، کلیسا، ورزش و سایر لباس‌ها کنند.

آهن، منگنز و سولفور می‌توانند سبب بو و طعم بد شود و اگرچه این مواد به طور کلی مضر نیستند اما افراد نمی‌توانند و یا مایل به تحمل چنین آبی نیستند. به طور کلی آب سیستم شهری با کلر مخلوط می‌شود بنابراین بو و یا طعم آن به قدری که برای یک فرد که در خانه‌ی خود منبع آب شخصی دارد آشکار نیست. دستگاه نرم کننده‌ی آب و تصفیه‌ی مناسب یا فیلتر کردن آب می‌تواند هر بو و طعم بدی که در آب موجود باشد را کاهش دهد یا از بین ببرد.

آثار گچ مانند سفید کلسیم کربنات و یا آثار قرمز زنگی حاصل از رسوبات آهن در هر جایی که آب سخت استفاده شود همچون سینک، وان، کاشی‌ها، لوازم ثابت و وسایل‌ها و هر جای دیگری که نباید حضور داشته باشند به چشم خواهند خورد. بسیاری از افراد از ظاهر زشت این موضوع و اینکه نمی‌توان این اسباب را به علت اینکه بار دیگر شیرهای آب این آثار و ذرات را به همراه خواهند آورد ابراز تأسف می‌کنند. مطالعه راهنمای خرید نرم کننده‌ آب از این آثار حاصل از آب سخت که به صورت لایه‌ای نازک برجای می‌مانند، بر روی هم انباشته می‌شوند و لکه‌هایی برجای می‌گذارند جلوگیری می‌کنند.

۴٫چه نوعی از آهن در آب وجود دارد؟

آب می‌توان شامل یکی از ۴ نوع آهن باشد:

اکسید آهن که به صورت ذرات قرمز در آب ظاهر می‌شود و در آب قابل مشاهده است.

آهن محلول در آب که پس از اینکه آب در معرض هوا قرار می‌گیرد به وجود می‌آید که آن نیز به طور معمول به صورت اجزای قرمز دیده می‌شود.

آهن کلوئیدی که از ذرات اکسید آهن معلق در آب تشکیل شده است و باعث می‌شود که آب ظاهری کدر ‌یا شیری‌رنگ پیدا کند. از آنجایی که این ذرات بسیار ریز هستند حذف آن‌ها تنها به واسطه‌ی فیلتر و پاک‌سازی دشوار است و ممکن است به کلرینه شدن نیاز داشته باشد.

آهن‌های باکتریایی در آب و لوله‌های چاه‌ها و منازل شکل می‌گیرند و سخت‌ترین جداسازی آهن از آب مربوط به آن‌هاست. نشانه‌ی واضح وجود آن‌ها زمانی است که در سیفون توالت لایه‌ای نازک از لجن قرمز و سبز مشاهده می‌کنید. می‌توانید نمونه‌ای از این لجن را برای تائید اینکه آهن باکتریایی دارید بردارید و در صورتی که جواب مثبت بود تنها راه رفع کامل آن کلرینه کردن کل سیستم است.

خرید نرم کننده آب

 

۵٫دستگاه‌های نرم کننده‌ی آب چه می‌کنند و راهنمای خرید نرم کننده آب چه اطلاعاتی در مورد این دستگاه به ما می‌دهد؟

در اصل دستگاه نرم کننده‌ی آب به تصفیه‌ی آب می‌پردازد و سختی و مواد معدنی را طی فرآیند تبادل یونی و معمولاً با افزودن مقادیری از سدیم و پتاسیم از بین می‌برد. نرم کننده معمولاً دارای یک مخزن معدنی با دانه‌هایی از رزین و یک مخزن آب شور که حاوی نمک است می‌باشد که می‌توانند در‌یک مجموعه باشند و یا در دو مخزن جداگانه قرار گیرند. می‌توانید انتخاب کنید که تمام آب نرم شود یا تنها منبع آب داغ.

دانه‌های رزین فرآیند‌یونی را شروع می‌کنند که باعث از بین رفتن ذرات سخت کلسیم و رسوبات آهکی می‌شود. آب وارد مخزن نرم کننده می‌شود و در میان ذرات رزین جاری می‌شود و به قدری تماس ایجاد می‌شود که برای از بین بردن ذرات ناخواسته و نرم کردن آب کافی باشد.

بار الکتریکی دانه‌های رزین متضاد بار آب ورودی است و این تفاوت سبب جذب ذرات محلولی که سبب سختی آب‌ شده‌اند می‌شود و این ذرات در میان دانه‌های رزین گرفتار می‌شوند تا دستگاه بتواند آب نرم را فراهم کند. زمانی که دانه‌های رزین پر از ذرات معلق می‌شوند دستگاه به صورت اتوماتیک وارد چرخه‌ی احیا می‌شود که در آن آب وارد می‌شود و ذرات سخت با استفاده از مخلوط آب نمک (آب‌شور) از میان دانه‌های رزین تخلیه می‌شوند

آن‌ها می‌توانند تا زمانی مواد را در میان خود نگه دارند که چرخه‌ی احیا که ارائه نیز نام دارد ضروری باشد. در‌یک دستگاه نرم کننده‌ی باکیفیت دانه‌های رزین باید به اندازه‌ی نرم کننده‌ی آب عمر کنند. تحت شرایط عادی این ذرات نیازی به تعویض شدن ندارند. منبع نمک باید به طور منظم پر شود و متخصصان توصیه می‌کنند که قرص نمک (سایر انواع نمک) تا زمانی که تمیز است مورد استفاده قرار گیرد.

۶٫مرحله‌ی احیا چیست و آیا نرم‌کننده‌ی آب به سیستم سچتیک آسیب وارد می‌کند؟

زمانی که نرم کننده‌ی آب کار می‌کند، ذرات سخت در بستر رزین نرم کننده ته نشین می‌شوند. زمانی که این میزان به سطح خاصی می‌رسد، نرم کننده به‌صورت اتوماتیک فرآیندی را آغاز می‌کند که در آن نمک موجود در مخزن با چندین گالن آب ورودی مخلوط می‌شود تا ذرات موجود در بستر رزین پاک شوند. سپس مخزن تخلیه می‌شود و بار دیگر آماده‌ی نرم کردن آب می‌شود.

خرید نرم کننده آب

 

مرحله‌ی احیا ممکن است از چند دقیقه تا ۳۰ دقیقه به طول بینجامد و شما احتمالاً می‌توانید در صورت نزدیک بودن به آن صدای این عملیات را بشنوید. برخی از مردم نگران آن هستند که این فرآیند سبب آسیب رسیدن به سیستم سپتیک یا لوله‌کشی آن‌ها شود، اما تحت شرایط عادی این موضوع هیچ‌کدام از این دو مورد و طول عمر آن‌ها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و باعث ایجاد تراوش در سیستم چاه‌هایی که در میان خاک قرار دارند نخواهد شد. پاسخ صحیح سؤال ” آیا نرم کننده‌های آب برای سیستم سپتیک بد هستند؟”، خیر می‌باشد.

اکثر نرم کننده‌های آب شلنگی ۱۰ فیتی دارند که در مرحله‌ی احیا آب از طریق آن زهکشی می‌شود. اگر برای زهکشی به فاصله‌ای بیش از ده فیت نیاز دارید باید از خط زهکشی اضافه‌ای که با این سیستم همخوانی داشته باشد استفاده کنید، اما در عین حال باید بدانید که چاه زهکشی نباید بیش از ۳۰ فیت از نرم کننده فاصله داشته باشند. گرچه آب مورد استفاده در این چرخه در مدل‌های گوناگون مختلف است اما بیشتر مدل‌های حد واسط حدوداً در هر چرخه ۵۰ گالن آب استفاده می‌کنند.

احیا معمولاً در نیمه‌ی شب رخ می‌دهد زمانی که هیچ آبی مصرف نمی‌شود و حتی می‌توانید زمان خاصی از روز را که مایل هستید این کار صورت بگیرد بر روی آن تنظیم کنید. اگر در میان این فرآیند آب مورد استفاده قرار گیرد آب به طور مستقیم از چاه می‌آید که این موضوع برخی خانواده‌ها را نگران می‌کند. نرم کننده‌ی دو مخزنِ این نگرانی را از بین می‌برد چراکه در‌یک مخزن دارای آب ذخیره است و در حالی که آب یک مخزن در حال احیا است مخزن دیگر می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و بالعکس. این اتفاق باعث می‌شود تا آب به صورت مداوم در دسترس باشد و اگر کسی در میانه‌ی شب بیدار بود بتواند از آب استفاده کند.

۷٫آیا نرم کننده باکتری‌های مضر را از بین می‌برد؟

خیر. نرم کننده‌ی آب با از بین بردن‌ یون‌های موادی که سبب سختی آب می‌شوند به تصفیه‌ی آب از لحاظ سختی می‌پردازد. آب به طور طبیعی باید پیش از ورود به نرم کننده خالی از باکتری‌های مضر و مواد شیمیایی باشد اما تست آب جامع دلایلی که باعث نگرانی هستند را آشکار می‌کند و خیال مصرف کننده را راحت می‌کند. اگر منبع آب شهری شامل ماده‌ی نگران کننده‌ای باشد می‌توانید با مقامات رسیدگی به آب در رابطه با نتایج تست آب خود تماس ارتباط برقرار کنید.

اگر منبع عمومی یا چاه مشکلی ایجاد کرد می‌توانید در رابطه با گزینه‌هایی مثل فیلتر کردن، تصفیه و یا هر کار دیگری که برای ایمن کردن آب لازم است با‌یک متخصص مشورت کنید. اگرچه کیفیت آب موجود در اکثر چاه‌ها در طول عمر مفید آن‌ها مناسب است، اما تست منظم آن‌ها و مشورت با مقامات رسیدگی به آب در صورت مشاهده‌ی هر گونه مشکلی در منطقه‌ی مورد نظر ضرر ندارد. این مقامات ممکن است از رخدادهایی که در حوزه‌ی آبخیز منطقه رخ می‌دهد و می‌تواند بر کیفیت آب تأثیر بگذارد اطلاع داشته باشند برای مثال ممکن است چیزی در آب منطقه‌ی مورد نظر ریخته باشد که کیفیت آن را تحت تأثیر قرار دهد. مشورت با دیگران همچنین می‌تواند کمک کند بتوانید تعیین کنید که مشکل موردنظر موقتی است یا دائمی.

 

۸٫آیا نرم کننده‌ی آب طعم و بوی بد را از بین می‌برد، راهنمای خرید نرم کننده آب چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

تا حدی بله اما اینکه به طور کامل در تمامی موارد این کار را انجام بدهد خیر. بسته به اینکه در آب شما چه چیزی موجود است، چه چیز آن را سخت کرده است و به طور طبیعی حاوی چه موادی است، طعم یا بوی آن می‌تواند ناخوشایند شود. اگر استفاده از نرم‌کننده‌ی آب یک و یا هر دوی این مشکلات را از بین نبرد، می‌توانید از فیلتر کربن فعال به همراه نرم کننده استفاده کنید که در این صورت باید هر بو و طعم ناخوشایندی رفع شود.

برای مثال راهنمای خرید نرم کننده‌ی آب در مورد این دستگاه بیان می‌کند که می‌تواند کمی از طعم آهن موجود در آب را از بین ببرد اما نمی‌تواند هیدروژن سولفید را در صورت وجود از بین ببرد. برای این مشکل می‌توانید بویی که شبیه به تخم‌مرغ گندیده است را به سادگی با فیلتر سنگ سبز منگنز از بین ببرید.

اگر بو یا طعم غیرقابل توصیفی وجود دارد به دقت آبگرمکن و لوله‌های منزل را بررسی کنید. آبگرم کن‌ها در صورت قدیمی ‌بودن و یا پوسته ریزی ذرات آهن باعث بدطعم شدن آب می‌شوند و یا در صورتی که میله آند که حکم قربانی را دارد به خوبی عمل نکند، آب بد بو خواهد شد. علاوه بر این خانه‌های قدیمی لوله‌های قدیمی‌دارند که گاهی از موادی ساخته شده است که با استانداردهای فعلی همخوانی ندارد. توصیه می‌شود که در هر‌یک از این موارد از کمک‌های حرفه‌ای لوله‌کشی استفاده کنید.

۹٫از کجا بدانم اندازه‌ی نرم کننده‌ی آب مناسب من باید چقدر باشد نظر راهنمای خرید نرم کننده آب در مورد این موضوع چیست؟

علاوه بر اینکه باید بدانید دقیقاً آب حاوی چه موادی است، جنبه‌ی مهم دیگر این است که بدانید چطور از راهنمای خرید نرم کننده‌ آب مناسبی را که ظرفیت مناسبی دارد را اطلاعات کسب کنید. اگر تنها حدس بزنید که چه اندازه‌ای برای نرم کننده مناسب است نتایج راضی کننده‌ای دریافت نخواهید کرد.‌یک سیستم که اندازه‌ای کوچک‌تر از حد نیاز داشته باشد شما را مأیوس خواهد کرد و سیستمی که اندازه‌ای بزرگ‌تر از حد معمول داشته باشد باعث هدر رفتن پول و مواد خواهد شد.

یک فرمول که توصیه می‌شود این است که تعداد افراد موجود در خانه را ضرب در آب مصرفی روزانه هر‌یک کنید. همچنین در رابطه با دستگاه نرم کننده باید میزان جریان آب خانه را در نظر بگیرید که معمولاً بیشترین مقدار آبی است که این سیستم می‌تواند توزیع کند.

می‌توانید میزان جریان آب را با وسیله‌های اندازه‌گیری که در مغازه‌ها به فروش می‌رسند و یا تست‌های خانگی اندازه‌گیری کنید بدین صورت که یک سطل یک گالنی را زیر یک شیر که در بیرون قرار دارد بگذارید و اندازه بگیرید که چقدر طول می‌کشد تا این سطل پر شود. ۶۰ را (یک دقیقه) تقسیم بر مقدار به‌دست‌آمده کنید تا ببینید هر دقیقه چند گالن آب با این جریان پر می‌شود. برای مثال اگر سطل در ۱۵ ثانیه پر می‌شود، میزان جریان شما برابر با ۴ گالن بر دقیقه است چراکه ۶۰ تقسیم بر ۱۵ برابر با ۴ است.

راهنمای خرید نرم کننده آب در مورد ظرفیت آن‌ها چنین بیان می‌کند که نرم کننده‌های آب با ظرفیت‌های گوناگونی موجود هستند که معمولاً میزان آن‌ها برحسب گالن بر دقیقه (که به آن میزان جریان بر دقیقه نیز می‌گویند) و حداکثر ذرات سختی که می‌توانند در روز از بین ببرند در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی هر چه میزان گالن بر دقیقه بالاتر باشد حجم مخزن و عمق دانه‌ی رزین دستگاه نرم کننده نیز بالاتر خواهد بود.

با داشتن این دانش که چه چیز می‌تواند سبب سختی آب شما شود، آب شما دارای چه میزان از سختی است و همچنین میزان آب مصرفی خواهید توانست دستگاه نرم کننده‌ی مناسب با شرایط خود را تهیه کنید.

خرید نرم کننده آب

 

۱۰٫چطور می‌توانم با استفاده از راهنمای خرید نرم کننده آب حجم آب مصرفی خانواده‌ام را محاسبه کنم؟

با میزان متوسط شروع کنید و سپس اگر مصرف خانواده‌ی شما از حد متوسط بالاتر یا پایین‌تر بود این میزان را با آن تطبیق دهید. میزان متوسط مصرف آب روزانه برای هر فرد برابر با ۸۰ گالن است؛ بنابراین یک خانواده‌ی دو نفره ۱۶۰ گالن،‌یک خانواده‌ی ۴ نفره ۳۲۰ گالن آب در روز مصرف می‌کنند و … . زمانی که آب خود را تست کنید و میزان مصرفِ روزانه‌ی آب خانواده را به دست آورید می‌توانید به دقت اندازه‌گیری کنید که چند gpg سختی را باید به صورت روزانه رفع کنید.

در‌یک مثال فرضی در نظر بگیرید که یک خانواده ۴ نفره به طور متوسط روزانه ۳۲۰ گالن آب مصرف می‌کنند. تست آب هم نشان داده که آب این خانواده شامل ۹ gpg سختی است. بنابراین ۳۲۰ x 9= 2880 gpg که سختی را نشان می‌دهد و این میزان سختی باید توسط نرم کننده رفع شود. اگر واقعاً خانواده‌ی شما از میزان متوسط مصرف آب کمتری دارد یا تست آب شما میزان بالاتر یا بالاتری از سختی را نشان می‌دهد می‌توانید اعداد موجود در این معادله را با شرایط خود تطبیق دهید. اگر میزان ظرفیت آبی که نرم کننده نرم می‌کند برحسب گالن بر دقیقه بیان شود می‌توانید با توجه به میزان مصرف آب خانواده‌ی خود و سطح سختی آب خود میزان سختی که باید بر حسب gpg رفع شود را محاسبه کنید.

۱۱٫باید چه نوع نرم کننده‌ای بخرم؟

نرم کننده‌های آب در اندازه‌ها، انواع، ظرفیت‌ها، رنگ‌ها و نمانام‌های مختلفی عرضه می‌شوند و محبوب‌ترین نوع آن‌ها بر پایه‌ی نمک است که برای کل خانه استفاده می‌شود و واحد آن بر حسب‌ یون است. برخی از نرم‌کننده‌ها برای مشکلات خاصی طراحی‌شده‌اند در حالی که بقیه‌ی آن‌ها به صورت استاندارد عمل می‌کنند و عملکردی کلی دارند. برای اینکه بدانید باید چه نرم کننده‌ای بخرید، خوب است تا قدری بدانید که تکنولوژی به کار رفته در این نرم کننده‌های آب به چه صورت است.

به طور تخصصی میزان چرخه‌ی احیا تقریباً از تمام ویژگی‌های بیان شده در مورد راهنمای خرید نرم کننده‌ آب مهم‌تر است. بررسی کنید که هر چند وقت ‌یکبار این چرخه رخ می‌دهد و در هر چرخه چه میزان آب و نمک مصرف می‌شود. شاید وسوسه شوید که ارزان‌ترین مدل را بخرید اما باید بدانید که هرچه چرخه‌ی احیا کمتر صورت بگیرد و فرآیندهای صورت گرفته مؤثرتر باشد به مرور زمان هزینه‌ای که برای دستگاه‌های گران‌تر کرده‌اید جبران می‌شود چراکه دستگاه نرم‌کننده‌ی آب در این حالت به نمک و آب کمتری احتیاج دارد.

علاوه بر نوع آب و میزان جریان که تعیین می‌کنند که چه نرم کننده‌ی آبی مناسب است‌ یک متخصص محلی نیز می‌تواند کمک بزرگی برای شما به حساب بیاید چراکه این متخصصان می‌دانند که کدام مدل‌ها و برندها در منطقه‌های مختلف بهترین جواب دهی و عملکرد را دارند. سیستم فیلتر و تصفیه‌ی دستگاه نرم کننده باید با توجه به ویژگی‌های آب منزل یا محل کار شما و خانواده‌تان سنجیده شود و با توجه به آن تطبیق پیدا کند برای مثال ‌یک خانواده‌ی دو نفره که در آب آن‌ها کلسیم وجود دارد اما مواد معدنی و فلزی ‌یافت نمی‌شود احتمالاً باید دستگاه متفاوتی را نسبت به خانواده‌ی شش نفره ای که آب آن‌ها دارای کلسیم کربنات و مقادیر کمی از مواد معدنی سخت دارد انتخاب کنند.

خرید نرم کننده آب

 

۱۲٫چطور  با استفاده از راهنمای خرید نرم کننده آب نمک را تنظیم کنم؟

تنظیم دستگاه‌های نرم کننده نیز به مرور زمان بر روی هزینه‌ها و عملکرد مؤثر دستگاه اثر گذار است. برخی از این دستگاه‌ها دارای تایمر هستند که می‌توان برای عملکرد احیا در طول روز بر اساس میانگین مصرف روزانه به آن‌ها از پیش برنامه داد. این روش تا زمانی که مصرف شما در روز یا هفته‌ی مورد نظر از حد متوسط تجاوز نکند قابل استفاده است. برای مثال اگر مهمان داشته باشید این برنامه قابل اجرا نخواهد بود چون میزان مصرف از حد متوسط بالاتر خواهد رفت. به علاوه این نوع تنظیم به صورت اتوماتیک X میزان از نمک را با توجه به زمان و بدون توجه به ضرورت در چرخه‌ی احیا مصرف می‌کند.

برخی از نرم کننده‌های دیگر از فرآیند احیا تنها در زمان مورد نیاز که DIR نام دارد استفاده می‌کنند که توسط سازمان حافظت از محیط زیست توصیه شده است. در این نوع تنظیم زمانی رخ می‌دهد که رزین نیاز به شارژ شدن داشته باشد و در این نوع تنظیم احیا تنها در زمانی که احتیاج است صورت می‌گیرد. فرآیند سنسور این دستگاه معمولا‌ یک جز الکترونیکی و یا مصرف سنج است که تخمین می‌زند و محاسبه می‌کند که چه میزان آب و نمک مصرف می‌شود.

این تکنولوژی نه تنها میزان آب و نمک مصرفی نرم کننده را کاهش می‌دهد بلکه میزان دفعاتی که باید آن را پر کنید را نیز کاهش می‌دهد و به همین جهت در صورتی که در برخی از روزها مصرف آب از حد متوسط بالاتر باشد جای هیچ‌گونه نگرانی نخواهد بود. چندین مدل از دستگاه‌های نرم کننده نیز علاوه بر تصفیه دارای گزینه‌های تصفیه هستند که از میان آن‌ها می‌توان به اسمز معکوس برای از بین بردن نمک آب آشامیدنی اشاره کرد. اکثر نرم‌کننده‌ها با برق کار می‌کنند و به پریز ۱۱۰ ولتی نیاز دارند و تقریباً به اندازه‌ی یک ساعت زنگ‌دار دیجیتال برق مصرف می‌کنند. اگرچه برخی از انواع نرم کننده نیز با باتری کار می‌کنند.

۱۳٫دستگاه نرم کننده چه میزان نمک مصرف می‌کند؟

میزان نمک مصرفی به چند عامل بستگی دارد اما به طور عمده به ظرفیت نرم کننده و تعداد دانه‌های رزینی که باید تصفیه شوند و همچنین تعداد دفعات احیا بستگی دارد. برای مثال نرم کننده می‌تواند دارای ۳٫۴، ۱ و یا ۱٫۵ فیت دانه‌ی رزین باشد و سپس با توجه به این میزان باید میزان متناسبی از نمک برای فرآیند احیا داشته باشد که معمولاً این میزان در‌یک سیستم متوسط مسکونی در هر چرخه ۶ تا ۱۲ پوند است.

تعیین میزان دقیق نمک مصرفی دشوار است اما شخصی که آب چاه او سخت است باید هر ماه انتظار حدود ۱۲۰-۸۰ پوند نمک را داشته باشد. معمولاً نمک‌ها در بسته‌های ۴۰ پوندی به صورت قرص و کریستال عرضه می‌شوند.

خرید نرم کننده آب

 

۱۴٫در‌یک دستگاه نرم کننده باید به چه چیز توجه کنم؟

نیاز و بودجه‌ی شما تا حد زیادی راهنمای خرید نرم کننده‌ آب را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما هر کدام از نرم‌کننده‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را از یکدیگر تمییز می‌دهد.‌یکی از مسائلی که در‌یک برند خاص اعتماد شما را جلب می‌کند ضمانت NSF است. NSF‌یک سازمان غیرانتفاعی است که از سال ۱۹۴۴ به صورت مستقل تحقیقی را طراحی کرده است و منابعی را برای حفاظت از سلامت و امنیت عمومی فراهم آورده است. NSF بسیاری از محصولات مصرفی را بررسی می‌کند و تنها محصولاتی را که با استانداردهای سخت‌گیرانه‌ی این سازمان همخوانی داشته باشند را ضمانت می‌کند.

انجمن کیفیت آب که یک سازمان تجاری مورد اعتماد در این صنعت است، لوازم را ضمانت می‌کند و می‌تواند نشان WQA GOLD را به عنوان یک نشانه‌ی دیگر برای کیفیت در نظر بگیرید. هیچ‌کدام از ضمانت‌های NSF و WQA عملکرد دستگاه را ضمانت نمی‌کنند اما نشان می‌دهند که نرم‌کننده‌ها تست‌های استاندارد صنعتی را با موفقیت طی کرده‌اند و ادعاهای تولیدکنندگان ثبت شده است.

اگر دستگاه نرم کننده‌ای داشته باشید که خود بتواند سطح نمک را بسنجد زندگی آسان‌تری خواهید داشت. این موضوع کمک می‌کند تا آب نرم و ایده آلی که حاوی میزان مناسبی از سدیم است داشته باشید. برخی از مدل‌ها دارای ابزارهای مختلفی هستند که از طریق آن به شما یادآوری می‌کنند که چه زمان وقت آن فرا رسیده است که نمک اضافه کنید که خیلی خوب است چون نمک یک جز ضروری برای نرم کردن آب سخت است.

۱۵٫طبق راهنمای خرید نرم کننده آب هر چند وقت ‌یکبار باید به نرم کننده نمک اضافه کنم؟

میزان دفعات پر کردن نمک دستگاه نرم کننده تا حد زیادی به مدل دستگاهی که می‌خرید، ظرفیت آن، تکنولوژی موجود در آن و میزان دفعات احیای آن و همچنین میزان آب مصرفی منزل شما بستگی دارد. به طور طبیعی خانواده‌ای که گالن‌های بیشتری از آب مصرف می‌کنند باید نسبت به خانوارهایی که آب کمتری مصرف می‌کنند زودتر برای پر کردن نمک اقدام کنند.

زمان موجود بین دفعات شارژ نمک در خانوارهای مختلف متفاوت است و به طور کلی می‌تواند به هر میزانی باشد و از هفته ای ‌یک‌بار تا هر چند ماه‌ یک‌بار متغیر باشد. علاوه بر تفاوت‌های مربوط به خانوارها عوامل بسیار دیگری در میزان نمک مورد استفاده‌ی نرم کننده دخیل هستند و خصوصاً تکنولوژی موجود در دستگاه، شیوه‌ی عملکرد آن و قدمت دستگاه در این امر اثرگذارند. برای مثال برخی از نرم‌کننده‌ها به‌یک‌باره تمام نمک را وارد آب می‌کنند در حالی که برخی دیگر مثل دستگاه‌هایی که دارای تنظیم DIR هستند، نمک را به صورت معلق در آب نگه می‌دارند و در زمان لزوم آن را آزاد می‌کنند.

۱۶٫آیا طبق راهنمای خرید نرم‌ کننده آب دستگاه‌های نرم کننده‌ی آب بدون نمک وجود دارند؟

خرید نرم کننده آب

بله و خوب است که پیش از خرید آن‌ها در مورد این دستگاه‌ها و راهنمای خرید نرم کننده آب بیشتر بدانید چراکه تفاوت‌های ظریف میان آن‌ها می‌تواند گیج کننده باشد. همچنین برخی از فروشندگان ادعا می‌کنند که انتخاب گزینه‌هایی که بدون نمک عمل می‌کنند نیازمند دانش کافی و قدرت تشخیص بالا است. چند گزینه وجود دارد که مصرف کنندگان ممکن است در تبلیغات آن‌ها را با عنوان روش‌های تصفیه‌ی آب فاقد نمک مشاهده کرده باشند:

Template- assisted Crystallization (TAC)‌یک تکنولوژی تقریباً جدید است که اثبات شده که قابل اطمینان و مؤثر است. در این فرآیند کلسیم موجود در آب به ذرات بلوری تبدیل می‌شود که دیگر توانایی رسوب کردن و به هم پیوستن را نخواهد داشت و در نتیجه خواهد توانست به همراه آب از چاه عبور کند.

نرم کننده‌های سنتی می‌توانند به جای نمک که سدیم کلرید است از پتاسیم کلرید استفاده کنند و با این ماده عمل کنند. این ماده‌ی جایگزین از نمک گران‌تر است و بسته به فروشگاه‌های موجود در منطقه‌ی شما می‌تواند سخت پیدا شود. متخصصان اغلب توصیه می‌کنند که به هنگام استفاده از جایگزین در نرم کننده‌ی آب، تنظیمات نیز باید افزایش یابند که این موضوع خود سبب هزینه‌های اضافی خواهد شد. پتاسیم کلرید،‌یک هالید فلزی است که از مواد معدنی پتاسیم و کلرید تشکیل شده است و به فرآیند نرم‌کنندگی هیچ نمکی را اضافه نمی‌کند.

جرم‌گیر مغناطیسی نرم کننده وسیله‌ای است که دور لوله‌ی آب ورودی را می‌گیرد و وارد پریز برق می‌شود و یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند که ویژگی‌های الکترومغناطیسی آب ورودی را تغییر می‌دهد و باعث ایجاد دافعه بین عناصر سخت کننده‌ی آب و لوله‌ها می‌شود. تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که این راهی مؤثر و ارزان برای داشتن آب با کیفیتی بهتر است. این روش سختی آب را از بین نمی‌برد اما از پیوستن مواد معدنی به اجزای مهم خانه جلوگیری می‌کند.

هر کدام از این گزینه‌ها برای خانوارهایی که خواهان مصرف بسیار کم نمک هستند انتخابی ایده آل است. همچنین هر فردی که می‌خواهد هزینه‌های مربوط به نمک را حذف کند و نمی‌خواهد به طور منظم منبع را از نمک پر کند می‌تواند از این گزینه‌ها استفاده کند. به طور کلی بیشتر متخصصان بر سر این مسئله که مدل‌های نرم کننده‌ای که از نمک استفاده می‌کنند مؤثرتر از مدل‌های فاقد نمک عمل می‌کنند اتفاق نظر دارند. افرادی که نگران مصرف نمک هستند همچنین می‌توانند از نرم کننده‌ی سنتی به همراه فیلتر اسمز معکوس استفاده کنند تا بتوانند نمک را از آب آشامیدنی جدا کنند.

خرید نرم کننده آب

۱۷٫طبق راهنمای خرید نرم کننده آب تصفیه‌ی آب به چه صورت است؟

بسیاری از افراد تصفیه‌ی آب را با نرم کنندگی اشتباه می‌گیرند و یا فکر می‌کنند که این دو فرآیند‌ یکی هستند؛ اما باید دانست که تصفیه‌ی آب در حقیقت آب را نرم نمی‌کند اما کلسیم کربنات مضر آن را با روش‌های مختلفی و بدون استفاده از نمک جدا می‌کند. تصفیه‌ی آب می‌تواند برای افرادی که رژیم فاقد پتاسیم دارند و یا افرادی که از آب به علت فرآیند احیا استفاده نمی‌کنند گزینه‌ی مناسبی باشد.

بار دیگر باید گفت اگرچه دستگاه تصفیه کننده‌ی آب به طور کلی از انباشته شدن کلسیم جلوگیری می‌کند اما معمولاً سبب نرمی آب نمی‌شود. زمانی که از دستگاه تصفیه‌ی آب استفاده می‌کنید به احتمال زیاد همچنان شاهد آثاری بر روی ظروف خواهید بود و خارش پوست و صابون‌های آزاردهنده ای که کف نمی‌کنند را تجربه خواهید کرد. با تمام این‌ها تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است اما در مورد ادعاهایی که بیان می‌کنند دستگاه تصفیه کننده اثر نرم کنندگی دارد با دقت تحقیق کنید.

۱۸٫برای مراقبت از دستگاه نرم کننده راهنمای خرید نرم کننده آب چه توصیه‌ای برای من دارد؟

علاوه بر افزودن نمک به هنگام نیاز، خوشبختانه به اطلاعاتی فراتر از چیزی که ذکر شد برای خرید نرم کننده و پس از آن نیازی نخواهید داشت.‌یک قانون مهم در مورد دستگاه نرم کننده این است که هیچ‌گاه نگذارید بدون نمک کار کند چراکه این مثل آن است که اصلاً دستگاه نرم کننده نداشته باشید و می‌تواند به نرم کننده آسیب برساند.

۱۹٫چقدر باید برای خرید نرم کننده هزینه کنم؟

یک دستگاه نرم کننده‌ی معمولی حدود ۱۵ سال عمر می‌کند و ممکن است بسته به امکانات خاص آن با هر قیمتی از حدود ۴۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار یا بیشتر عرضه شود. همچنین اگر به نرم کننده برای مدت کوتاهی نیاز دارید و نمی‌خواهید خود یک نرم کننده داشته باشید می‌توانید آن را کرایه کنید.

۲۰٫آیا می‌توانم خودم دستگاه نرم کننده را نصب کنم؟

به طور فنی بله اما به هنگام استفاده از هر وسیله‌ی آبی و خصوصاً وسایلی که دارای فشار بالا هستند کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای توصیه می‌شود. اگر جرات کافی برای انجام این کار را دارید به وسایل و نکات خاصی نیاز خواهید داشت:

خرید نرم کننده آب

  • دو عدد پورت اتصال لوله‌ی ماده دارای رزوه ۱ اینچی
  • لوله‌ی ۱٫۲ اینچی برای اتصال نرم‌کننده‌ی موجود به لوله کشی موجود
  • یک چاهک برای تخلیه به هنگام چرخه‌ی احیا
  • چاهک را در فاصله‌ی ۳۰ فیتی نرم کننده قرار دهید.
  • لوله‌ی چاه نباید بیش از ۸ فیت با زمین فاصله داشته باشد.

در مورد نوع لوله‌ها: لوله‌ها ممکن است از جنس مس، پلی وینیل کلرید (PVC)، کلرینیتد پلی وینیل کلرید (CPVC)، فولاد و یا پلی اتیلن شبکه ای (PEX) باشند. شما باید بدانید که لوله‌هایتان از کدام نوع است چراکه هر‌یک برای نصب نرم کننده به ابزارها و مواد متفاوتی نیاز دارند.

افرادحرفه‌ای می‌توانند کار را آسان کنند

چه برای اولین بار است که می‌خواهید نرم کننده بخرید و چه به دنبال یک تعویض عالی هستید، بهتر است اطلاعات کاملی در مورد راهنمای خرید نرم کننده آب داشته باشید، متخصصان می‌توانند همه‌ی سؤالات شما را پاسخ دهد و نیازهای مربوط به نرم کننده و سایر خدمات مورد نیاز شما را برآورده کنند. ما می‌توانیم برای گرفتن تست به شما کمک کنیم، نتایج آن را تفسیر کنیم و با توجه به منطقه‌ی شما نرم کننده‌ی مورد نیاز را معرفی، نصب و تست کنیم.

خرید نرم کننده آب


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک در مورد راهنمای خرید نرم کننده‌ آب به شما این است که متخصصان تمام خدمات لوله‌کشی از تماس‌های اضطراری و رفع گرفتگی گرفته تا بازرسی‌های فصلی و یا خدمات مراقبتی کوچک و بزرگ را ارائه می‌دهند. آن‌ها بازرسی ویدئویی خطوط آب و فاضلاب را ارائه می‌دهند تا مجبور نباشید از خود سؤال کنید که آیا ترک، رسوب، نشتی و یا هرگونه مشکل دیگری که خارج از دید است وجود دارد یا خیر. آن‌ها لوله‌کش‌های حرفه‌ای و معتبری دارند که به جهت تشخیص نشتی لوله‌کشی و کارهای مربوط به لوله‌کشی برای منازل و یا محیط‌های تجاری مورد تائید هستند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.